ویدئویی تکان دهنده از حضور پدر و مادر بابک خرمدین در اکران فیلم پسرشان

ویدئویی تکان دهنده از حضور پدر و مادر بابک خرمدین در اکران فیلم پسرشان

چند روزی است ویدئویی از حضور پدر و مادر بابک خرمدین در مراسم اکران فیلم پسرشان در فضای مجازی دست به دست می شود، کارگردان ایرانی که ماجرای قتل فجیع او به دست والدینش، ایران را در شوک و حیرت فرو برد.

این ویدئو که مربوط به زمستان سال ۹۵ می شود طی روزهای اخیر مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته است.

در این ویدئو بابک خرمدین پس از حضور بر روی سن با شوق زیادی از پدر و مادر خود که در سالن حضور داشتند دعوت می کند چند کلمه ای برای حاضرین صحبت کنند. نکته ای که مورد توجه کاربران قرار گرفت رفتار سراسر محبت و احترام بابک خرمدین با والدینش و بوسه های متعدد او بر سر و صورت آن ها بود، موضوعی که با ادعاهای پدر و مادر وی مبنی بر بدرفتاری پسرشان با آن ها در تضاد است.

بابک خرمدین که در سال ۸۹ برای ادامه ی تحصیل راهی لندن شده بود، در آنجا با مسأله ی مهاجرت و غربت درگیری پیدا می کند. خرمدین با الهام از این دوره از زندگی خود یک مستند داستانی به نام «سوگنامه ای برای یاشار» می سازد، فیلمی درباره ی زندگی روزمره ی یاشار، مهاجر ایرانی ترک تبار که با ویزای دانشجویی به لندن رفته و همزمان با اتمام کالج، دچار مشکل مالی و دلتنگی برای خانواده‌ اش و ایران می‌ شود و بین ماندن و برگشتن مردد است. این فیلم در سال ۹۵ در گروه هنر و تجربه اکران شد.

پدر و مادر بابک خرمدین پس از اعتراف به قتل پسرشان در اواخر اردیبهشت امسال، اقرار کردند داماد خود فرامرز و دختر بزرگ شان آرزو را نیز به شیوه ای مشابه، به ترتیب در سال های ۹۰ و ۹۷ سلاخی کرده بودند. بابک خرمدین در سال ۹۳ به ایران بازگشته بود.

در حالی که بحث ها درباره ی علت اصلی وقوع این حادثه ی هولناک و احتمال ابتلای والدین بابک خرمدین به مشکلات روانی کماکان ادامه دارد، به تازگی یک روانشناس به نام مهدی خوریانیان تشخیص خود را وجود اختلال شخصیت ضد اجتماعی و سایکوپات در پدر بابک خرمدین عنوان کرده است.

خوریانیان در برنامه‌ ای با عنوان «تحلیل پدیده فرزندکشی و قتل‌های خانوادگی» که به صورت پخش زنده در اینستاگرام برگزار شد، اظهار کرد: «از قاتل می‌پرسند آیا از این اتفاق پشیمان نیستی؟ آیا کابوس نمی‌بینی؟ و او پاسخ می‌دهد که من عذاب وجدان و احساس گناه ندارم پس کابوس هم نمی‌بینم چون فردی که من از بین بردم یک شخص فاسد بوده است. عدم احساس گناه و پشیمانی یکی از خصلت‌های بارز افراد سایکوپت است. این گروه افراد نارسیست و خودشیفته و خودمحور هستند. این افراد به شدت نیازهای شخصی خودشان برای‌شان مهم است و اصلا به این فکر نمی‌کنند که یک فرد دیگر می‌تواند شخصیت و هیجان متفاوتی داشته باشد. این افراد به شدت خودمحورند.»

وی افزود: «افراد سایکوپت رفتارهای تکانشی دارند، بدون اینکه به عواقب کارشان فکر کنند و کاری می‌کنند بدون اینکه پیامد آن را ببینند. آنها به شدت زودرنج هستند و تاب تحمل صحبت‌های مخالف را ندارند و به شدت تحریک‌پذیرند و سریعا رفتار پرخاشگرانه و خشمگینانه دارند. اکبر خرمدین در اختلاف احتمالی که با خانواده دارد از نهادی کمک نمی‌گیرد، خودش کارش را انجام می‌دهد و کسی را که آرامش او را به هم بزند به راحتی حذف می‌کند.»

این مدرس دانشگاه فردوسی عنوان کرد: «بنده اصل و ملاک را اعمال این فرد و قتل‌هایی که انجام داده، اظهارات دوست آرزو و خانواده فرامرز و همینطور صحبت‌های دانشجویان آقای بابک خرمدین قرار می‌دهم و این منابع را معتبر می‌دانم و صحبت‌های من بر پایه اظهارات اکبر خرمدین نیست زیرا این شخصیت‌ها دروغگوهای قهاری هستند. افراد سایکوپت بسیار فریبکار و مکار هستند و جاذبه سطحی ایجاد می‌کنند. صحبت‌های آنها بسیار فریبنده است و با کلام‌شان دیگران را فریب می‌دهند؛ بنابراین صحبت‌های اکبر خرمدین هیچ ارزشی ندارد.»

خوریانیان ادامه داد: «حال سوال اینجاست چرا مادر این فرزندان با قاتل همدست بوده است؟ افراد سایکوپت با فریب، مکر و بازی دادن احساسات طرف مقابل می‌توانند یک نفر را شریک و همراه خود سازند. این افراد می‌توانند با همین ویژگی فریبکارانه از دیگران بهره‌کشی و آنها را استثمار کنند. در مصاحبه‌ای می‌شنویم که دوست آرزو می‌گوید اکبر خرمدین دخترش را آزارجنسی می‌داده و مادر باوجود اینکه مطلع بوده آرزو را دعوت به سکوت می‌کرده است.»

وی افزود: «یکی از خصلت‌های اختلال شخصیت ضداجتماع این است که این افراد بسیار فریبکار هستند و دیگران را با دروغ و دغل همراه خود می‌سازند و دم به تله قانون نمی‌دهند و دیگران را مجرم می‌کنند. افراد سایکوپت از دیگران بهره‌کشی می‌کنند. ممکن است خیلی از سیاسیون انسان‌های سایکوپت باشند. در طول تاریخ افرادی مثل هیتلر کسانی که کشتار وسیع انجام می‌دهند و همینطور افرادی که بدون حد و مرز از دیگران بهره‌کشی می‌کنند نمونه بارزی از شخصیت‌های سایکوپت هستند.»

یک نظر

ورود

  • بهمن خرداد ۲۲, ۱۴۰۰

    این ننه بابک خیلی ترسناکه خدایی…میبینمش یاد خانم تناردیه میافتم. اصلا یه لبخند ترسناکی روی لباشه