بهترین فرودگاه های جهان در سال ۲۰۲۱ را بشناسید

بهترین فرودگاه های جهان در سال ۲۰۲۱ را بشناسید

برای اولین بار در یک دهه گذشته، فرودگاه چانگی سنگاپور صدر جدول بهترین فرودگاه‌ های جهان را در فهرست سالانه‌ Skytrax از دست داد. فرودگان بین‌المللی حمَد در دوحه که سال‌ها در حال بالا کشیدن خودش در جدول بود، حالا در جایگاه اولِ بهترین فرودگاه جهان قرار گرفته است.

امسال فرودگاه چانگی در جایگاه سوم قرار گرفته، که در جای خود برای هر فرودگاه دیگری می‌تواند یک دستاورد به حساب بیاید، ولی نه برای این فرودگاه که هواداران دوآتشه‌اش، راحتی، آرامش، و غذا و نوشیدنی درجه‌یک‌اش را می‌ستایند.

بهترین فرودگاه های جهان

صعود دوحه مقارن شده با تلاش فراوان شرکت هوایی مادر، Qatar Airways. دولت قطر سرمایه‌گذاری هنگفتی را هم در هواپیماها و هم در فرودگاه انجام داده و نتیجه‌اش را هم دیده است.

آن دسته از مسافران Qatar Airways که در فرودگاه حمد پرواز ترانزیت دارند، می‌توانند از تورهای شهری رایگان، جا و غذای رایگان (بسته به مدت زمان توقف‌شان در آن فرودگاه) و از سرویس VIP که به موجب آن کارمندی از کارکنان فرودگاه پس از پیاده شدنِ مسافر از هواپیما با وی ملاقات کرده و او را به پرواز دومش راهنمایی می‌کند، استفاده نمایند.

بهترین فرودگاه های جهان

بقیه جایگاه‌های فهرست بهترین‌های ۲۰۲۱ را فرودگاه‌های اروپا و آسیا در اختیار داشتند. در مجموع ژاپن با ۳ فرودگاه در فهرست ده تایی ـ از جمله هر دو فرودگاه توکیو، ناریتا و هانِدا ـ به عنوان بهترین کشور شناخته شده بود.

جوایز بهترین فرودگاه جهان توسط یک نظر سنجی جهانی از اوت ۲۰۲۰ تا ژوئیه ۲۰۲۱ توسط مشتریان به رای گذاشته می‌شود. فهرست کامل ۱۰ فرودگاه برتر جهان به شرح زیر است:

۱- فرودگاه بین المللی حمد (HIA)

۲- فرودگاه هاندا توکیو (HND)

۳- فرودگاه چانگی سنگاپور (SIN)

۴- فرودگاه بین المللی اینچئون (ICN)

۵- فرودگاه ناریتا توکیو (NRT)

۶- فرودگاه مونیخ (MUC)

۷- فرودگاه زوریخ (ZRH)

۸- فرودگاه هیترو لندن (LHR)

۹- فرودگاه بین المللی کانزای (KIX)

۱۰- فرودگاه بین المللی هنگ کنگ (HKG)

بهترین فرودگاه های جهان

در سالی که همه چیز از همه‌گیری کرونا ضربه سختی خورده، ارزیابی و درجه‌بندی و اعلام بهترین فرودگاه‌ های جهان کار دشواری است. Skytrax که یک شرکت هوایی مستقل و مقرش در لندن است با نگاهی به این موضوع فهرست ثانویه‌ای تنظیم کرد و در آن به ارزیابی فرودگاه‌هایی پرداخت که به طور خاص از حیث شیوه‌نامه‌های بهداشتی عملکرد مناسبی داشته‌اند.

Skytrax به جای اینکه آن‌ها را رتبه‌بندی کند، صرفا ۳۹ فرودگاه که عملکرد قابل قبولی را داشتند مورد تقدیر قرار داد و نامشان را در فهرستی ۳۹ تایی که بر مبنای حروف الفبا مرتب شده بود، منتشر کرد. در این فهرست، فرودگاه فیومیچینو رم که پاییز سال پیش اولین ۵ ستاره را در دوران کووید ۱۹ از Skytrax دریافت کرده بود، حضور دارد. فرودگاه هاندا توکیو هم عنوان تمیزترین فرودگاه را از آن خود کرد.

بیشتر بخوانید:

شلوغ ترین فرودگاه های دنیا در سال ۲۰۲۰؛ گوانگژو صدرنشین جدول

فرودگاه های عجیب و غریبی که از گیر افتادن در آنها لذت می برید

منبع: CNN
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود