اختصاص برنامه غذایی جداگانه برای کاروان المپیک کره جنوبی از ترس آلودگی هسته ای در ژاپن

اختصاص برنامه غذایی جداگانه برای کاروان المپیک کره جنوبی از ترس آلودگی هسته ای در ژاپن

کره جنوبی برنامه غذایی جداگانه ای برای ورزشکاران و نمایندگان خود در المپیک توکیو در نظر گرفته است. این اقدام به دلیل ترس از آلوده بودن مواد به کار رفته در غذایی است که برای شرکت کنندگان المپیک سرو می شود.

این کشور نگران بود غذای نمایندگانش در محدوده ی فوکوشیما به عمل آمده باشد، شهری که در سال ۲۰۱۱ به یک فاجعه هسته ای گرفتار شد.

مقامات ژاپن پیش تر ادعا کرده بودند غذاهایی که از محصولات به عمل آمده در شهر فوکوشیما تهیه و برای شرکت کنندگان المپیک سرو می شود سالم و بی خطر خواهد بود اما کمیته المپیک کره جنوبی سال گذشته اعلام کرد در هر حال مواد غذایی تولید کشور خود را به ژاپن ارسال و از دستگاه های شناسایی مواد رادیواکتیو برای بررسی مواد غذایی استفاده خواهد کرد.

کره جنوبی ۱۴ آشپز برای آماده سازی روزانه ۴۲۰ وعده غذا برای ورزشکاران و کارکنان خود به ژاپن فرستاده و به همراه آن ها مواد غذایی ای همچون خیارشور کره ای هم ارسال کرده است.

کره جنوبی طبق آنچه وعده داده محصولات داخلی ژاپن را هم به لحاظ آلودگی به مواد رادیواکتیو بررسی می کند.

ماساهیسا ساتو، یکی از اعضای حزب لیبرال دموکرات ژاپن به رسانه های این کشور گفته برنامه غذایی کره جنوبی «قلب مردم فوکوشیما را لگدمال کرده است».

کاربران ژاپنی هم در شبکه های اجتماعی به انتقاد از اقدام کره جنوبی پرداخته و آن را «مأیوس کننده» و «ناخوشایند» عنوان کرده اند.

توموهیسا ایشیکاوا، مدیر مرکز تحقیقات حوزه اقتصاد کلان در مؤسسه تحقیقاتی ژاپن نیز ابراز نگرانی کرد این تصمیم کره جنوبی به اعتبار کشاورزی ژاپن لطمه وارد سازد.

او در اینباره گفت: «کشاورزان فوکوشیما تلاش زیادی برای حفظ سلامت محصولات کشاورزی می کنند و باید به شکلی شایسته اعتراض خود را نسبت به این اقدام ابراز کنند. حقیقت آن است که ما محصولات باکیفیت زیادی تولید می کنیم.»

شینیچی هن، سردبیر نشریه ژاپنی Korea Report ، تصمیم کره جنوبی را نه تنها برای فوکوشیما، بلکه برای همه ی ژاپن «ناخوشایند» دانست.

البته ماجراهای المپیکی امسال ژاپن با کره جنوبی از مقوله ی غذا فراتر رفته است. چندی قبل به تیم کره جنوبی دستور داده شد تا تمامی بنرهایی که به مناقشات گذشته ی کره جنوبی و ژاپن اشاره دارد را از بالکن محل اقامت خود در دهکده المپیک توکیو جمع آوری کنند.

منبع: insider
دیجیاتو
بدون نظر

ورود