اعترافات جدید پدر و مادر قاتل بابک خرمدین ؛ به قتل دختر و دامادشان هم اعتراف کردند

اعترافات جدید پدر و مادر قاتل بابک خرمدین ؛ به قتل دختر و دامادشان هم اعتراف کردند

انتشار خبر قتل فجیع بابک خرمدین ، کارگردان سینما توسط پدر و مادرش روز گذشته شوک بزرگی به جامعه وارد کرد و همه را در بهت و حیرت فرو برد. حالا اطلاعات جدیدی از این حادثه هولناک منتشر شده است.

صبح روز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت مأموران نیروی انتظامی با تماس کارگران شهرداری از پیدا شدن جسد مثله شده ی یک مرد در سطل زباله شهرک اکباتان باخبر شدند.

مأموران پلیس پس از مراجعه به محل با تکه های جسد یک انسان که داخل چمدانی در یک سطل زباله رها شده بود مواجه شدند.

بررسی های ابتدایی نشان داد چند ساعتی بیشتر از این قتل فجیع نگذشته است.

جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و پس از گذشت چند ساعت کارشناسان موفق به شناسایی هویت او شدند.

جسد مثله شده متعلق به بابک خرمدین ، کارگردان سینما بود و به این ترتیب، مأموران پلیس به سراغ خانواده ی وی در شهرک اکباتان رفتند.

پدر و مادر بابک خرمدین در همان ابتدا به قتل فجیع پسر خود اعتراف کردند و آن ها با دستور بازپرس بازداشت شدند.

والدین این کارگردان سینما روز گذشته در دادسرای امور جنایی تهران حاضر شدند و به اقدام هولناک خود اعتراف کردند.

اکبر ۸۱ ساله، پدر بابک خرمدین در همان ابتدای اعترافاتش با چهره ای آرام و خونسرد برای قتلی که انجام داده بود خدا را شکر کرد.

پدر بابک خرمدین در اعترافاتش گفت: «پسرم از بچگی ما را اذیت می کرد و با هر بدبختی که بود او را بزرگ کردم، همیشه از مدرسه اخراج می شد و یک روز آرام نداشتیم اما با کار و تلاش توانستم او را راهی دانشگاه کنم و پسرم فوق لیسانس گرفت و یکی از فیلم هایش نیز در جشنواره جایزه گرفت و پسرم در دانشگاه تدریس می کرد.»

وی افزود: «بابک در دانشگاه کرج استاد فیلم سازی و کارگردانی بود اما از زمانیکه کرونا آمد کلاس های دانشگاه به صورت آنلاین بود و بابک هفته ای ۳ روز به بهانه اینکه به شاگردانش درس خصوصی بدهد آنها را به خانه می آورد و جالب این بود که بابک فقط دانشجویان دختر را به خانه می آورد و نمی دانستیم که همه آنها دانشجوهایش بودند یا نه!»

پدر بابک خرمدین ادامه داد: «پسرم با دخترها به داخل اتاق می رفت و از مادرش می خواست برای خودش و میهمانش غذا درست کند و مادرش از آنها پذیرایی می کرد و این در حالی بود که می دانستیم پسرم با دختران در خانه رابطه جنسی برقرار می کند.»

مرد ۸۱ ساله گفت: «از رفتارهای پسرم خسته شده بودم و او بعضی اوقات ما را کتک می زد و می خواست کارهایش را انجام دهیم و باور کنید از وجود پسرم یک روز آرام نداشتم و جانمان به لبمان رسیده بود. حتی از پسرم خواستم برای خودش خانه ای تهیه کند و حاضر شدم خودرو ام را بفروشم و حتی سهم ارث او را بدهم که برای خودش خانه بگیرد و با ما زندگی نکند اما بابک می گفت جنازه من از این خانه بیرون می رود و هیچ وقت نپذیرفت از خانه خارج شود.»

وی افزود: «جمعه ۲۴ اردیبهشت با بابک برای ورزش در محیط شهرک اکباتان بودیم و همانجا باز هم به بابک گفتم که خانه را می فروشم سهم تو را می دهم و خودروی دوو سیلو را هم می فروشم تا بتوانیم خانه ای برای خودت اجاره کنی و از ما جدا شوی که بابک دوباره تاکید کرد من هیچ جایی نمی روم که بابک را تهدید کردم یا از خانه برو یا کسی را دارم که ۱۰ میلیون تومان به او پول بپردازم و تو را از بین ببرد که بابک لبخندی زد و گفت: چرت و پرت نگو من بابکم و کسی نمی تونه کاری بکنه.»

پدر بابک خرمدین در اعترافاتش در خصوص انگیزه قتل گفت: «وقتی به خانه آمدم به همسرم گفتم که بابک نمی پذیرد از خانه برود و همانجا تصمیم به قتل را گرفتیم تا از دست او راحت شویم .»

وی گفت: «همسرم داخل غذای بابک قرص خواب زیادی ریخت و در حالیکه پسرم با خوردن آن نیمه بیهوش شده بود او را با ضربات چاقو به قتل رساندم و سپس به کمک همسرم جسد را به حمام برده و چون نمی توانستم جسد را از خانه خارج کنم با چاقو و ساطور جسد بابک خرمدین را تکه تکه کرده و پس از بسته بندی کردن تکه های جسد ، آنها را داخل ۳ سطل زباله انداختیم.»

پدر بابک خرمدین در پایان وقتی خواست از اتاق بازپرس خارج شود بار دیگر دستانش را رو به آسمان برد و خدا را شکر کرد که فرزندش را به قتل رسانده و گفت: «با قتل پسرم دیگر به آرامش رسیدم و دیگر هیچ ناراحتی در زندگی ام ندارم.»

ایران ۷۰ ساله، مادر بابک خرمدین نیز در اعترافاتش گفت: «بابک اذیت می کرد و یک روز راحت از دست او نداشتم. دوستانش که همگی خانم بودند را به خانه دعوت می کرد و مرا مجبور می کرد که از آنها پذیرایی کنم و حتی به او گفتی ازدواج کن و از خانه برو اما نپذیرفت و حتی یکبار تصمیم گرفتیم به او فرصت بدهیم که دست از کارهایش بردارد اما بابک دست از رفتارهایش بر نمی داشت و هر روز ما را با رفتارهایش آزار می داد که دیگر با همسرم تصمیم گرفتیم او را به قتل برسانیم.»

وی افزود: «قرص ها را من در غذایش ریختم و بابک روزی که غذایش را خورد بی حال شد و من به اتاق رفتم که ناگهان صدای درگیری او و پدرش را شنیدم وقتی از اتاق بیرون آمدم دیدم آنها با هم درگیر شدند و همسرم با چاقو ضربه ای به گردن بابک زد و سپس چند ضربه به سینه اش زد و بابک روی زمین افتاد.»

در انتها بازپرس دادسرای امور جنایی تهران دستور داد پدر و مادر بابک خرمدین برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران قرار گیرند.

فیلمی نیز در شبکه‌ های مجازی به عنوان نخستین تصاویر از پدر و مادر بابک خرمدین هنگام انتقال جسد در حال دست‌به‌دست شدن است. این فیلم زن و مردی را داخل یک آسانسور نشان می دهد که در حال جا به جایی چند کیسه و یک چمدان هستند.

حکم این پدر و مادر قاتل چیست؟

طبق قوانین مجازات اسلامی اگر پدر مرتکب قتل فرزند شود، حکم قصاص دریافت نمی کند و در عوض به سه تا ۱۰ سال حبس (بسته به نظر قاضی و قبح عمل انجام شده) محکوم خواهد شد. مادر بابک خرمدین اما به خاطر معاونت در قتل به ۱۵ سال حبس محکوم می شود. از آنجایی که بابک خرمدین همسر و فرزندی نداشته و توسط اولیا دم خود به قتل رسیده است، پدر و مادر او از این سمت (یعنی اولیا دم درجه یک) حذف می شوند و ورثه او یعنی دو خواهر و یک برادرش می شوند اولیا دم درجه دو او. اما اولیا دم درجه طبق قوانین مجازات اسلامی امکان درخواست قصاص برای قاتل را ندارند با این حال اگر مادرشان قاتل باشد میتوانند برای مادر خود به جرم قتل برادرشان درخواست قصاص کنند.

اعتراف به قتل دختر و داماد

صبح امروز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، سرپرست دادسرای جنایی تهران گفت: پدر و مادر بابک خرمدین به قتل داماد و دختر خودشان هم اعتراف کردند.

قاضی محمد شهریاری در این باره به ایسنا گفت: پدر و مادر خرمدین اعتراف کردند که داماد خانواده خرمدین در سال ۱۳۹۰ و دختر خانواده در سال  ۱۳۹۷ را به همان روش یعنی تکه تکه کردن جسد و انتقال به سطل زباله به قتل رساندند.

این خانواده دارای چهار فرزند به نام آرزو متولد ۵۱، بابک متولد ۵۳، افشین متولد ۵۷ و آذر متولد ۶۱ بوده است که بر اساس اظهارات متهم، آرزو در سال ۸۸ ازدواج کرده و بعد از مدتی از همسرش جدا می‌شود و در حال حاضر همسر آرزو در قم زندگی می‌کند. آرزو مجددا با پسر عمه‌اش ازدواج می‌کند، تصریح کرده متهم برای اولین بار خواهرزاده‌اش را در سال ۱۳۹۰ به قتل رسانده و پس از مثله کردن وی او را نیز در سطل‌های زباله نزدیکی محل زندگی‌اش رها کرده‌است.

⁩بر اساس اعترافات متهم، آرزو و همسر دومش کمتر از شش ماه باهم زندگی می‌کنند و بعد از مدتی باهم دچار اختلاف می‌شوند، آرزو به منزل پدرش برمی‌گردد و در نهایت والدین تصمیم به قتل دامادشان می‌گیرند. ⁩بر اساس گفته متهمان با مقتول تماس گرفته شده و وی را به منزلشان دعوت کرده و برای او زرشک پلو و مرغ درست کرده و در داخل آن مقداری داروی بیهوشی می‌ریزند و او را نیز به گفته مادر بابک با ضربات چاقو به قتل می‌رسانند. بر اساس اظهارات متهمان علت این کار نیز اقدامات غیراخلاقی داماد خانواده ذکر شده است.

⁩وی در خصوص اعلام مفقودی فرامرز (شوهر آرزو) از سوی خانواده‌اش گفت: خانواده فرامرز اعلام مفقودی کرده بودند اما پدر بابک به آن‌ها می‌گوید، ماشین فرامرز را در نزدیکی فرودگاه پیدا کرده و مدعی می‌شود که فرامرز در کار قاچاق انسان بوده است. بر اساس اعترافات متهمان آرزودر سال ۹۷ نیز به همین روش و با ریختن قرص بیهوشی در کله‌پاچه‌ای که برای آرزو مهیا شده بود به قتل می‌رسد، انگیزه متهمان از قتل آرزو نیز موارد اخلاقی از سوی او بیان شده است.

از سوی متهمان اعلام شده بود که دخترشان به ترکیه رفته است پس از دستگیری این دو متهم به اتهام قتل بابک و بررسی‌هایی که انجام شد، ما هیچ مدرکی مبنی بر خروج آرزو از کشور و اقامت وی در ترکیه پیدا نکردیم. وی در خصوص صحت روان متهم گفته بر اساس اعلام پزشکی قانونی این دو نفر بعد از معاینات روانپزشکی دارای ۹۵ درصد سلامت عقل هستند. البته بررسی بیشتر در این خصوص نیز ادامه دارد، اما متهم در کمال آرامش و کامل به تمام سوالات پاسخ می‌دهد و اسامی و وقایع را به طور کامل به یاد می‌آورد و از سلامت کامل ذهنی برخوردار است.

⁩وی با بیان اینکه مادر خانواده در سه قتل همراهی داشته است، گفت: این خانواده از قبل از انقلاب در اکباتان ساکن بودند و برای اینکه به راحتی بتوانند اجساد را از منزل خارج کنند، آن‌ها را مثله می‌کردند. ⁩او همچنین با بیان اینکه متهمان تفکرات مذهبی نداشته و بیشتر تفکرات و عقاید ملی دارند، گفته پدر خانواده به بابک خرمدین اسطوره ایرانی علاقه داشته و از همین رو نام خانوادگی خود را به خرمدین تغییر داه بود. بر اساس اعترافاتش وی به دلیل اینکه فرزندانش فساد اخلاقی داشته‌اند، این حق را برای خود قائل بوده که آن‌ها را بکشد، اما اینکه این تفکرات از کجا آمده است هنوز نمی‌دانیم. ⁩قاضی شهریاری در پاسخ به این سوال که آیا همه اعضای تکه تکه شده بابک خرمدین پیدا شده است؟ گفت: خیر، بخش‌هایی از بدن بابک خرمدین پیدا نشده است.

روایت همسایه‌ها از قتل بابک خرمدین

همسایه‌ها، برخلاف ادعاهای پدر و مادر بابک، معتقدند تصویری که آنها از پسرشان عنوان کرده‌اند، با آنچه آنها دیده بودند کاملا متفاوت است. زن میانسال ساکن در شهرک اکباتان در باره بابک چنین می گوید:

بابک دوست صمیمی پسرم بود. بچه من با هر کسی دوست نمی‌شد و به‌خاطر همین مطمئن هستم بابک ظاهر و باطنش یکی بود. اینهایی را که راجع به او می‌گویند باورم نمی‌شود. او پسری سر به زیر، آرام، مهربان و مودب بود و نمی‌توانم قبول کنم پدر و مادرش را اذیت می‌کرده و روزگار آنها را سیاه کرده بود.

مرد میانسال ساکن در مجتمع: در این ۸سالی که ما اینجا ساکن شده‌ایم، هرگز رفتار بدی از مقتول ندیده بودم.

یکی از پرسنل انتظامات می‌گوید مقتول ارتباطات چندانی نداشت. با افراد زیادی رفت‌وآمد نداشت و او هرگز ندیده بود که وی با دختران مختلفی در رفت‌وآمد باشد.

یکی از ساکنان بلوک c۲ که این خانواده را به خوبی می‌شناسد، می‌گوید: بابک خواهری به اسم آزیتا دارد. او چند سال پیش ازدواج کرد اما بعد از شوهرش جدا شد و دیگر نه او را دیدیم و نه شوهرش را. هردویشان ناپدید شدند. این پدر و مادر سنگدل علت قتل دامادشان را آزار و اذیت دخترشان توسط او اعلام کردند. همچنین دلیل قتل دخترشان را انحرافات و اعتیاد پس از مرگ همسرش. به گفته رئیس پلیس پایتخت آنها در مورد دامادشان اول اعلام می‌کنند مفقود شده اما بعدا به پلیس مراجعه می‌کنند که داماد ما به خارج از کشور رفته.

آیا بابک خرمدین از قتل خواهر و دامادشان خبر داشت؟

قاضی محمد شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در آن زمان که قتل خواهر و شوهرخواهرش اتفاق افتاد مرحوم خرمدین در همان خانه زندگی می کرده یا اصلاً آن مرحوم هم از این جنایت مطلع بوده یا خیر، گفت: به گفته پدر و مادر (قاتلان) آن زمان مرحوم خرمدین در انگلستان و خارج از ایران بوده است. این دو فرد می‌گویند پسرشان حدس‌هایی می زده اما نمی‌دانسته و هیچ وقت مطمئن نشده بوده که این جرم یا جنایت رخ داده است.

 

بیشتر بخوانید:

بابک خرمدین کیست؟ کارگردان ایرانی که به دست والدینش سلاخی شد

دیجیاتو
۱۱ نظر

ورود

  • h اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۰

    اونهایی که میگن انسان اشرف مخلوقات ! هست رو به تیمارستان و میدان جنگ ببرید تا با چشم خودشون ببینن از انسانها چکار ها بر میاد.
    روزی که پدر رومینا اشراقی ، سر دخترش رو برید و طبق قانون اعدام نشد، امثال ماها فریاد زدیم این انسان! به بچه خودش رحم نکرده، وقتی بیرون بیاد آیا به مردم غریبه رحم خواهد کرد؟
    مورچه گان را چو بود اتفاق
    شیر ژیان را بدرانند پوست

  • پری اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۰

    سه تا ده سال حبس، چه عادلانه
    هر چند این دو تا پیری خدا بخواد تو همون زندان سقط میشن

  • اسمال اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۰

    دمشون گرم. حق داشتن‌ پسره بی عرضه که دست روو پدر مادرش بلند کنه. واقعا خوبه که اینطوری بمیره‌. بیچاره مادر. هم مورد ازار قرار گرفته هم تا اخر عمرش زندانی میشه

    • نیما اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۰

      بیچاره مادر که نه تنها یه بچه رو بلکه دوتارو مجبور شده تیکه تیکه
      بیچاره مادر که مجبور شده دامادم تیکه تیکه کنه. بمیرم برای اون مادر
      جیگسا جلوت سیندرلاس ای مادر

    • فرمین اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۰

      ظاهرا طرز فکر این پدر و مادر که معلوم نیست از کجا اومده خیلی هم نادر نیست. امثال تو با این طرز فکر اگر تا الان مثل اینها قتلی هم انجام نداده باشی حتما از روی ترست بوده وگرنه هیچ فرقی با این قاتلها نداری.

  • Y اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۰

    Jigsaw و دکستر و هانیبال باید جلوی این والدین نمونه لنگ پهن کنن

  • محسن اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۰

    حالا یک سوالی برام پیش آمد آیا بابک از فقرهای قتل قبلی پدر ومادرش خبر نداشته یعنی قتل خواهر و دامادشان ، با توجه به اینکه با آنها زندگی می کرده کمی عجیب به نظر من می رسد

  • ali اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۰

    خیلی اوضاع خیطه
    مراقب خودتون باشید

  • 55 خرداد ۱, ۱۴۰۰

    هانیبال لنگ میندازه جلو این بی شرف

  • محسن تیر ۲۱, ۱۴۰۰

    بروس لی رزمیکار وبازیگر وفیلمساز دانش آموخته فلسفه هم بود جمله ای دارد که می گوید بارزترین جنبه دروغ در پیچیدگی آن است همیشه فضل وکمال با سادگی است ، تفسیر این جمله این است که هر جا مطلبی را دیدید که خیلی پیچیده و مبهم برای شما بیان می کنند بدانید دروغی در کار است یا چیزی را مخفی می کنند چون راستی بسیار ساده هست

  • فرنوش آذر ۱۱, ۱۴۰۱

    هر دو دروغ‌گو هستن. ضایع‌ترین دروغشون اینه که پدر و مادر بخوان برای فرزند خونه جدا تهیه کنن ولی بچه بگه نه! اونم فرزندی که سنی ازش گذشته باشه و مهمون خصوصی هم داشته باشه. این دوتا روانی و قاتل سریالی هستن که به سادگی جسد تکه تکه می‌کنن، دروغ گو برای پنهان کردن دروغ های قبلی مجبور میشه دروغ های بیشتری بگه. دست کم حرف روانی ها رو باور نکنین