خبرنگار واشنگتن پست: «دونالد ترامپ می‌خواست مبتلایان به کرونا را به گوانتانامو بفرستد»

خبرنگار واشنگتن پست: «دونالد ترامپ می‌خواست مبتلایان به کرونا را به گوانتانامو بفرستد»

در کتابی که به تازگی منتشر شده، ادعا شده است که دونالد ترامپ می خواسته به عنوان راهی برای کنترل شیوع کرونا، آمریکایی های مبتلا به این ویروس را به خلیج گوانتانامو بفرستد. بر اساس کتابی با عنوان «Nightmare Scenario» که توسط دو خبرنگار واشنگتن پست نوشته شده است، رییس جمهور سابق ایالات متحده در جریان نشستی که فوریه سال گذشته در کاخ سفید داشته، این موضوع را به عنوا یکی از گزینه ها برای شکست دادن کرونا مطرح کرده بود. یاسمین ابوطالب و دیمین پلاتا در کتاب خود مدعی شده اند که ترامپ از مشاوران خود چنین سوال کرده است: «جزیره ای نداریم که مال خودمان باشد؟ نظرتان در مورد گوانتانامو چیست؟».

دونالد ترامپ می خواسته به عنوان راهی برای کنترل شیوع کرونا، آمریکایی های مبتلا به این ویروس را به خلیج گوانتانامو بفرستد.

این صحبت ها در اوایل شیوع کرونا در ایالات متحده مطرح شده و از زبان ترامپ چنین نقل شده است: «ما کالا وارد می کنیم. ما نمی خواهیم ویروس وارد کنیم». روزنامه واشنگتن پست بخش هایی از این کتاب را منتشر کرده، جایی که گفته می شود مشاوران ترامپ در کاخ سفید از بزرگ شدن ایده ترامپ در فرستادن مبتلایان به کرونا به گوانتانامو جلوگیری کرده اند. این اولین باری نیست که ادعا می شود دونالد ترامپ برای حل مشکلات به زندان گوانتانامو روی می آورد. مایلز تیلور، از مقامات امنیت داخلی سابق ایالات متحده در کتاب «A Warning by Anonymous» مدعی شده است که ترامپ می خواسته مهاجران غیرقانونی را نیز به خلیج گوانتانامو بفرستد. به گفته تیلور، ترامپ می خواسته تمامی مهاجران غیرقانونی را شبه نظامیان دشمن انگاشته و به گوانتانامو بفرستد.

دونالد ترامپ می خواسته به عنوان راهی برای کنترل شیوع کرونا، آمریکایی های مبتلا به این ویروس را به خلیج گوانتانامو بفرستد.

در بخشی دیگر از کتاب خبرنگاران واشنگتن پست نوشته شده، گفته شده که ترامپ به خاطر تست کرونا در مارس ۲۰۲۰ بسیار عصبانی بوده است زیرا حس می کرده این کار به معنای از دست دادن ریاست جمهوری خواهد بود. بر اساس این کتاب،  ترامپ بر سر الکس آزار، مشاور سلامت خود فریاد زده و گفته است: «تست دادن دارد مرا می کشد. به خاطر تست دادن انتخابات را بازنده خواهم شد. چه احمقی از دولت فدرال خواسته تست دادن انجام دهد». این صحبت ها زمانی مطرح شده که تعداد مبتلایان به کرونا در ایالات متحده به شدت بالا رفته و بسیاری از طرفداران دونالد ترامپ مخالف قوانین قرنطینه بودند. ابوطالب و پالتا در کتاب خود در این مورد نوشته اند: «این چیزی بود که واکنش [به شیوع کرونا] بود: یک محیط سمی که در آن مهم نبود به کجا نگاه می کردید، هر جا که می رفتید یک نفر می خواست شما را کله پا کند یا تهدید می کرد که اخراج خواهید شد».

بیشتر بخوانید: چرا رونالدو نمی تواند آپارتمانش در برج ترامپ را بفروشد؟

منبع: mirror
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود