علت و چگونگی کاهش وزن شدید مهران غفوریان از زبان خودش

علت و چگونگی کاهش وزن شدید مهران غفوریان از زبان خودش

مهران غفوریان مهمان این هفته ی برنامه کافه آپارات بود، یک تاک شوی اینترنتی با اجرای فریدون جیرانی که پخش آن را وبسایت آپارات به عهده دارد.

غفوریان در بخشی از این گفتگو درباره ی علت کاهش وزن شدید خود توضیحاتی ارائه کرد.

مهران غفوریان در اینباره گفت: «در سه سال و نیم ۵۵ کیلو لاغر کردم. ماجرای لاغر شدن من از عمل پایم شروع شد. حدود سال ۸۰-۸۱ در زمان ساخت سریال زیر آسمان شهر من تصادفی کردم. آن زمان مفصل لگن من آسیب خیلی جزئی ای دید که به مرور باعث شد مفصل لگنم به کلی از بین برود. من عمل تعویض مفصل لگن داشتم و دکترم گفت باید وزنم را ۸۵ کیلو کم کنم. آن زمان حدود ۱۲۶ کیلو بودم. الان ۷۸ کیلو هستم. من هم از دکتر تغذیه مشاوره گرفتم هم خودم برای خودم یک رژیم تعیین کردم که رژیم خیلی سختی بود.»

غفوریان در بخش دیگری از این گفتگو درباره ی حضورش در سریال قورباغه هم صحبت کرد.

او در اینباره گفت: «هومن سیدی قبل از “قورباغه” از من خواسته بود باهم یک تئاتر دو نفره کار کنیم و زمانش را هم مشخص کرده بود اما مشغله های هومن اجازه ی عملی شدنش را نداد. بعد از آن گفت سریالی دارد می سازد که نقشی هم در آن برای من در نظر گرفته و با اینکه دو قسمت بیشتر نیست اما نقش خیلی مهمی است. بدون اینکه بدانم نقش چیست و آن را خوانده باشم به خواست هومن به او اعتماد کردم و از یک سال قبل از شروع فیلمبرداری “قورباغه” برای این نقش قرارداد بستم. آن زمان هومن هنوز مشغول نوشتن فیلمنامه ی “قورباغه” بود و این نقش را در اصل برای من نوشت. جالب اینکه در فیلمنامه نقش “کیان” یک نگهبان چاق بود ولی من وقتی برای بازی در این نقش جلوی دوربین رفتم کاملاً لاغر بودم. قبل از قورباغه هیچ تجربه ی مشترکی با هومن نداشتم و فقط باهم دوست بودیم.»

مهران غفوریان و نوید محمدزاده در نمایی از سریال قورباغه

مهران غفوریان متولد سال ۱۳۵۳، فارغ التحصیل رشته نقاشی از دانشگاه آزاد است. او بازیگری را از دهه ی ۷۰ با حضور در مجموعه های طنز آغاز کرد و خیلی زود به بازیگر و کارگردانی موفق در عرصه ی کمدی بدل شد. مجموعه های حرف تو حرف، این چند نفر و زیر آسمان شهر از ساخته های مشهور مهران غفوریان هستند. غفوریان که به عنوان یک بازیگر کمدی شهرت دارد چندی قبل در یکی از قسمت های سریال قورباغه ساخته ی هومن سیدی در نقشی جدی حضور پیدا کرد که با شگفتی و تحسین تماشاچیان و منتقدان رو به رو شد.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۴ نظر

ورود

  • ماهان تیر ۶, ۱۴۰۰

    من توی ۹ ماه ۳۰ کیلو کم کردم، فقط با رفتن به دکتر تغذیه و رژیم 🙂 تازه من پول و امکاناتی واقعاً نداشتم. اگه احیاناً میخواین کم کنید چیز زیادی نیاز نیست، یک رژیم خوب و اراده.

    • مهدی تیر ۷, ۱۴۰۰

      کم چاخان کن.
      دکتر تغذیه اصلا به لاغری ربطی نداره.

      برادر خودم پزشک عمومیه.

      خواننده های عزیز گفته باشم خیلیا میگن برا لاغری باید بری پزشک تغذیه. این یه روال اشتباهه. پزشک تغذیه کارش تغذیه هست نه لاغری.

      تغذیه فقط و فقط یکی از روشهای درست زندگی کردنه. برا لاغری مهمترین نکته اینه کالری رو کم کنی. نون و کربوهیدرات کم بخوری. نون و کربوهیدراتو کم کردی مثلا حبوباتو زیاد کنی. غذا رو یکم ابکی کنین. کاهو خیار گوجه رو بیشتر کنین.

      بعدم فعالیت کنین. خیلیا ۲ ساعت میرن بیرون اما خیلی یواش راه میرن بعد میگن ۲ ساعت پیاده روی کردم چرا لاغر نمیشم. شما ده دقیقه به صورت اروم بدو. انرژی که مصرف میکنی اندازه ۱۰ ساعت پیاده روی ارومه.
      بعدم خواب. خوب بخوابین. ساعت ۱۱ دیگهه بخوابین. مذهبیا میگن بشر ۷ هزار ساله رو زمین افتاده. اما علم میگه انسان هوشمند ۱۲۰ هزار سالی هست تکامل یافته. ما تا ۱۲ هزار سال پیش شکارچی و چیننده بودیم. یعنی ۱۰ کیلومتر ۲۰ کیلومتر روزانه اینور اونور میرفتیم شکار میکردیم یا چیزی که رو زمین بود و قابل خوردن رو میچیدیم میخوردیم. ۱۱۲ هزار سال کار بشر همین بوده. تازه تا همین ۲۰۰ سال پیش بشر فعالیتش ۲۰ برابر امروزی بوده. بدن انسان اینطوری تکامل یافته. اینطوری رشد کرده. فعالیت کنین.

      • یاشار آبان ۲۶, ۱۴۰۰

        تلاوت نکنید لطفا مردم رو با حرفاتون به قهقرا نکشید

  • ارژنگ تیر ۷, ۱۴۰۰

    خیلی ازش خوشم میاد