چرا باید هر چه سریع‌تر مودم VDSL بخریم؟

چرا باید هر چه سریع‌تر مودم VDSL بخریم؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

زندگی روز‌مره ما وابسته به اینترنت پر‌سرعت است که با افزایش شبکه‌های اینترنت خانگی و رایانه‌ها نیاز به اینترنت پرسرعت روز به روز افزایش می‌یابد. مودم یک سخت‌افزار است که اطلاعات اینترنتی را از طریق کابل تلفن دریافت و استفاده از اینترنت را برای کاربران ممکن می‌سازد. درحال حاضر سه فناوری  ADSL، VDSL  و UFD  فیبر نوری درحال سرویس‌‌دهی خدمات اینترنت هستند که برخی از افراد VDSL را با مودم فیبر نوری اشتباه می‌گیرند و تصور می‌کنند که بین این دو تفاوتی وجود ندارد. در ادامه به معرفی مودم VDSL‌ می‌پردازیم.

خرید مودم VDSL

فناوری دیگری که بر بستر DSL توسعه داده شده VDSL  نام دارد. VDSL که کوتاه شده‌ی عبارت Very-high-bitrate Digital Subscriber Line به معنی «خط اشتراک دیجیتال با نرخ بیت بسیار بالا» است و در مقایسه با ADSL شباهت بیشتری به اینترنت کابلی دارد. این فناوری از ADSL جدیدتر است و کاربران خانگی به راحتی می‌توانند با خرید مودم VDSL  از آن استفاده کنند.

در زمانی که مردم از سرویس دیال آپ برای دسترسی به اینترنت استفاده می‌کردند، مشکلات زیادی وجود داشت که یکی از بزرگترین آن‌ها سرعت بسیار پایین بود که گاهی کاربر را واقعا کلافه می‌کرد. اما خوشبختانه امروزه دیگر این مشکلات وجود ندارد و با آمدن اینترنت پرسرعتی مانند VDSL  بدون هیچ تاخیری می‌توانید به محتوای موردنظر خود دسترسی داشته‌باشید.

از آن جایی که اینترنت VDSL  بسیار کاربردی است، شرکت‌های مختلف ایرانی مانند آسیاتک، پارس آنلاین، های وب، پیشگامان و غیره تصمیم گرفتند خطوط اینترنت جهانی را بهینه کنند و یک اینترنت پرسرعت را برای کاربران ایرانی ارائه دهند.

نکاتی قبل از خرید مودم VDSL

  • بهتر است پیش از تصمیم به خرید مودم VDSL از پشتیبانی خطوط VDSL در منطقه خود مطمئن شوید. هنوز تعدادی از مناطق ایران این خط اینترنت را پشتیبانی نمی‌کنند و حتی ممکن است که آنتن‌دهی خوبی نیز در منطقه خود نداشته‌باشد. به همین دلیل باید ابتدا مطمئن شوید منطقه شما این سرویس را پشتیبانی می‌کند.
  • از آن جایی که امروزه در اکثر خانه‌ها مودم پیدا می‌شود و تمام کاربران در جستجوی یک اینترنت پرسرعت هستند، پیشنهاد بسیاری از دفاتر فروش خرید مودم VDSL است.
  • درحال حاضر، اکثر مودم‌هایی که در بازار موجود هستند از هر دو فناوری ADSL وVDSL  پشتیبانی می‌کنند. یک نکته مهم که روی قیمت انواع مودم VDSL  تاثیر می‌گذارد همین پشتیبانی از نسل جدید فناوری‌های ارتباطی است.
  • اگر قبلا یک مودم ای‌دی‌اس‌الرا خریداری کرده‌اید و حالا می‌خواهید یک مودم وی‌دی‌اس‌ال  بخرید، ابتدا به جعبه مودم ADSL خود نگاهی بیاندازید، چون ممکن است مودم شما از سرویس VDSL نیز پشتیبانی کند.
  • امروزه دو فناوری ADSL و VDSL  از پرطرفدارترین سرویس‌های ارائه‌دهنده اینترنت هستند. اولین تفاوت VDSL  به ADSL  سرعت بسیار بالاتر آن است، به همین علت اکثر کاربران تصمیم به خرید مودم VDSL  می‌گیرند.
  • سرعت دانلود در اینترنت VDSL پنج برابر سرعت آن در ADSL است یعنی سرعت دانلود را از ۲ تا حداکثر ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه و سرعت بارگزاری فایل را از ۱۶ تا ۲۲ مگابیت بر ثانیه پوشش می‌دهد.
  • مودم ADSL برخلاف VDSL از خطوط تلفن شهری برای انتقال اطلاعات استفاده نمی‌کند و نیاز به کابل کشی دارد.
  • در مودم وی‌دی‌اس‌ال از نزدیک‌ترین کافوی نوری (خطوطی که ورودی آن فیبر نوری و خروجی آن کابل مسی است) به کاربر سرویس داده می‌شود، بنابراین فاصله کاربر از مرکز مخابرات در سرعت آن تفاوتی ایجاد نمی‌کند. تنها موضوعی که می‌تواند روی سرعت اینترنت VDSL تاثیرگذار باشد، کیفیت کابل‌های مسی است.
  • برای خرید مودم VDSL بهتر است به سراغ برندهای شناخته شده و معروف بروید و تمام قابلیت‌های موردنیاز خود را در نظر بگیرید تا بهترین انتخاب را کرده‌باشید.
  • همچنین در مورد قیمت مودم VDSL باید بگوییم طبق آخرین قیمت‌‌‌ها از ۷۰۰ هزار تومن ممکن است شروع شود و قیمت بعضی مدل‌‌ها حتی از ۲ میلیون تومان بیشتر است.

خرید مودم ارزان قیمت در بازار ایران

ما با معرفی ۶ مودم VDSL شما را برای خرید مودم ارزان قیمت راهنمایی می‌کنیم.

مودم VDSL دی لینک DSL-224

مودم VDSL دی لینک DSL-224  با دارا بودن دو انتن پرقدرت و همچنین داشتن استاندارد ۸۰۲.۱۱b/g/n  و فرکانس قابل پشتیبانی ۲.۴ گیگاهرتز یک تجربه بی‌عیب و نقص را در اختیار شما قرار می‌دهد.

از نظر امنیت نیز این مودم دست کمی از دیگر مودم‌‌های موجود در بازار ندارد. یکی از قابلیت‌های مهم و قابل توجه در این مودم کنترل ترافیک است که به این معنی است دیگر لازم نیست نگران کند شدن شبکه خود باشید چون با این قابلیت مودم بسته‌ها را براساس اهمیت و اولویت طبقه‌بندی می‌کند و سپس ارسال می‌کند. مجموع این ویژگی‌ها سبب شده که مودم دی لینک DSL-224  یک انتخاب هوشمندانه برای شما باشد.

مودم VDSL تی پی لینک ۹۹۷۰

یک مودم روتر ADSL/VDSL  با وای‌فای ۸۰۲.۱۱n  و سرعت ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه که از دو آنتن خارجی با قدرت ۵ دسی‌بل استفاده می‌کند.

این مودم روتر از نظر امکانات نرم‌افزاری و ارتباطی برای کاربران خانگی مناسب است و نیازهای آن‌ها را پاسخ می‌دهد. چهار درگاه شبکه LAN  صد مگابیتی دارد که یک درگاه به عنوان WAN  نیز استفاده می‌شود. یک درگاه RJ۱۱ برای اتصال کابل تلفن و اینترنت ADSL دارد و یک درگاه USB ۲.۰ نیز برای اتصال چاپ‌گر یا دستگاه‌های ذخیره‌سازی تعبیه شده‌است.

کلیدهای روشن/خاموش دستگاه و وای‌فای، ریست و WPS  دارد. از فایروال SPI  و قابلیت‌های فیلترینگ آدرس‌های MAC  و IP  سود می‌برد. با سیستم‌عامل‌های مختلفی از جمله ویندوز، لینوکس و مک‌او‌اس سازگار است.

مودم VDSL تی پی لینک ۹۹۷۰ با آخرین استاندارد و سرعت ۱۰۰mbps  در دانلود و آپلود به طور همزمان و همچنین پورت یکپارچه DSL از همه اتصالات برای سازگاری بیشتر با ISP ها پشتیبانی می‌کند. همچنین این مودم با سرعت ۳۰۰mbps  در فرکانس ۲.۴GHZ  برای مشاهده ویدئوها به صورت آنلاین با کیفیت بالا و بدون هیچ گونه وقفه‌ای، استریم کردن و بازی کردن به صورت آنلاین و دیگر کارهایی که به پهنای باند بالا نیاز دارند انتخاب هوشمندانه‌ای است.

مودم  وی‌دی‌اس‌ال یوتل V304

یک مودم وی‌دی‌اس‌ال  یوتل که در یکی دو سال اخیر خوب توانست در بازار رشد کند و خودش را به عنوان یک محصول ارزان ولی با کیفیت مناسب مطرح کند.

این مودم از استانداردهای ADSL۲ و VDSL۲ پشتیبانی می‌کند ولی متاسفانه به وای‌فای تک بانده ۳۰۰ مگابیت مجهز است. بنابراین، نباید از این مودم انتظار چند کاربری داشت و بیشتر برای مصارف خانگی مناسب است.

یک درگاه Rj۱۱، دو درگاه، FXS  یک درگاه WAN  و چهار درگاه LAN  به همراه یک درگاه USB  امکانات ارتباطی این مودم هستند.

مودم تی پی لینک ۹۹۶۰

مشخصات این مودم تقریبا مشابه TD-W۹۹۷۰ است. یکی از مودم‌هایی است که در بازار ایران هم خوب فروش رفته و هم کیفیت ساخت و کارایی نسبتا رضایت‌بخشی داشته‌است.

پشتیبانی از هر دو استاندارد ADSL  و VDSL  به همراه وای‌فای ۲.۴ گیگاهرتز، سه درگاه شبکه اترنت صد مگابیتی، یک درگاه، WAN یک درگاه RJ۱۱ و کلیدهای ریست، روشن/خاموش و کلید WPS  از مشخصات اصلی مودم روتر تی‌پی‌لینک TD-W۹۹۶۱ هستند.

دو آنتن خارجی جهت‌دار Omni  ولی جدانشدنی دارد. حداکثر سرعت اینترنت VDSL  روی این مودم به ۱۰۰ مگابیت می‌رسد.

مودم دوبانده دی لینک DSL-2877AL

مودم دی لینک DSL-2877AL  از جدیدترین فناوری بی‌سیم با سرعت بالا استفاده می‌کند تا سرعت Wi-Fi  سریع را تا حداکثر ۷۵۰ مگابیت بر ثانیه در اختیار بگذارد تا کاربران از پخش رسانه‌ای، تماس‌های تلفنی اینترنتی، بازی‌های آنلاین و محتوای غنی از وب لذت ببرند.

علاوه بر این، چهار درگاه سریع اترنت عملکرد ارتباط سیمی قابل اعتماد و مطمئن را برای دستگاه‌هایی مانند مراکز رسانه‌ای و کنسول‌های بازی ارائه می‌دهد. خدماتQoS  این امکان را می‌دهد که مودم از مدیریت هوشمند ترافیک برخوردار باشد تا اطمینان حاصل کنید که برنامه‌های موردعلاقه شما از پهنای باند بهینه برخوردار هستند.

مودم دی لینک DSL-2877AL  از دو باند بی‌سیم برخوردار است و شما قادر خواهید بود که با سرعت بالایی گپ بزنید و بازی‌های آنلاین را روی باند ۲.۴ گیگاهرتزی انجام دهید، درحالی‌که همزمان رسانه‌های دیجیتالی را در باند ۵ گیگاهرتزی پخش کنید، علاوه بر این هر باند می‌تواند به عنوان یک شبکه Wi-Fi  جداگانه فعالیت داشته‌باشد و این امکان را برای شما فراهم می‌کند که بتوانید شبکه خود را متناسب با نیاز به اتصال خود تنظیم کنید.

خرید مودم VDSL در راف نت

در فروشگاه اینترنتی راف نت می‌توانید انواع هارد را خریداری کنید و یا با شماره تماس‌های ۵۴۸۷۱۵۰۰-۰۲۱ برای کسب اطلاعات بیشتر تماس حاصل فرمایید.

یک نظر

ورود