چالش تیک تاک جان پسربچه ۹ ساله را گرفت

چالش تیک تاک جان پسربچه ۹ ساله را گرفت

خانواده ی یک پسر ۹ ساله که پیکر بی جان او را در اتاق خوابش پیدا کردند مقصر مرگ وی را چالش خفقان این شبکه اجتماعی می دانند.

این پسربچه روز ۱۰ ژوئن در ایالت تنسی ِ آمریکا درگذشت. لاتریوس به زودی ۱۰ ساله می شد.

خاله ی لاتریوس می گوید: «بچه مان آنجا در تابوت خوابیده و حتی فرصت بزرگ شدن پیدا نکرد. زندگی او به خاطر یک مشت آدم که چیزهای احمقانه در سایت های مختلف می گذارند به سر رسید.»

خانواده ی لاتریوس او را در حالی در اتاق خوابش پیدا کردند که یک کمربند به دور گردنش بود و صدایی از او درنمی آمد. این پسربچه را فوراً به بیمارستان انتقال دادند اما شدت جراحات به حدی بود که نتوانست دوام آورد.

خاله ی لاتریوس می گوید: «بعد از آن بود که فهمیدیم ویدئویی در تیک تاک هست که به بچه ها اجازه می دهد بدانند چطور خودشان را خفه کنند. اما این کار را باید طوری انجام دهید که واقعاً خفه نشوید و چالش هم بر سر همین است. اما لاتریوس فقط ۹ سالش بود. چطور قرار بود این کار را انجام دهد؟»

طی سال های اخیر چالش های خطرناکی همچون چالش بیهوش کردن خود در شبکه های اجتماعی به راه افتاده است. این چالش ها افراد را تشویق می کند آنقدر به خفه کردن خود ادامه دهند تا چند ثانیه ای بیهوش شوند. هدف از این کار تجربه ی احساس خوشی است.

در ماه ژانویه یک دختربچه ی ۱۰ ساله ی ایتالیایی هنگام انجام چالش خفه کردن خود، تصادفاً جانش را از دست داد. در ماه مه نیز یک دختربچه ی ۱۳ ساله در ایالت اورگن ِ آمریکا به دلیل سوختگی شدید درجه سه در بیمارستان بستری شد که به عقیده ی خانواده اش علت این اتفاق انجام یکی از چالش های تیک تاک با مالیدن الکل به یک فندک بوده.

طبق دستورالعمل شبکه اجتماعی تیک تاک، انتشار مطالبی که چنین رفتارهایی از جمله شیرین کاری های آماتوری یا چالش های خطرناک را به نمایش بگذارد، عادی انگاری یا ستایش کند، ممنوع است.

خانواده ی لاتریوس می گویند از پدر و مادرها و خانواده های دیگر می خواهند بر نحوه ی استفاده ی کودکان خود از شبکه های اجتماعی نظارت داشته باشند، درصورت لزوم برخی سایت ها را برای آن ها مسدود کنند و خود نیز با مطالبی که بچه ها در فضای مجازی در معرض آن ها قرار می گیرند، آشنا باشند.

خاله ی لاتریوس می گوید: «می دانم که نمی شود بیست و چهار ساعته زیر نظرشان داشت، اما اگر همان کارهایی که از دست تان برمی آید را هم انجام دهید جان یک نفر حفظ می شود.»

منبع: insider
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود