راز پرپشتی موهای زنان هندی در چیست؟

راز پرپشتی موهای زنان هندی در چیست؟

طب آیورودیک (Ayurvedic) که بیش از ۵ هزار سال قبل در هند به وجود آمد، نوعی علم درمانی است. زندگی امروزی می تواند این طرز فکر را برای ما به وجود آورد که برای دستیابی به ظاهر دلخواه مان باید از جدیدترین محصولات بهداشتی تولید شده استفاده کنیم. اما شاید روش های امتحان پس داده ای که زنان هندی هزاران سال از آن ها استفاده کرده اند، برای داشتن موهایی پرپشت، سالم و درخشان بهتر باشند.

در ادامه می خواهیم ببنیم راز پرپشتی موهای زنان هندی در چیست.

۱- استفاده از تکنیک بالایام

راز پرپشتی موهای زنان هندی در چیست؟

بالایام (Balayam) یک تکنیک یوگا و همینطور روشی از طب فشاری و رفلکسولوژی (Reflexology) است. در این روش ناخن های دست (به جز انگشت شست) با فشاری یکسان به یکدیگر مالیده می شوند. این کار باید هر روز به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه انجام شود. در این حالت انگشتان شست رو به بالا قرار می گیرند.

تصور می شود نقاط فشار زیر ناخن ها می توانند باعث جریان یافتن خون به سمت کف سر شوند و به این ترتیب رشد موها را زیاد کنند. این روش دیر بازده است و به صبوری نیاز دارد و ممکن است ماه ها طول کشد تا نتیجه دهد.

۲- استفاده از شیکاکای در روتین مراقبت از موها

راز پرپشتی موهای زنان هندی در چیست؟

شیکاکای یک درخت ِ درختچه مانند است که در هند رشد می کند و قرن ها است از فواید آن برای سلامتی موها بهره برده می شود. آن را نوعی شامپوی طبیعی می دانند و غلاف های دانه دار آن مملوء از ویتامین های A، D، E و K و دیگر آنتی اکسیدان ها هستند. این ریزمغذی ها فولیکول های مو را تغذیه می کنند و باعث رشد موها می شوند.

برگ، غلاف و پوست درخت شیکاکای را خشک می کنند و از آن پودر درست می کنند. این پودر را با آب مخلوط می کنند و با آن یک خمیر می سازند که برای موها استفاده می شود. خواص آن تمامی ندارد و می تواند باعث افزایش رشد موها، باز شدن گره موها، کاهش شوره سر، جلوگیری از موخوره و باعث نرم و درخشان شدن موها می شود.

۳- استفاده از روغن های مو

راز پرپشتی موهای زنان هندی در چیست؟

در هند از انواع بسیار مختلفی از روغن برای رطوبت بخشی بیشتر به موها استفاده می شود که هر یک خواص مختلفی دارند. استفاده از روغن برای موها روشی است که قرن ها است انجام می شود و در طب آیورودیک هم به آن توصیه شده است.

این کار باعث افزایش گردش خون، رطوبت بخشی و تحریک فولیکول های مو از طریق ماساژ کف سر با روغن می شود. اما زیاده روی در این کار می تواند آسیب زا باشد بنابراین رعایت تعادل از اهمیت زیادی برخوردار است. بعضی از روغن های مورد استفاده در هند عبارتند از: روغن املا، روغن نارگیل، روغن کرچک و روغن بادام.

۴- بافتن موها

راز پرپشتی موهای زنان هندی در چیست؟

زنان هندی از گذشته موهای خود را می بافند. گرچه شواهد و مدارک اندکی مبنی برای تأثیرگذاری این کار بر رشد موها دارد اما بافتن موها فوایدی هم دارد.

موهای بافته کمتر به پارچه ها ساییده می شوند و همین دلیل احتمال شکستن آن ها کمتر است. موها کمتر هم گره می خورند و نیازی به زیاد شانه کردن نیست. نکته ی اصلی شل بافتن موها است تا پوست سر کشیده نشود.

