بازدیدکنندگان، باغ های کاخ باکینگهام، محل سکونت ملکه انگلیس را به باد انتقاد گرفتند

بازدیدکنندگان، باغ های کاخ باکینگهام، محل سکونت ملکه انگلیس را به باد انتقاد گرفتند

بازدیدکنندگان باغ‌های کاخ باکینگهام در وبسایت TripAdvisor نظراتی منفی درباره تجربه‌شان نوشته و محل سکونت ملکه را «ماشین پول‌سازی» توصیف کردند. در ابتدا، فروش بلیط برای استفاده از محیط کاخ به عنوان محلی برای پیک نیک به خاطر انبوه تقاضا به حالت تعلیق درآمد.

با این وجود گردشگران، به سایرین هشدار داده و آن‌ها را از خرید بلیط منع کرده‌اند چرا که بخش‌های زیادی از باغ‌ها، خارج از محدوده‌ی مجاز بازدید بوده است. وبسایت کاخ به بازدیدکنندگان قول داده بود که بتوانند از «زیبایی و آرامش این آبادی محصور» استفاده کنند. بازدیدکنندگان می‌توانستند از یک فرصت استثنائی «که یک بار در زندگی پیش می‌آید» استفاده کرده و «بر روی چمن محوطه پیک نیک کنند.»

کاخ باگینگهام

سال پیش، ورود به نمایشگاه‌های کاخ متوقف شده بود. اما تابستان امسال، درهای این باغ‌های ۱۵.۷ هکتاری برای نخستین بار برای برگزاری تورهای شخصی و پیک نیک به روی مردم باز شد.

باغ‌ها شامل یک دیوار ۱۵۵ متری گیاهی و درختان چنار کاشته شده توسط ملکه ویکتوریا و پرنس آلبرت می‌شوند. بلیط‌ها در آوریل به مبلغ ۱۶.۵ پوند برای یک بزرگسال و ۴۲ پوند برای یک خانواده با حداکثر ۳ فرزند به فروش گذاشته شد.

اما مهمانان از تجربه‌شان راضی نبودند و انبوه محافظان امنیتی، ممنوعیت نوشیدن پروسکو، غذای بیش از حد گران، و فروشگاه اجناس کادویی که از مردم پول می‌چاپید را از جمله عوامل نارضایتی‌شان ذکر کرده بودند.

کاخ باگینگهام

یکی از مهمان‌ها این بازدید را «ماشین پول‌ساز» توصیف کرده بود و دیگری اضافه کرده بود که حس کرده خاندان سلطنتی از او دزدی کرده‌اند. خیلی‌ها نیز از اندازه‌ی آن بخشی از محیط باغ‌ها که به عموم مردم اجازه دسترسی به‌شان داده شده بود، گلایه کرده بودند.

خیلی از این انتقاد کرده بودند که برخی قسمت‌ها از جمله باغ رُز و چمنزار گل‌های وحشی خارج از محدوده‌ی دسترسی بودند و هر نفر مجدداً می‌بایست ۶.۵ پوند بپردازد و تازه آن هم باید از پیش رزرو می‌شد.

کاخ باگینگهام

بسیاری از سایت‌های نظردهی از جمله TripAdvisor پر شده‌اند از دیدگاه‌های منفی. یکی از بازدیدکنندگان نوشته: «این یک کلاهبرداری تمام‌عیار است! ۱۶.۵ پوند پول دادم و فقط توانستم چندتا گل و درخت را ببینم! تجربه‌ی من چنین چیزی بود: اول در یک صف طولانی ایستادم تا برسم به بازرسی امنیتی. بعد یک تکه چمن را دیدم که دور تا دورش مهماندرانی بودند که ریز به ریزِ حرکاتت را زیر نظر داشتند و همچنین طناب‌هایی که بقیه باغ را جدا کرده بود. آن بخشی از باغ که دسترسی به آن مجاز است را در عرض ۱۰ دقیقه می‌توان طی کرد و بعد هیچ چیز جالب دیگری برای دیدن وجود ندارد. به خاطر وجود این طناب‌ها حتی نمی‌توانی لبه‌ی دریاچه بنشینی و حیات وحش را تماشا کنی. من واقعا ناامید شدم و حس می‌کنم خاندان سلطنتی از من دزدی کرده است.»

با این وجود برخی دیگر از بازدیدکنندگان از فرصتی که برای بازدید از باغ‌های کاخ باکینگهام نصیب‌شان شده بود، هیجان‌زده بودند. یکی از بازدیدکنندگان، «فرصت دیدار از باغ شخصی علیاحضرت» را فرصتی بی‌نظیر دانسته و «تجربه‌ای فوق‌العاده» نامیده و به آن ۵ ستاره داده بود. در حال حاضر بازدید از کاخ در سایت TripAdvisor امتیاز ۴.۵ از ۵ را دارد.

بیشتر بخوانید:

۱۰ حقیقت جالب درباره تاج ملکه انگلیس که نمی دانستید

چه کسانی می توانند در بالکن کاخ باکینگهام کنار ملکه بایستند؟

منبع: Dailymail
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود