بیل و ملیندا گیتس رسماً از یکدیگر جدا شدند

بیل و ملیندا گیتس رسماً از یکدیگر جدا شدند

بیل گیتس، از بنیانگذاران شرکت مایکروسافت و ملیندا گیتس بعد از ۲۷ سال زندگی مشترک رسماً از یکدیگر جدا شدند. این زوج ۳ ماه پس از اعلام تصمیم خود مبنی بر جدایی از یکدیگر، روز دوشنبه ی این هفته طلاق خود را در دادگاهی در واشنگتن رسمی کردند.

بیل و ملیندا گیتس یکی از سرشناس ترین زوج ها در عرصه ی تجارت جهانی بودند و زمانی با یکدیگر کار می کردند. آن ها با یکدیگر سفر می کردند و مصاحبه های مشترک داشتند. به گفته ی نیویورک تایمز، ملیندا گیتس از ارتباط همسرش با جفری اپستین، سرمایه گذار میلیاردر آمریکایی ناراضی بود و بعد از انتشار جزئیات رابطه ی گیتس و اپستین در رسانه ها، ملیندا به سراغ وکلای طلاق رفت.

طبق آنچه در گزارش دادگاه طلاق بیل و ملیندا گیتس آمده هیچ یک از آن ها خواستار تغییر اسم خود نشده اند اما همه ی مواردی که تغییر خواهد کرد در این گزارش ذکر نشده است. سند طلاق در این دادگاه تنظیم نشده است.

گرچه بیل و میلندا گیتس توافق کردند به همکاری های خود در امور بشردوستانه ادامه دهند اما ممکن است با پایان ازدواج شان این همکاری هم به اتمام برسد. ماه گذشته بنیاد بیل و ملیندا گیتس، که ریاست آن را به طور مشترک برعهده دارند و عضو هیئت مدیره ی آن هستند، اعلام کرد اگر بعد از گذشت دو سال این زوج سابق به این نتیجه برسند که توان همکاری با یکدیگر را ندارند، ملیندا گیتس از سمت خود استعفا خواهد داد.

بیل گیتس شرکت مایکروسافت را در سال ۱۹۷۵ به همراه پل آلن راه اندازی کرد. بیل مدیرعامل این شرکت بود و ملیندا از سال ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۶ با این شرکت همکاری داشت. آن ها در سال ۱۹۸۷ با یکدیگر آشنا شدند و در سال ۱۹۹۴ باهم ازدواج کردند. بیل و ملیندا گیتس بنیاد خیریه ی خود را در سال ۲۰۰۰ تأسیس کردند.

در سال ۲۰۱۹ شرکت مایکروسافت گزارشی دریافت کرد مبنی بر این که بیل گیتس در سال ۲۰۰۰ تلاش کرده بود با یکی از کارکنان زن این شرکت وارد رابطه ی عاشقانه شود. به دنبال آن یکی از کمیته های هیئت مدیره ی مایکروسافت با کمک یک شرکت حقوقی، تحقیق درباره ی این موضوع را آغاز کرد. گیتس در اوایل سال ۲۰۲۰ از هیئت مدیره ی مایکروسافت کناره گیری کرد اما سخنگوی وی اعلام کرد تصمیم او برای کناره گیری ارتباطی با رابطه عاشقانه ی او نداشت.

بیل گیتس حالا چهارمین فرد ثروتمند دنیا است و ۱۵۲ میلیارد دلار ثروت دارد. از آنجایی که بیل و ملیندا گیتس اعلام کردند از این پس راه شان از یکدیگر جدا خواهد شد، اسناد حقوقی نشان می دهد شرکت هولدینگ سرمایه گذاری کاسکید که به بیل گیتس تعلق دارد، سهام شرکت های AutoNation و Deere را به ملیندا گیتس انتقال داده است.

ملیندا گیتس در ادامه ی فعالیت های بشردوستانه ی خود به تازگی اقداماتی در زمینه ی برابری جنسیتی با همکاری مکنزی اسکات، همسر سابق جف بزوس بنیانگذار شرکت آمازون داشته است.

منبع: cnbc
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود