ترند جدید تیک تاک یک زن را گرفتار حمله قلبی کرد

ترند جدید تیک تاک یک زن را گرفتار حمله قلبی کرد

کاربران شبکه اجتماعی تیک تاک گویی هر روز درگیر یک چالش عجیب و غریب جدید یا کاری دیوانه وار هستند.

این چالش ها گاهی بی ضررند اما گاهی هم اشتباه بزرگی از آب درمی آیند و جان کاربران را به خطر می اندازند.

حالا به دنبال ادعای یکی از کاربران تیک تاک، یکی دیگر از ترندهای جدید این شبکه اجتماعی هم خطرناک شناخته شده است. این کاربر مدعی است بعد از امتحان کردن ترند Dry Scooping، دچار حمله قلبی شد و کارش به بیمارستان کشید.

برایتنی پورتیلو، اهل ایالت فلوریدای آمریکا، به مردم هشدار داده از اشتباه او عبرت بگیرند و هر چیزی که در فضای مجازی می بینند را امتحان نکنند.

در ترند Dry Scooping یک اسکوپ پودر پروتئین که مخصوص قبل از ورزش است را پیش از شروع تمرین، به صورت خشک می خورند.

این نوع پودرها اغلب حاوی موادی مانند کافئین، اسیدهای آمینه، کراتین، ویتامین های ب و بتا آلانین هستند که به تقویت عملکرد ورزشی کمک می کنند.

این پودر باید با آب مخلوط شود چون مصرف زیاد مواد داخل آن می تواند خطرناک باشد، مسأله ای که برایتنی پورتیلو به آن پی برده است.

پورتیلوی ۲۰ ساله در ویدئویی توضیح داد که به مصرف این میزان کافئین عادت ندارد و به همین دلیل دچار حمله قلبی شده بود.

او در اینباره نوشت: «وقتی برای اولین بار یک اسکوپ پودر مخصوص پیش از ورزش را خشک می خوری با اینکه می دانی به طور مرتب کافئین مصرف نمی کنی و در نهایت به خاطر حمله قلبی از بیمارستان سردرمی آوری.»

«فقط خواستم این را بدانید تا شما هم کاری که من کردم را نکنید چون من از آن آدم هایی هستم که هر چیزی که اینجا می بینم را بی چون و چرا امتحان می کنم.»

او در ویدئوی دیگری ادعا کرد بعد از امتحان کردن این ترند قفسه سینه اش سنگین شده و دچار تهوع و خستگی شده بود اما اول به علائم خود بی اعتنایی کرده و به ورزش کردن ادامه داده بود.

پورتیلو در محل کارش مشغول کار بود که درد قفسه سینه اش تشدید می شود و سپس دست چپش شروع به بی حس شدن می کند. و از اینجا بود که او متوجه می شود واقعاً مشکلی پیش آمده است.

پورتیلو همچنین گفت: «هیچوقت فکر نمی کردم چنین اتفاقی برایم بیافتد. به خصوص که خیلی هم جوان هستم.»

این ترند علاوه بر ریسک حمله قلبی، به دلیل خطر بالا رفتن فشار خون و خفگی هم خطرناک است.

برخی پودرهای مخصوص پیش از ورزش می توانند حاوی ۵۰۰ میلی گرم کافئین باشند که تقریباً همان مقدار کافئینی است که در ۵ فنجان قهوه وجود دارد.

به گفته ی کارشناسان، مقدار کافئین موجود در این مکمل های ورزشی اغلب از یک فنجان قهوه یا نوشیدنی های انرژی زا و همینطور دیگر محرک ها بیشتر است.

برخی افراد حساسیت بیشتری نسبت به کافئین دارند و ممکن است دچار تپش قلب شوند.

به گفته ی کارشناسان، مصرف بیش از ۴ فنجان از نوشیدنی های حاوی کافئین می تواند باعث افزایش فشار خون شود.

این شکل از مصرف پودرهای ورزشی ریسک خفگی را هم دارد.

منبع: mirror
بدون نظر

ورود