همه چیز در مورد ۶ سریال اسپین آفی که بر اساس Game Of Thrones ساخته می شوند

همه چیز در مورد ۶ سریال اسپین آفی که بر اساس Game Of Thrones ساخته می شوند

اگر چه سریال Game Of Thrones در سال ۲۰۱۹ به پایان رسید اما این آخرین باری نبود که طرفداران این سریال به تماشای دنیای وستروس نشستند زیرا شبکه HBO اعلام کرد که دستکم ۶ اسپین آف از این سریال در حال ساخت هستند. سریال مذکور که بر اساس کتاب های A Song of Ice and Fire نوشته جرج آر آر مارتین ساخته شده بود در طی ۸ فصل و از زمان پخش از سال ۲۰۱۰ به یک سریال بسیار پرطرفدار و یک پدیده فرهنگی تبدیل شد و به همین دلیل جای تعجب ندارد که شبکه سازنده به دنبال گسترش دنیای آن باشد.

هر آنچه تا به امروز در مورد تمام 6 اسپین آف تایید شده سریال محبوب Game of Thrones توسط شبکه HBO تایید شده است

اگر چه فصل هشتم سریال Game Of Thrones با انتقادات بسیای همراه بود اما دنیای این سریال همچنان پتانسیل بسیاری برای سریال های جدید دارد. شبکه HBO از می ۲۰۱۷ در حال توسعه اسپین آف های این سریال بوده است، زمانی که در کل ۵ ایده از نویسندگان مختلف مورد بررسی قرار گرفت. یکی از این ایده ها که توسط مارتین و جین گلدمن ارائه شده با عنوان Bloodmoon داستانی در مورد عصر قهرمانان دارد که پیش از شروع شب طولانی بوده است. اگر چه یک اپیزود آزمایشی از این سریال با بازی نائومی واتس فیلمبرداری شد، شبکه سازنده تصمیم گرفت آن را ادامه نداده و بدین ترتیب توسعه این سریال از همین مرحله پیش تر نرفت. اما این پایان کار برنامه ریزی های HBO برای توسعه دنیای پربیننده ترین سریالش نبود.

در شرایطی که نبرد بین سرویس های استریمینگ ادامه دارد، داشتن دارایی های قابل اطمینان برای ماندن در این رقابت بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. به همین دلیل است که سرویس دیزنی پلاس برای ساخت سریال هایی در دنیای مارول و Star Wars برنامه ریزی کرده که حتی دارای محبوبیتی فراتر از سریال Game Of Thrones بوده اند. شبکه HBO نیز اکنون با توجه به پتانسیل بالای دنیایی که مارتین خلق کرده، قصد دارد نهایت استفاده را از دنیای غنی و پرجزییات رمان های او ببرد. شبکه HBO تاکنون از ساخت دستکم ۶ سریال پیش درآمد در این دنیای جذاب خبر داده که در ادامه این مطلب به بررسی هر یک از آن ها خواهیم پرداخت.

هر آنچه تا به امروز در مورد تمام 6 اسپین آف تایید شده سریال محبوب Game of Thrones توسط شبکه HBO تایید شده است

House Of The Dragon

سریال House Of The Dragon توسط جرج آر آر مارتین و رایان کوندال (خالق سریال Colony) خلق شده و کوندال نقش شورانر سریال را نیز بر عهده خواهد داشت. کارگردانی این سریال را نیز میگل ساپوشنیک بر عهده دارد که برخی از بهترین اپیزودهای سریال اصلی را کارگردانی کرده بود. این سریال بر اساس کتاب Fire & Blood ساخته شده و داستان خاندان تارگرین صدها سال پیش از اتفاقات Game of Thrones را روایت می کند. در سریال House of the Dragon، پدی کانسیداین در نقش شاه ویسریس تارگرین بازی می کند، شخصیتی که مرگ وی به جنگ داخلی بر سر بدست آوردن تاج و تخت منتهی می شود، اتفاقی که دو دستگی و دو تکه شدن وستروس را در پی دارد. این درگیری ها که از آن با عنوان The Dance of the Dragons یاد می شود باعث تقسیم شدن خاندان تارگرین به دو گروه سبزها و سیاه ها می شود.

