فشارهای جسمی و روانی بر مادر روی جنسیت جنین اثر می گذارد

فشارهای جسمی و روانی بر مادر روی جنسیت جنین اثر می گذارد

احتمال باردار شدن یک روز پیش از تخمک گذاری ۳۱ درصد و در طول تخمک گذاری ۳۳ درصد است. اما محققان متوجه شده اند یک چیز دیگر هم هست که ممکن است بر روی بارداری اثر بگذارد.

در ادامه می خواهیم ببینیم فشارهای جسمی و روانی ای که مادر در دوران بارداری متحمل می شود چه اثری بر جنسیت فرزند آینده ی او دارد.

فشارهای وارده به مادر هم ممکن است بر جنسیت فرزند آینده اش اثر بگذارد

نسبت «طبیعی» در تولد حدود ۱۰۵ پسر به ازای هر ۱۰۰ دختر است، اما محققان در پژوهش خود متوجه شدند تنها یک سوم زنانی که در دوران بارداری فشارهای جسمی ای مثل افزایش سطح هورمون ها، قند خون، تغییر وزن و حتی علائم التهاب تجربه کردند، پسردار شدند.

فشارهای زندگی روزمره می تواند بر جنسیت بچه در رحم اثر بگذارد. در برخی تحقیقات، پژوهشگران متوجه شدند زنانی که هر نوع فشاری را متحمل می شوند احتمال پسردار شدن آن ها کمتر است. آن ها تأثیر این عامل بر جنسیت بچه را ۱۰۰ درصدی نمی دانند اما می گویند یکی از دلایل احتمالی ای است که هنگام برنامه ریزی برای بارداری می توان آن را در نظر داشت.

فشار روانی اثر بیشتری دارد

فشار روانی و عاطفی ممکن است احتمال پسردار شدن را کمتر کند چون پسرها آسیب پذیری بیشتری در برابر شرایط نامساعد محیط پیش از تولد دارند. تحقیقات دیگر هم نشان داده احتمال زنده ماندن جنین های پسر کمتر است، بنابراین طبیعت ما به گونه ای است که احتمال برخورداری از یک فرزند سالم بیشتر شود.

محققان متوجه شدند زمانی که مادر از سلامت برخوردار بود در ۵۶ درصد موارد بچه پسر از آب درآمده بود. این میزان زمانی که مادر تحت فشار روانی و زمانی که تحت فشار جسمی قرار داشت،  به ترتیب ۴۰ درصد و ۳۱ درصد بود.

هنگام برنامه ریزی برای بارداری مسأله ی حمایت اجتماعی را درنظر داشته باشید

محققان پس از چندین پژوهش به این نتیجه رسیدند که هر چه مادر از حمایت اجتماعی بیشتری برخوردار شود، احتمال پسردار شدن او بیشتر می شود.

سه بُعد حمایت اجتماعی که محققان متوجه شدند باعث کمتر شدن فشار وارده بر مادر می شوند، عبارتند از:

  • داشتن کسانی که بتوان با آن ها صحبت کرد
  • داشتن کسانی که بتوان با آن ها وقت گذراند
  • داشتن کسانی که بتوان روی کمک آن ها حساب کرد

قرار داشتن تحت فشار جسمی هم می تواند بر روی جنسیت فرزند آینده تان اثر بگذارد اما برخورداری از حمایت اجتماعی اثر بیولوژیک عظیمی بر سلامت مادر دارد، امری که می تواند بر جنسیت بچه هم اثرگذار باشد.

داشتن احساس امنیت و آرامش اهمیت زیادی دارد و خوب است که آرام کردن خودتان را یاد بگیرید تا از خود در برابر فشارهای اضافه، به ویژه در دوران بارداری محافظت کنید.

منبع: brightside
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۶ نظر

ورود

  • بهار خرداد ۲۶, ۱۴۰۰

    چطور ممکنه یه فکت صریح علمی به نام ژنتیک و تاثیر DNA در تعیین جنسیت رو با مطالبی چنین غیرعلمی، عکس جنسیت زده و زشت مطرح کرد. واقعا باعث تاسفه. لطفا رفرنس علمی ارائه بدید نه مطالب زرد

  • Fatemhe خرداد ۲۶, ۱۴۰۰

    ما دختر بیشتر دوس داریم

  • ارغوان خرداد ۲۷, ۱۴۰۰

    واقعا براتون متاسفم!!!!
    با همچین تصویری چی رو میخواین ثابت کنید؟؟؟؟
    مطلب ندارید خب چیزی ننویسید.‌‌‌…
    مجبورید؟؟؟
    اونی که دختر بغلشه داغونه!!!! اون که پسر بغلشه آروم و مرتبه!!!! این فقط برای پسر دوستایی مثل شما صدق میکنه اونم نه قبل از بارداری بلکه بعد از زایمان، الهی که هیچ وقت خداوند برکتی مثل دختر رو به کسی که اینو نوشته و کسی که نشر داده و کسی که تصویر رو کشیده نده، الهی دردتون همه از بی دختری باشه، آمین

  • ارغوان خرداد ۲۷, ۱۴۰۰

    واقعا براتون متاسفم!!!
    خب مطلب ندارید چیزی ننویسید!!! مجبورید؟؟؟؟؟

  • سامان خرداد ۲۸, ۱۴۰۰

    واقعا چقدر عقده ای زیاد شده! مطلب علمی رو هم انتظار دارند مطابق میل و سلیقه شون باشه. یکی میگه جنسیت زده اید اون یکی میگه ما دختر دوست داریم. یعنی اصلا نفهمیدن مقاله داره چی میگه! به زبون خودمونی میگم شاید فهمیدید هرچند بعید می دونم: داره میگه بررسی های علمی و آماری نشون داده وارد شدن فشارهای روحی و جسمی به مادر باعث ترشح هورمونهایی میشه که احتمال تشکیل جنین مذکر رو کاهش میده و احتمال تولد نوزاد دختر بیشتر میشه. اصلا چه ربطی به پسر دوست یا دختر دوست بودن داره؟!!

    • ناهید گوهری دی ۹, ۱۴۰۱

      ولی عکس هایی که گذاشته خیلی با اون برداشت شما فرق میکنه، ضمنا هزاران نمونه خلاف این حرفها در جامعه داریم می بینیم، اگه این چرندیاتی که سر هم کرده را قبول کنیم پس در این کشورهای جنگ زده اصولا نباید هیچ پسری متولد بشه