این نشانه ها می گوید صورت تان به لایه برداری بیشتری نیاز دارد

این نشانه ها می گوید صورت تان به لایه برداری بیشتری نیاز دارد

لایه برداری پوست با یک شوینده ی صورت دانه دار، لایه بردارهای شیمیایی، یا برس صورت می تواند راه بسیار خوبی برای کاهش جوش و خشکی باشد و پوست صورت تان را یکدست کند.

خیلی مهم است که بدانید چه زمانی باید پوست تان را لایه برداری کنید تا نه خشک شود و نه تحریک. اغلب متخصصان پوست می گویند ۲ تا ۳ بار لایه برداری پوست در هفته کفایت می کند.

اما اگر رعایت این برنامه برایتان سخت است، از نشانه هایی خواهیم گفت که به شما می گویند وقت لایه برداری پوست تان رسیده است.

نشانه هایی که با دیدن آن ها باید پوستتان را لایه برداری کنید

۱- پوست تان پوسته پوسته و خشک شده

یک راه ساده برای اینکه بفهمید زمان لایه برداری پوست تان رسیده این است که ببینید آیا خود دست به ریزش سلول های مرده کرده یا خیر.

هدف از لایه برداری کمک به بدن در انجام فرآیند طبیعی خلاص شدن از پوست مرده است. پس اگر متوجه پوسته پوسته شدن پسوت تان شدید، یعنی وقتش رسیده.

بهترین راه برای لایه برداری پوست خشک استفاده از لایه بردارهای شیمیایی است، چون پوست خشک به راحتی می تواند فروبپاشد. لایه بردارهای حاوی آلفا هیدروکسی اسید برای پوست خشک مناسب اند چون پوست مرده را با ملایمت جدا می کنند.

۲- گونه ها، پیشانی و چانه تان خیلی چرب است

عدم لایه برداری به مدت طولانی می تواند تولید چربی پوست را افزایش دهد. اگر پوست تان بیشتر از معمول چربی تولید می کند، این امر می تواند به معنای این باشد که پوست تان در حفظ رطوبت دچار مشکل شده است.

استفاده از ترکیبی از یک لایه بردار حاوی سالیسیک اسید و یک لایه بردار فیزیکی مانند برس صورت می تواند به از بین رفتن چربی اضافه ی پوست و درمان جوش ها کمک کند.

کارشناسان توصیه می کنند پوست های چرب بیشتر از ۳ بار در هفته لایه برداری نشوند.

۳- پوست تان کدر است

اگر پوست تان کدر و مرده است، می تواند با لایه برداری درخشش دوباره ای به آن دهید. از بین بردن لایه ی مرده ی پوست صورت می تواند به شادابی بیشتر پوست کمک کند.

بسته به نوع پوست تان می توانید از یک لایه بردار شیمیایی یا فیزیکی برای از بین بردن لایه ی اضافی پوست استفاده کنید.

منبع: insider
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود