گزارش عجیب گزارشگر صدا و سیما از مسابقه کیمیا علیزاده و ناهید کیانی + ویدیو

گزارش عجیب گزارشگر صدا و سیما از مسابقه کیمیا علیزاده و ناهید کیانی + ویدیو

امروز صبح مسابقه تکواندو بین کیمیا علیزاده در قالب تیم پناهجویان و ناهید کیانی در قالب تیم ملی زنان ایران در وزن ۵۷- کیلوگرم در المپیک توکیو، ژاپن برگزار شد و در نهایت علیزاده توانست با نتیجه ۱۸ بر ۹ به پیروزی برسد. در این مسابقه تمام ایرانی اتفاقات بسیاری مانند زمین خوردن های متعدد علیزاده و گرفتن حریف توسط کیانی رخ داد که تفسیر گزارشگر صدا و سیما درباره آن جالب بود. گزارشگر این بازی (خراسانی) به وضوح از بردن نام کیمیا علیزاده خودداری کرده و تنها از عناوین حریف، حریفش، خودش و او برای خطاب قرار دادن رقیب ایرانی ناهید کیانی استفاده می کرد.

امروز صبح مسابقه تکواندو بین کیمیا علیزاده در قالب تیم پناهجویان و ناهید کیانی در قالب تیم ملی زنان ایران در المپیک توکیو، ژاپن برگزار شد

همچنین گزارشگر صدا و سیما به اخطارهایی که به کیانی به خاطر گرفتن پای حریف داده می شد نیز اعتراض داشته و بارها مدعی شد که داوران به اصطلاح توجیه شده و سعی در بازنده کردن بازیکن تیم ملی ایران دارند. وی همچنین اعتراض خود را به اخطار ندادن به کیمیا علیزاده به خاطر زمین خوردن اعلام کرده و بارها تاکید می کند که علیزاده خودخواسته و بدون دلیل خاصی که عامل آن خطای کیانی باشد، زمین می خورد و باید اخطار بگیرد. حتی در لحظات پایانی که به علیزاده اخطار داده می شود نیز گزارشگر صدا و سیما به نحوی آن را بیفایده و دیر ارزیابی می کند. جدای از اتفاقاتی که در زمین مسابقه رخ داد، گزارشگر بازی از همان ابتدا با نبردن اسمی از کیمیا علیزاده تکلیف گزارش خود را روشن کرده و به اصطلاح طرف خود را انتخاب کرده بود.

امروز صبح مسابقه تکواندو بین کیمیا علیزاده در قالب تیم پناهجویان و ناهید کیانی در قالب تیم ملی زنان ایران در المپیک توکیو، ژاپن برگزار شد

اگر چه کیمیا علیزاده دیگر در تیم ملی ایران حضور نداشته و در قالب تیم پناهندگان به میدان رفته بود اما این رفتار کاملاً یک طرفه، مغرضانه و غیرحرفه ای کارشناس صدا و سیما نیز شاید چندان جالب نباشد، دستکم به حرمت افتخارات قبلی که این تکواندوکار در گذشته برای ایران کسب کرده و نام یک ایرانی را یدک می کشد. مسابقه ی ناهید کیانی و کیمیا علیزاده را شاید بتوان یکی از حساس ترین رقابت های المپیک ۲۰۲۰ توکیو برای ایرانی ها دانست که بسیاری منتظر نتیجه ی آن بودند، چرا که در این مسابقه قرار بود دو تکواندوکار ایرانی به مصاف هم بروند، یکی با پرچم ایران و دیگری با پرچم پناهندگان. علیزاده در دور بعد با شکست جید جونز قهرمان ۲ دوره ی قبلی المپیک به یک چهارم نهایی راه پیدا کرد و در دور بعدی نیز با اختلاف یک امتیاز موفق به شکست حریف چینی شد تا به نیمه نهایی راه یابد.

پس از این مسابقه کیمیا علیزاده در توییتی از همه خواست برایش دعا کنند. در صورتی که کیمیا علیزاده به فینال می رسید، کیانی به جدول باز می گشت و می توانست برای مدال برنز مبارزه کند. اما در مسابقه نیمه نهایی، علیزاده با نتیجه ۱۰ بر ۳ به حریف روسی باخت و از راه یافتن به فینال باز ماند. وی تا ساعاتی دیگر برای دستیابی به مدال برنز المپیک به میدان خواهد رفت اما کیانی از دور مسابقات حذف شد.

بیشتر بخوانید: شکست ناهید کیانی در مقابل کیمیا علیزاده در المپیک توکیو + ویدئو

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲۲ نظر

ورود

  • سهند مرداد ۳, ۱۴۰۰

    نباید این ورزشکارهای فراری رو با محققین و دانشمندهای ایرانی مهاجرت کرده مقایسه کرد چون اونها با رفتن به کشوری که قدر دانششون رو میدونند به پیشرفت علم کمک می کنند و نفعش رو همه دنیا می برند ولی این ورزشکارهای فراری به بالاترین مرتبه هم برسند هیچ سودی برای مردم ایران نداره حتی از لحاظ روحی فقط خودشون نفع مالی میبرند و کشوری که بهش پناهنده شدند و برای اون کشور و مردمش مدال آورده اند.

    • پویا مرداد ۳, ۱۴۰۰

      الان اونایی که برا ارتش امریکا کار میکنن چه سودی دارن برای تو که حالا اینا ندارن

      • سهند مرداد ۳, ۱۴۰۰

        توهمی چیزی داری؟ کی صحبت از ارتش کرد؟ لابد هرکی رفته در دانشگاههای خارجی داره برای ارتش آمریکا کار میکنه! بیچاره اگر تلاش دانشمندها نبود همین گوشی و کامپیوتری که باهاش چرند میگی وجود خارجی نداشت.

        • samand مرداد ۳, ۱۴۰۰

          حالا انگار از فامیلای تو دانشمندو محقق دراومدن ، انقدر حرص این مملکت طلسم شدرو نخور ، اخرش هممون تو یه فاضلابیم به نام ایران ، اوناییم که در رفتن برا خودشون رفتنو من و تو براشون مهم نیستیم،برا ایرانم کاری نکردن هر کاری کردن برا خودشون بوده

        • T مرداد ۳, ۱۴۰۰

          تصورات وطن پرستی و دوست داشتن خاک کهنه و قدیمی شده تنها باوره که انسان ها را متحد می کنه خانم علیزاده اگه دیده مهاجرت و رفتن به مکان دیگه براشون سودمند و مفیده کار درستی کردن و ما حق اظهارنظر در مورد ایشون رو نداریم چون ممکنه در موقعیت ایشون ماهم چنین تصمیمی می گرفتیم.!

    • کلر مرداد ۳, ۱۴۰۰

      ماجرای کیمیا قصه پردرد همه ایرانی هاست.
      ورزشکارانی که با کمترین امکانات مدال جهانی و المپیک بدست میارن و مدیران و مسئولان پزش رو میدن و باهاش عکس و فیلم میگیرن. کیمیا تا وقتی در ایران بود، دوستان شما اونو الگوی دختر باحجاب ایرانی معرفی میکردن و پروپاگاندا راه میانداختن.
      اما او هم مثله همه انسانه. ایرانی هایی که از این وضعیت خفقان آور و تنگناهای پیش رو در زندگیشون عاصی شدن، رها بشن . و میخوان برای دل خودشون زندگی کنن.
      اما دوستان همفکر شما اصلا انسانیت سرشون نمیشه. تا وقتی در خدمت ایدئولوژی اونها باشند ، خوب و وطن پرستن اما وقتی بخوان طعم ازادی رو بچشن میشن خائن.
      طرز فکر شما رو اکثریت مردم ایران رد میکنن. همیشه و همه جا تو همه اعتراضات اینو نشون دادن. اما شماها یا خواب هستین یا خودتون رو زدین به خواب.

      • ایمان مرداد ۴, ۱۴۰۰

        اصلا فهمیدی چی گفته که این خزعبلات رو سرهم کردی؟ علیزاده یا هر ورزشکار دیگه ای دوست داره برای زندگی بهتر بره هیچ اشکالی نداره بره ولی فاز امثال تو که از شکست ورزشکارهای ایرانی مقابل ورزشکارهای فراری مثل این خانم خوشحال میشید معلوم نیست چیه. الان دوست دارید ورزشکارهامون شکست بخورند؟ الان به وجود این آدم افتخار می کنید؟ فرق این با یک ورزشکار خارجی چیه؟ چون توی ایران به دنیا اومده باید برای بردنش خوشحال شد؟ از اینکه ایران تحقیر بشه در میادین ورزشی لذت می برید؟ به خدا ملت رد دادن. از حکومت بدتون میاد بیاد ما هم بدمون میاد ولی دیگه خودزنی کردن اینطوری عین حماقته!

        • کلر مرداد ۴, ۱۴۰۰

          از یه طرف دوستان شما میگن هرکی با سیستم مشکل داره، جمع کنه بره!!!
          بعد به هرکی که رفته و اونجا، از درد دل و سختی هاش گفته ، شماها بهش میگین خائن و ضد وطن!!!
          با خودتون چند چندین شماها؟
          پول میگیرن عین طوطی حرف رییس هاتون رو تکرار کنید؟ یه کم فکر کنید عوض فحاشی کردن

      • مجید مرداد ۴, ۱۴۰۰

        حرف دل یک ملت را زدین …تشکر میکنم از شما انسان فهمیده و آزاده

      • h مرداد ۴, ۱۴۰۰

        حرفهای شما رو خوب میفهمم.
        درد اینجاست که باید در کنار احمق هایی زندگی کرد که ” حماقت ” خودشون رو ” ایمان و وطن پرستی ” به حساب میارن و مخالفان خودشون رو خائن مینامند. اینها دقیقا به خواب رفته گان هستند دوست عزیز

        • ایمان مرداد ۴, ۱۴۰۰

          نه پس شماها وطن پرستید که نهایت مبارزتون با نظام اینه که بشینید زیر باد کولر از اینکه یک ورزشکار فراری یک ورزشکار ایرانی رو که در سخت ترین شرایط تلاش کرده و به المپیک راه پیدا کرده شکست میده خرکیف بشید. آدم نمیدونه دشمنش مزدورانی هستند که مردم رو برای اعتراض به گلوله میبندن یا ابله هایی مثل شما که ژست وطن پرستی می گیرید ولی از شکست کشورتون خرکیف میشید.

          • کلر مرداد ۵, ۱۴۰۰

            وای که تو چقدر عقب افتاده یی. چه طرز حرف زدنه بی منطق!

    • siavash مرداد ۳, ۱۴۰۰

      من مسئول بودم خروج تمام کسایی که با پول مردم درس خوندن رو ممنوع میکردم. تمام.
      مخصوصا این پزشکا و پرستارا و فیزیوتراپها رو. پولشو ما دادیم. حالشو بقیه میبرن.

      • طب مرداد ۴, ۱۴۰۰

        فقط پول کسانیکه درس خوندن رو دادین؟ پول این ورزشکارها رو ندادین؟ همچین میگی پولشون رو دادیم یکی ندونه فکر میکنه توی ایران تحصیل رایگانه.

    • h مرداد ۴, ۱۴۰۰

      چقدر از نام یه دختر میترسین قهرمانان مقتدر منطقه!!!!!!

  • اهورا مرداد ۳, ۱۴۰۰

    شما نگران پولش نباش برای آزاد کردن مدرک پزشکی ۳۰۰ میلیون پول میگیرن . حتی چند نفری هم که اخیرا در دوره دستیاری بخاطر فشار کاری و تاثیرات مخرب روحی اون دست به خودکشی زدن بعد از چند ماه رفتن سراغ خونواده شون و این پول رو گرفتن ازشون .

  • مجید مرداد ۴, ۱۴۰۰

    بجای افسوس شکست باید تفکر کرد…قطعا اگر کیمیا با تیم ایران بود طلا برای ما بود. واما ننگ و لعنت بر گزارشگر این مسابقه که تخم حرامی بیشتر نبود…

  • جعفر مرداد ۴, ۱۴۰۰

    تو این خبر شما گفتید که گزارش تلویزیون مغرضانه بوده!
    مثل اینکه شما متوجه نشدی که خانم علیزاده از طرف تیم پناهجویان اومده نه از طرف ایران.
    هر کشوری پشت بچه هایی که به پرچم اون کشور احترام بزاره…

  • پروین مرداد ۴, ۱۴۰۰

    آفرین به گزارشگر.خوب کرد که حتی یک بار اسم این نمک نشناسی وطن فروش را نیاورد

  • ناهید کیانی دختر خوب ایرانی و قهرمانی مرداد ۴, ۱۴۰۰

    سلام نویسنده مطلب فوق کاش در مورد نحوه ورود علیزاده به بازیها نیز اطلاعرسانی می کردند که آیا به سبب استحقاق علیزاده وارد المپیک شده یا به سبب اعمال قدرت