سومین الماس بزرگ جهان در کشور آفریقایی بوتسوانا کشف شد

سومین الماس بزرگ جهان در کشور آفریقایی بوتسوانا کشف شد

به گزارش یک شرکت فعال در عرصه معدن، یک الماس ۱,۱۷۴ قیراطی در بوتسوانا کشف شده است که دومین الماس بزرگ و بسیار گرانقیمت یافت شده در معادن این کشور در یک ماه اخیر است. این الماس که به اندازه کف دست یک مرد است در ۱۲ ژوئن توسط شرکت کانادایی Lucara کشف شده و به کابینه دولت این کشور در گابورون اهدا شد. نسیم لاهری، مدیر این شرکت با اشاره به اینکه این الماس سومین الماس بزرگ جهان است گفت: «این یک تاریخ سازی برای ما و همچنین بوتسوانا است».

یک الماس 1,174 قیراطی در بوتسوانا کشف شده است که دومین الماس بزرگ و بسیار گرانقیمت یافت شده در معادن این کشور در یک ماه اخیر است.

ماه گذشته نیز شرکت بوتسوانایی Debswana از کشف سومین الماس بزرگ جهان با وزن ۱,۰۹۸ قیراط در اول ژوئن خبر داده بود. بدین ترتیب بوتسوانا در صدر کشورهایی قرار می گیرد که بزرگ ترین الماس ها را کشف کرده اند به طوری که ۶ مورد از ۱۰ الماس بزرگ کشف شده در جهان در معادن این کشور پیدا شده اند. بزرگ ترین الماسی که تاکنون کشف شده، کولینان با وزن ۳,۱۰۶ قیراط بوده که در سال ۱۹۰۵ در آفریقای جنوبی پیدا شد. بخش هایی از این الماس برای تزیین جواهرات سلطنتی بریتانیا به کار رفته است. از این سنگ، ۹ قطعه الماس تراشیده شده و به دست آمد. بزرگ ترین آن ها کولینان ۱ نام داشت که ۵۳۰.۴ قیراط وزن داشت و اکنون نیز در تاج سلطنتی پادشاه انگلستان قرار دارد.

یک الماس 1,174 قیراطی در بوتسوانا کشف شده است که دومین الماس بزرگ و بسیار گرانقیمت یافت شده در معادن این کشور در یک ماه اخیر است.

گفته می شود که این الماس حدود ۴۰۰ میلیون دلار آمریکا قیمت دارد. در مورد این الماس داستان هایی هم وجود دارد؛ گفته می شود جوزف آشچر وظیفه شکافتن آن را به عهده داشته. در آن زمان یک پزشک و پرستار نیز در کنار وی حضور داشته اند و وقتی که موفق به شکستن این سنگ بزرگ می شود، خودش هم غش کرده و از حال می رود.موکگوتسی ماسیسی رییس جمهور بوتسوانا از این اتفاق بزرگ به عنوان یک «لحظه شگفت انگیز» یاد کرده و با توجه به افزایش کشف الماس های بزرگ در این کشور، اظهار امیدواری کرد که کشورش در زمینه الماس میراثی ماندگار داشته باشد. کشور بوتسوانا یکی از پیشروترین کشورها در زمینه تولید الماس است و معادن الماس مشهوری در این کشور وجود دارد.

بیشتر بخوانید: با ۵ الماس مشهور دنیا و داستان های آن ها آشنا شوید

منبع: abc
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود