دستور رایگان شدن تاکسی‌های اینترنتی آمریکا در راستای واکسیناسیون توسط جو بایدن

دستور رایگان شدن تاکسی‌های اینترنتی آمریکا در راستای واکسیناسیون توسط جو بایدن

جو بایدن از یک همکاری با کمپانی‌های حمل و نقل مثل اوبر و لیفت پرده برداشت. این همکاری به این شکل عنوان شده که شرکت‌های ذکر شده به صورت رایگان باید مسافران را به محل‌های واکسیناسیون در اقصی نقاط آمریکا برساند. این طرح برای کمک به رساندن هر چه سریع‌تر ۷۰ درصد بزرگسالان آمریکایی به حداقل یک دوز واکسن طراحی شده است.

رئیس جمهور آمریکا ابراز امیدواری کرده است که این طرح به همراه طرح‌های دیگری که به اجرا گذاشته کمک کند تا افراد بیشتر در مدت زمان کوتاهی به واکسن کرونا دست پیدا کنند. او این ابراز امیدواری را در یک دیدار ویدئویی با فرماندران آمریکایی انجام داده است. انتظار می‌رود این طرح از ۲۴ مه تا ۴ جولای در جریان باشد. روز ۴ جولای روز استقلال آمریکاست و دست اندرکاران انتظار دارند مردم با بهبود یافتن در این جشن حاضر شوند.

بایدن در این مورد می‌گوید: «برای حل مشکل حمل و نقل و این که مطمئن شویم رفت و آمد مردم مانع از واکسینه شدنشان نمی‌شود، اوبر و لیفت از ۲۴ مه تا ۴ جولای برای هر کسی که بخواهد به مراکز واکسیناسیون برود رایگان خواهد بود.» او ادامه می‌دهد: «همچنین من فکر می‌کنم این اتفاق کاملا به روند واکسیناسیون سرعت ببخشد.»

بایدن همچنین از مشارکت برای افتتاح مکان‌های واکسیناسیون در بزرگترین دانشگاه‌های منطقه‌ای کشور رونمایی کرد. هدف از چنین مشارکتی فراهم کردن موقعیت مناسب برای واکسیناسیون دانش‌آموزان و کارکنان است و این کار قرار است در ماه‌های مه و جون قرار بگیرد. گفته می‌شود رئیس جمهور بودجه این کارها را از سبد مخصوصی که برای بیماری کووید-۱۹ در قانون آمریکا امضا شده بود برداشته است. این قانون بودجه‌ای را برای کمک رسانی به مردم در دوران واکسیناسیون اختصاص داده است.

بیش از ۵۸ درصد بزرگسالان آمریکایی و ۴۶ درصد از کل جمعیت آمریکا حداقل یک دوز از واکسن را دریافت کرده‌اند. گفتنی است ۳۵ درصد از کل کشور نیز به طور کامل واکسینه شده‌اند. اما با این وجود سرعت دریافت واکسن در ماه گذشته ۶۰ درصد پایین‌تر آمده و دولت آمریکا نیز به دنبال همین اتفاق به این فکر افتاده تا مردم را بیش از پیش به دریافت واکسن تشویق کند.

بیشتر بخوانید:

ولادیمیر پوتین واکسن روسی را مانند کلاشینکف قابل اعتماد خواند

دو برنده جایزه نوبل: «احمقانه است فکر کنیم واکسن ما را از جهش‌های کرونا نجات می‌دهد»

منبع: usatoday
۳ نظر

ورود

  • سام اردیبهشت ۲۲, ۱۴۰۰

    بایدن در کمتر از سه ماه تمام رشته های ترامپ رو پنبه کرد الانم نشسته روی میراث ترامپ در قضیه واکسن و پزش رومیده، بایدن خواب آلو اگه یکسال زودتر اومده بود امریکا الان سقوط کرده و نصف مردمش مرده بودن از کرونا، ترامپ مرد بود

    • Arash اردیبهشت ۲۳, ۱۴۰۰

      نمیدونستم پسرای ترامپ فارسی بلدن :))))
      بگیر استراحت کن بابا ، آخه به تو چه ربطی داره از فلان ترامپ میخوری ، جفتشون یه گ…ن

    • خسته اردیبهشت ۲۴, ۱۴۰۰

      Yep