۵- استفاده از ماسک موی خانگی

راز پرپشتی موهای زنان هندی در چیست؟

وقت هایی که موهایمان به توجه و رسیدگی بیشتری نیاز دارند، با استفاده از ماسک مو می توان آن ها را به طور عمیق تغذیه کرد و به آن ها رطوبت بخشید. اما زنان هندی از خواص مواد طبیعی برای احیا و تحریک اندک موها استفاده می کنند.

بسیاری از ماسک های خانگی ترکیبی از موادی هستند که از قبل در آشپزخانه ی خود داریم، مثل عسل، آووکادو، ماست، سکه سیب، آلوئه ورا و غیره.

۶- استفاده از حنا برای رنگ کردن موها

راز پرپشتی موهای زنان هندی در چیست؟

حنا یک گیاه طبیعی است که می تواند موها را به رنگ سیاه یا شرابی یا حتی طیف هایی از نارنجی درآورد. حنا خواص ضد قارچ هم دارد و به همین دلیل به رفع مشکل شوره سر کمک می کند و می تواند ریزش مو را کاهش دهد. حنا حاوی ویتامین E هم هست که به نرم شدن موها کمک می کند.

در انتخاب حنایی که می خواهید از ان استفاده کنید دقت داشته باشید چون بعضی از آنها ممکن است حاوی مواد شیمیایی باشند.

۷- استفاده از تخم مرغ برای تغذیه ی موها

راز پرپشتی موهای زنان هندی در چیست؟

از تخم مرغ از قرن یازدهم برای تقویت موها می شود. تخم مرغ حاوی پروتئین ها و چربی هایی است که به موها درخشش زیبایی می دهند.

از تخم مرغ هم در ساخت ماسک مو می توان استفاده کرد و هم می توان سفیده ی آن را مستقیم به ریشه ی موها مالید. اجازه دهید مواد ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی موها باقی بماند.

راز پرپشتی موهای زنان هندی در چیست؟

منبع: brightside
۷ نظر

ورود

  • عباسی مهر ۱۸, ۱۴۰۰

    این ها همه حرفه.تنها علت پرپشتی موهای هندی ها فقط این هست که به طور کلی و اصولاً هندی ها به صورت ژنتیکی و ارثی موهای پرپشتی دارن و جزء نژادهای با موهای پرپشت هستن.

  • متخصص مهر ۱۸, ۱۴۰۰

    بنظر من راز پرپشتی موهای زنان هندی استفاده مرتب و ماساژ موها بوسیله مخلوطی از شاش و مدفوع گاو هستش. میتونید امتحان کنید و تاثیر اون رو روی موهای خود ببینید

    • نرگس مهر ۱۹, ۱۴۰۰

      ???عجب تو استفاده کن راحت باش

    • بنده‌خدا مهر ۱۹, ۱۴۰۰

      به‌نظرمن‌فلفلیه‌که‌میخورن‌من‌مادرم‌هفتاد‌وسه‌سالشه‌خیلی‌فلفل‌دوست‌داره‌موهاش‌هم‌پرپشته‌وهم‌کم‌سفیدشده‌منم‌چون‌ازغذاهای‌که‌درست‌میکنه‌میخورم‌منم‌با‌اینکه‌چهل‌‌یک‌ساله‌هستم‌نه‌موم‌سفیدشده‌‌وپرپشته

  • نقره مهر ۱۸, ۱۴۰۰

    اینقدخرماوزینک خوردم سرپسرم که بدنیااومد ازموهاش فکرمیکردن دختره

  • Dh مهر ۱۹, ۱۴۰۰

    بنظر من کلا هندیا علاوه بر عوامل وراثتی و ژنتیکی ،استفاده ی مداوم از ادویه ها مثل زرد چوبه و….خیلی تاثیر داره اگه دقت کنید تو غذاهاشون خیلی از ادویه ها استفاده میکنن

  • حسن مهر ۱۹, ۱۴۰۰

    ممنون از راهنمائیهای مواثر و مفیدتون دقیقا نکته های جالبی رو که عنوان کروید باعث طراوت شادابی خون رسانی و پر پشتی مو ها میشه ‌??