در حالی که دسته اول از ایگان دوم حمایت می کنند، دسته دوم می خواهند خواهر ناتنی اش رینیرا جایگزین او شود و بدین ترتیب است که وستروس بین این دو دسته تقسیم می شود. در این سریال اما دوآکری نقش رینیرا را بازی کرده و مت اسمیت نیز نقش دیمون تارگرین، عمو و همسر او را بازی می کند که تلاش دارد همسرش را بر تاج و تخت بنشاند. الیویا کوک نیز نقش آلیسنت های تاور را بازی می کند که دختر اوت های تاور، دست راست شاه ویسریس، است. انتظار می رود که سریال House of the Dragon در سال ۲۰۲۲ از شبکه HBO منتشر شده و همزمان در سرویس استریمینگ HBO Max نیز پخش شود.

هر آنچه تا به امروز در مورد تمام 6 اسپین آف تایید شده سریال محبوب Game of Thrones توسط شبکه HBO تایید شده است

Tales Of Dunk & Egg

در ژانویه ۲۰۲۱، اعلام شد که اسپین آف دیگری از سریال Game of Thrones و بر اساس داستان Tales of Dunk & Egg در حال طی کردن مراحل اولیه تولید است. Tales of Dunk & Egg یک سری رمان کوتاه نوشته جرج آر آر مارتین است که تاکنون سه مورد از آن ها منتشر شده است: The Hedge Knight, The Sworn Sword  و The Mystery Knight. داستان این کتاب ها نیز حدود ۹۰ سال پیش از اتفاقات سریال Game of Thrones رخ می دهد که کمی سبک تر از سریال اورجینال بوده و کمتر حماسی است اما جذابیت های آن را نمی توان منکر شد.

این سریال پیش درآمدی داستان شوالیه ای به نام دانک را روایت می کند که در نهایت با عنوان سر دانکن قد بلند به فرماندهی محافظان پادشاه تبدیل می شود. در این مسیر او شاگردی به نام اگ دارد که بعدها با عنوان شاه ایگان وی تارگرین بر وستروس حکمرانی می کند. مارتین قصد دارد ۶ تا ۱۲ رمان کوتاه در این دنیا منتشر کرده و پیش از این ساخت نسخه سریالی پیش از اتمام نوشتن آن ها را بسیار کم دانسته بود. ظاهراً در شرایط کنونی تمرکز اصلی مارتین بر روی اتمام کتاب The Winds of Winter است.

هر آنچه تا به امروز در مورد تمام 6 اسپین آف تایید شده سریال محبوب Game of Thrones توسط شبکه HBO تایید شده است

اسپین آف انیمیشنی Game Of Thrones

یک انیمیشن اسپین آفی بزرگسالانه از سریال Game Of Thrones نیز در مراحل اول تولید خود به سر می برد و خبر مربوط به این موضوع در ژانویه سال جاری میلادی منتشر شد. هنوز جزییات دیگری در مورد این اسپین آف مخابره نشده جز اینکه HBO در حال بررسی پیشنهادهای نویسندگان است. به نظر می رسد با توجه به گستردگی دنیای سریال اصلی، این انیمیشن سریالی نیز از جذابیت خاصی برخوردار باشد با توجه به اینکه استفاده از عناصر سنگین جلوه های ویژه کامپیوتری برای خلق موجوداتی مانند اژدها و گرگینه ها بسیار ساده تر باشد. گفته می شود که این انیمیشن حال و هوایی مشابه سریال Game of Thrones باشد.

هر آنچه تا به امروز در مورد تمام 6 اسپین آف تایید شده سریال محبوب Game of Thrones توسط شبکه HBO تایید شده است

۹ Voyages

پیش درآمد دیگری از سریال Game of Thrones با عنوان ۹ Voyages نیز در واقع  اسپین آفی از یکی از اسپین آف های دیگر سریال است. داستان این سریال بر روی شخصیت کورلیس والاریون یا مار دریا تمرکز خواهد داشت که نقش او را در سریال House of the Dragon، استیو توسانت بازی خواهد کرد. به وضوح، HBO انتظار دارد این شخصیت یک شخصیت بسیار محبوب و تعیین کننده باشد و به همین خاطر است که بر روی ساخت سریالی متمرکز بر روی ماجراجویی های دریایی وی تمرکز کرده است.

مار دریا اقیانوس های زیادی را پیمود و نه تنها از مناطقی مانند اسوس دیدن کرد بلکه مناطق ناشناخته ای مانند یی-تی را نیز به چشم دیده و در این مسیر ثروت غیرقابل تصوری بدست آورد. برایان هلر که در ساخت سریال Rome برای شبکه HBO مشارکت داشته است بخشی از تیم ساخت این سریال است. بدین ترتیب انتظار می رود اگر House of the Dragon سریال موفقی باشد- که انتظار نیز چنین است- ساخت سریالی در مورد کورلیس نیز محتمل خواهد بود.

هر آنچه تا به امروز در مورد تمام 6 اسپین آف تایید شده سریال محبوب Game of Thrones توسط شبکه HBO تایید شده است

۱۰,۰۰۰ Ships

یک سفر دریایی هیجان انگیز دیگر نیز شرایط را برای ساخت یک اسپین آف دیگر از سریال Game of Thrones فراهم ساخته است و این بار به ماجراهای پرنسس نایمریا اهل روین پرداخته خواهد شد. روینار حدود ۱۰۰۰ سال پیش از اتفاقات سریال اصلی توسط والرین فری هولد ویران شد و این موضوع باعث شد نایمریا مردمش را به آزادی و امنیت رهنمون سازد. گفته می شود او فرماندهی ۱۰۰۰۰ کشتی را بر عهده داشت که از اسوس و رودخانه ریون گذشتند. نایمریا و ناوگان کشتی هایش برای سال ها به دنبال پناهگاه امن جدیدی بودند و در این مسیر به دلیل بیماری زا شهر ناث فرار کردند و در نهایت در دورن ساکن شدند.

نایمریا در ادامه با لرد مورس مارتل ازدواج کرده و همراه با وی حکومت خود در دورن را تاسیس کردند که در نهایت به یک قلمرو شاهزادگی خودمختار در داستان Game of Thrones تبدیل شد، منطقه ای که بیشتر توسط شاهزادگان مرد و زن رهبری می شد تا شاهان و ملکه ها. داستان نایمریا در میان افسانه ای ترین داستان های تاریخ وستروس قرار دارد و با ماجرای گرگینه آریا در سریال اصلی ارتباط دارد که نامش را از پرنسس نایمریا گرفته است. آماندا سیگال خالق سریال Person of Interest نویسندگی سناریو سریال پیش درآمد ۱۰,۰۰۰ Ships را بر عهده دارد اما اطلاعاتی در مورد دیگر افراد فعال در این پروژه اعلام نشده است.

هر آنچه تا به امروز در مورد تمام 6 اسپین آف تایید شده سریال محبوب Game of Thrones توسط شبکه HBO تایید شده است

Flea Bottom

رد کیپ در کینگز لندینگ عموماً لوکیشن اصلی سریال بود اما کانون توجه در یکی دیگر از اسپین آف های سریال Game of Thrones به نام Flea Bottom، زاغه نشینی به همین نام خواهد بود که روسپی ها خانه و میخانه های کینگز لندینگ را در خود جای داده است. این منطقه به خاطر جرم و جنایت و همچنین میزان بالای فقر شناخته شده اما برخی از اصلی ترین و کلیدی ترین شخصیت های سریال Game of Thrones از این منطقه می آیند، از جمله سر دواووس سیوورث و گندری. هنوز معلوم نیست داستان سریال پیش درآمدی Flea Bottom در چه موردی خواهد بود زیرا بسیار اورجینال تر از دیگر داستان های مارتین بوده و همین موضوع احتمالات بسیاری را در مورد داستان آن ممکن می سازد و باید شاهد جنبه ای متفاوت از زندگی در وستروس در این سریال باشیم.

بیشتر بخوانید: سرنوشت واقعی شخصیت سپتا اونلا در سریال Game of Thrones چه بود؟

منبع: screenrant
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود