انتقال ۶ میلیارد دلار از سهام بیل گیتس به همسر سابقش پس از جدایی

انتقال ۶ میلیارد دلار از سهام بیل گیتس به همسر سابقش پس از جدایی

بیل گیتس بیش از ۲ میلیارد دلار سهام دیگر به ملیندا فرنچ گیتس، همسر سابق خود انتقال داده است.

این امر مجموع ارزش سهام منتقل شده به ملیندا از سوی گیتس، از زمان اعلام جدایی شان در ماه مه را به حدود ۶ میلیارد دلار می رساند.

اسناد حقوقی نشان می دهد شرکت هولدینگ کاسکید که به بیل گیتس تعلق دارد، ۳/۳ میلیون سهم از شرکت AutoNation به ارزش کلی ۳۸۷ میلیون دلار را به ملیندا انتقال داده است.

گیتس همچنین از طریق شرکت هولدینگ کاسکید، ۲/۸ میلیون سهم از شرکت Deere & Co. به ارزش کلی یک میلیارد دلار را هم به ملیندا انتقال داد.

بیل گیتس و ملیندا هفته ی گذشته رسماً از یکدیگر جدا شدند. چهار روز پس از اعلام تصمیم آن ها به جدایی از یکدیگر در ماه مه، گیتس ۳ میلیارد دلار سهام از شرکت هولدینگ کاسکید به ملیندا منتقل کرد، از جمله ۲/۹ میلیون سهم از شرکت AutoNation و ۱۴/۱ میلیون سهم از شرکت Canadian National Railway و ۲۹۲/۵ میلیون سهم از شرکت رسانه ای Grupo Televisa.

دو هفته بعد گیتس ۸۵۰ میلیون دلار سهام شرکت Deere & Co. را به ملیندا انتقال داد که این میزان ۷ درصد از سهام گیتس در این شرکت بود.

بیل گیتس و ملیندا در مجموع حدود ۱۵۲ میلیارد دلار ثروت دارند.

گیتس هفته ی گذشته در گفتگویی به سی‌ان‌ان گفت که او و ملیندا سعی می کنند به همکاری با یکدیگر در بنیاد مشترک شان بعد از جدایی ادامه دهند.

با وجود توافق بیل و میلندا برای ادامه ی همکاری های خود در امور بشردوستانه، ممکن است با پایان ازدواج شان این همکاری هم به اتمام برسد. ماه گذشته بنیاد بیل و ملیندا گیتس، که این زوج سابق ریاست آن را به طور مشترک برعهده دارند و عضو هیئت مدیره ی آن هستند، اعلام کرد اگر بعد از گذشت دو سال بیل و ملیندا به این نتیجه برسند که توان همکاری با یکدیگر را ندارند، ملیندا از سمت خود استعفا خواهد داد.

بیل گیتس شرکت مایکروسافت را در سال ۱۹۷۵ به همراه پل آلن راه اندازی کرد. بیل مدیرعامل این شرکت بود و ملیندا از سال ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۶ با این شرکت همکاری داشت. آن ها در سال ۱۹۸۷ با یکدیگر آشنا شدند و در سال ۱۹۹۴ باهم ازدواج کردند. بیل و ملیندا بنیاد خیریه ی خود را در سال ۲۰۰۰ تأسیس کردند.

در سال ۲۰۱۹ شرکت مایکروسافت گزارشی دریافت کرد مبنی بر این که بیل گیتس در سال ۲۰۰۰ تلاش کرده بود با یکی از کارکنان زن این شرکت وارد رابطه ی عاشقانه شود. به دنبال آن یکی از کمیته های هیئت مدیره ی مایکروسافت با کمک یک شرکت حقوقی، تحقیق درباره ی این موضوع را آغاز کرد. گیتس در اوایل سال ۲۰۲۰ از هیئت مدیره ی مایکروسافت کناره گیری کرد اما سخنگوی وی اعلام کرد تصمیم او برای کناره گیری ارتباطی با رابطه عاشقانه ی او نداشت.

بیل گیتس و ملیندا فرنچ گیتس یکی از سرشناس ترین زوج ها در عرصه ی تجارت جهانی بودند. آن ها با یکدیگر سفر می کردند و مصاحبه های مشترک داشتند. به گفته ی نیویورک تایمز، ملیندا از ارتباط همسرش با جفری اپستین، سرمایه گذار میلیاردر آمریکایی ناراضی بود و بعد از انتشار جزئیات رابطه ی گیتس و اپستین در رسانه ها، ملیندا به سراغ وکلای طلاق رفت.

منبع: yahoo
مطالب مرتبط
یک نظر

ورود

  • من مرداد ۲۰, ۱۴۰۰

    دزدی تو روز روشن