بلندترین قصر شنی دنیا با ۲۱ متر ارتفاع در دانمارک برپا شد

بلندترین قصر شنی دنیا با ۲۱ متر ارتفاع در دانمارک برپا شد

کار ساخت بلندترین قصر شنی دنیا این هفته در دانمارک به پایان رسید.

این سازه نزدیک به ۲۱ متر ارتفاع دارد و از حدود ۵ هزار تن شن ساخته شده است. این قصر شنی تقریباً ۱۰ برابر بلندتر از آنی است که در سال ۲۰۱۹ در آلمان ساخته شد و پیش از این رکورد جهانی گینس را در اختیار داشت.

قصر شنی دانمارک به دست ویلفرد استیخر، هنرمند هلندی و با کمک ۳۰ هنرمند دیگر در حوزه ی مجسمه سازی شنی ساخته شده است. این قصر در یکی از شهرهای ساحلی کوچک کرانه ی شمالی دانمارک به نام بلوکوس واقع شده و تزئینات مفصلی از جمله نقش هایی به شکل جاذبه های گردشگری دانمارک همچون فانوس دریایی، اسکی بادی و کایت سرفینگ دارد.

استیخر می گوید این تندیس شنی بیانگر قدرتی است که ویروس کرونا از زمان آغاز همه گیری بر دنیا داشته است.

او در اینباره می گوید: «همه جا بر زندگی مان حکومت می کند. به شما می گوید که چه کنید… به شما می گوید که از خانواده تان دوری کنید و جاهای خوب نروید. هیچ فعالیتی نداشته باشید و در خانه بمانید.»

یک شکل مجسمه گونه ی شنی از ویروس کرونا هم در بالای سازه وجود دارد که به شکل تاج بر روی آن قرار گرفته است. دیگر نقش های مرتبط با ویروس کرونا در این قصر شنی عبارتند از سرنگ ها و مردمانی که ماسک به صورت زده اند.

در ساخت این قصر مقداری گل و یک لایه چسب هم به کار رفته که به ماندگاری آن در آب و هوای نامساعد کمک می کند. پیش بینی می شود این قصر شنی تا فوریه یا مارس سال ۲۰۲۲ پابر جا بماند.

 

بیشتر بخوانید:

برج کج ابوظبی؛ شاهکار معماری که قواعد طبیعی را به سخره گرفته

نگاهی به ۱۵ پل عجیب و نفس‌گیر که برای راه رفتن روی آنها باید شهامت زیادی داشته باشید

پله پله ترس و هیجان؛ گشتی در میان خطرناک ترین پلکان های سراسر دنیا

منبع: insider
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود