مرتفع ترین استخر بدون مرز دنیا در دبی افتتاح شد

مرتفع ترین استخر بدون مرز دنیا در دبی افتتاح شد

مرتفع ترین استخر بدون مرز دنیا در دبی افتتاح شد. این استخر که بالغ بر ۲۹۳ متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد حدودا دو ماه پیش بود که توانست عنوان پرارتفاع ترین استخر بدون مرز دنیا را به خود اختصاص دهد و این رکورد را در کتاب گینس به ثبت برساند. استخر مورد بحث روی سقف یک مرکز تفریحی به نام Address Beach Resort بنا شده و در حدود ۹ دهم برج ایفل ارتفاع دارد.

در مورد ابعاد این استخر هم باید بگوییم که طول آن ۹۴.۸۴ متر و عرض آن ۱۶.۵ متر عنوان شده که تقریبا دوبرابر استخرهای مورد استفاده در رقابت های جهانی المپیک است.

با این حال بسیاری از مراجعین این استخر تمایلی به شنا آن هم از نوع سرعتی در المپیک ندارند و صرفا برای آنکه دمی تمدد اعصاب کنند و از دیدن مناظر اطراف از جمله شن های سفید ساحل جمیرا و چرخ و فلک بسیار عظیم عین دبی لذت ببرند به آنجا می روند.

البته این را هم اضافه کنیم که این استخر صرفا برای میهمانان هتل آدرس بیچ قابل استفاده است و افراد باید ۲۱ سال یا بیشتر سن داشته باشند با این حال آنها که تمایلی به آب تنی ندارند هم میتوانند برای صرف یک شام رویایی به رستوران مجاور به هتل بروند و از دیدن مناظر زیبای اطراف لذت ببرند. درست مجاور به این استخر یک رستوران آسیایی به نام زتا ۷۷ ساخته شده و علت نامگذاری اش هم این است که هم استخر و هم رستوران در طبقه ۷۷ام این هتل قرار دارند.

استخر بدون مرز دبی استخر بدون مرز دبی

این استخر به خاطر ویژگی های منحصربفردش توانسته در کتاب رکوردهای گینس به ثبت برسد اما باید اشاره کنیم که این تنها رکورد تحت اختیار هتل آدرس بیچ نیست. این هتل به شکل دو برج مجزا از هم ساخته شده که از کف به یکدیگر متصل هستند و امکان رفت و آمد میهمان ها در طبقات بالایی نیز با کمک یک پل آسمانی فراهم شده است. در این پل که در طبقه ۷۷ام ساختمان بنا شده برخی از مجلل ترین آپارتمان های دنیا با متراژ ۲۹۰ متر قرار دارند و به لحاظ ارتفاع نیز بلندترین آپارتمان های مسکونی دنیا محسوب می شوند.

این ملک ساحلی فوق العاده زیبا که به آن جمیرا گیت یا دروازه جمیرا گفته می شود در دسامبر سال ۲۰۲۰ افتتاح شد و یکی دیگر از عجایب معماری دبی به شمار می رود که چشم جهانیان را به خود خیره کرده است.
فدریکو روتا مدیرعامل هلدینگ العین در این باره می گوید:

ما همواره تلاش داریم که پروژه هایمان را به مناظر دیدنی بدل کنیم و مفتخریم که تاکنون توانسته ایم دو رکورد گینس را در هتل آدرس بیچ به ثبت برسانیم. این بنا با معماری مدرن و امکانات بی نظیرش توانسته استانداردهای جدیدی را در حوزه لایف استایل و  مهمانداری تعریف کند.

استخر آسمانی لندن

قرار است که تا پایان ماه میلادی جاری، استخر رکوردشکن جدیدی با نام استخر آسمانی در لندن افتتاح شود و انتظار می رود که رکورد استخر دبی را بشکند . این استخر نزدیک به سفارت آمریکا در کرانه جنوبی رودخانه تیمز افتتاح خواهد شد. استخر آسمانی لندن که ۲۵ متر ارتفاع داشته و بدنه ای شفاف دارد، بین طبقات دهم دو آسمان خراش ساخته شده و از آنجا که بزرگترین سازه استخر اکرولیک مستقل دنیا محسوب می شود نامش در کتاب رکوردهای گینس ثبت خواهد شد. استفاده از این استخر نیز صرفا برای ساکنان دو برج میسر است که هر کدام از آپارتمان های آن ۱.۴ میلیون پوند قیمت دارند.

 

منبع: cnn
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲ نظر

ورود

  • امیر اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۰

    هر روز پیشرفته تر از دیروز

  • اعظم اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۰

    حالا استخر هیچی چطوری اونجا نخل کاشتن