اولین بیمار مبتلا به کرونا چه کسی است؟

اولین بیمار مبتلا به کرونا چه کسی است؟

اشتباهی که توسط یک مقام رسمی ارشد چین صورت گرفته، ظاهراً به افشای نام، آدرس و جزییاتی در مورد اولین بیمار مشکوک به ابتلا به کووید-۱۹ در ووهان منجر شده است، سه هفته پس از آنکه مقامات پکن مدعی شدند اولین بیماری که به کرونا مبتلا شده را شناسایی کرده اند، بیماری که معمولاً با عنوان «بیمار صفر» از آن یاد می شود. این اشتباه باورنکردنی، که در یک اسکرین شات فرستاده شده به مجله ای پزشکی در این کشور رخ داده، نشان می دهد که یک زن ۶۱ ساله به نام «بیمار سو» که در حدود یک مایلی آزمایشگاه بزرگ ویروس شناسی شهر ووهان زندگی می کرده، اولین بیماری است که در چین و به طور خاص، در ووهان، به کووید-۱۹ مبتلا شده بود.

یک زن 61 ساله چینی ساکن شهر ووهان به نام «بیمار سو» اولین بیمار مبتلا به کرونا یا همان بیمار صفر در چین بوده است

همچنین خانه این زن به یک ایستگاه قطار سریع السیر که ظاهراً نقش مهمی در شیوع ویروس کرونا در این شهر ۱۱ میلیون نفری داشته، زندگی می کرده است. در این شرایط، تام توگنهات، رییس کمیته روابط خارجی مجلس عوام بریتانیا در این باره گفته است: «اکنون زمان آن رسیده که چین تمام فایل هایش را باز کند تا جهان بتواند واقعیت را در مورد منشأ این پاندمی بیابد. ما نمی توانیم در مقابل ریسک های آینده از مردم محافظت کنیم اگر به این فهم نرسیم که همه ما نیاز داریم تا دانشمان را به اشتراک گذاشته و از اشتباهاتمان درس بگیریم». این اتفاق پس از آن رخ می دهد که یک مجله پزشکی چینی مصاحبه ای را با یک محقق شناخته شده صورت گرفته که مسئول رسمی کشور در مورد داده های مربوط به مبتلایان به کرونا در کشور بوده است.

یک زن 61 ساله چینی ساکن شهر ووهان به نام «بیمار سو» اولین بیمار مبتلا به کرونا یا همان بیمار صفر در چین بوده است

پروفسور یو چوان هوا، استاد بیو استاتیک در دانشگاه ووهان به مجله هلث تایمز گفته است که او در پایگاه اطلاعاتی خود اطلاعات مربوط به ۴۷,۰۰۰ مورد تایید شده و مشکوک تا اواخر فوریه ۲۰۲۰ را در اختیار دارد. یکی از این موارد مربوط به بیماری است که در اواخر سپتامبر ۲۰۱۹ بیمار شده و درگذشته است. پروفسور هوا در این باره می گوید: «داده هایی در مورد بیماری وجود دارد که در ۲۹ سپتامبر بیمار شده است. این داده ها نشان می دهد که این بیمار مورد آزمایشت نوکلئیک قرار نگرفته و تشخیص بالینی امکان احتمال او به کرونا را نشان می دهد. این بیمار مرده است». این استاد دانشگاه سپس دو مورد مشکوک دیگر را بر می شمارد که در ۱۴ و ۲۱ نوامبر به بیمارستان ووهان گزارش داده شده اند هر چند موارد دیگری از گزارش به این پزشکان در ۸ دسامبر نیز دیده می شود، تاریخی دولت چین به عنوان زودترین تاریخ مشاهده اولین نمونه های ابتلا به کووید-۱۹ به سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده بود.

یک زن 61 ساله چینی ساکن شهر ووهان به نام «بیمار سو» اولین بیمار مبتلا به کرونا یا همان بیمار صفر در چین بوده است

در ادامه اسکرین شاتی از دو نمونه ابتلا به کرونا از پایگاه اطلاعاتی پروفسور هوا ارائه می شود هر چند اطلاعات شخصی آن ها مات شده اما اسم بیمارستان و محل زندگی این بیمار در این اسکرین شات قابل مشاهده است. این اسکرین شات نشان می دهد که بیمار سو در بیمارستان رونگ جون در ووهان تحت درمان بوده و با توجه به نام خیابان و ساختمان های منطقه، بدون شک در محله کایلی گوی یان در خیابان ژوودائو کوان در حدود ۶۰۰ متری از این بیمارستان زندگی می کرده است. هم بیمارستان و هم این محله در منطقه هونگ شان هستند، منطقه ای که تعداد زیادی از آزمایشگاه های متعدد فعال در عرصه تحقیق بر روی ویروس کرونا در آن واقع هستند. یکی از این آزمایشگاه ها، مرکز کنترل بیماری های چین است در حالی که دومین مرکز نیز در چند مایل آنطرف تر قرار دارد و مراکز دیگری که توسط موسسه ویروس شناسی ووهان مدیریت می شوند نیز تنها سه مایل از محل زندگی بیمار صفر کرونا در چین فاصله دارند.

دیوید آشر، بازرس ارشد سابق وزارت کشور ایالات متحده در مصاحبه با دیلی میل در ماه مارس گفته بود که سه تن از محققان موسسه ویروس شناسی ووهان در نوامبر ۲۰۱۹ دچار یک بیماری تنفسی مرموز شده بودند بودند و همسر یکی از آن ها نیز فوت کرده بود. هفته گذشته نیز روزنامه وال استریت ژورنال گزارش دهد که این محققان در بیمارستان بستری شده بودند اگر چه دولت چین این ادعا را قویاً تکذیب کرد. روز پنج شنبه گذشته نیز جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده به سرویس های امنیتی این کشور دستور داد تا تحقیقات تازه ای را در مورد منشأ شیوع ویروس کرونا انجام داده و نتیجه را حداکثر تا ۹۰ روز آینده به وی اطلاع دهند. یک منبع خبری در واشنگتن به روزنامه دیلی میل گفته است که سرویس امنیتی ایالات متحده با تمرکز بر روی محققان ویروس شناسی در ووهان اطلاعاتی را در اواخر سال ۲۰۱۹ بدست آورده است.

یک زن 61 ساله چینی ساکن شهر ووهان به نام «بیمار سو» اولین بیمار مبتلا به کرونا یا همان بیمار صفر در چین بوده است

ظاهراً بخشی از این اطلاعات مربوط به تماس های تلفنی، پیام های متنی و ایمیل های این افراد بوده است. منطقه ای که بیمار سو در آن زندگی کرده و تحت درمان قرار گرفته بیش از ۱۳ مایل از بازار تر فروشی هوانان فاصله دارد، جایی که به عنوان منشأ اصلی شیوع ویروس کرونا توسط دولت چین اعلام شده است. این بازار پس از هشدار تایوان به سازمان بهداشت جهانی در مورد شیوع یک ویروس بسیار مسری و مرگبار، توسط دولت چین تعطیل و پاکسازی شد. دومین بیماری که در ماه نوامبر با علائم شبیه کرونا به بیمارستان مراجعه نموده مردی ۶۲ ساله به نام وانگ است که در بیمارستان هانیانگ درمان شده است. مصاحبه پروفسور یو با مجله هلث تایمز در روزی صورت گرفته که مقامات بهداشتی چین بدنبال دستور شی جین پینگ برای کنترل وضعیت موجود، هر گونه صحبت غیررسمی در مورد شیوع کرونا را ممنوع اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: تمام شواهدی که بر درز ویروس کرونا از آزمایشگاه ویروس شناسی ووهان دلالت دارند

منبع: dailymail
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود