حراج بزرگ آثار پیکاسو در لاس وگاس

حراج بزرگ آثار پیکاسو در لاس وگاس

یازده اثر هنری پابلو پیکاسو که به مدت بیش از ۲۰ سال در یکی از رستوران های لاس وگاس به معرض نمایش گذاشته شده بود، قرار است در ماه اکتبر، دو روز قبل از صد و چهلمین سالگرد تولد این نقاش بزرگ، به مزایده گذاشته شود.

این آثار مدت ها بر دیوار یک رستوران ممتاز فرانسوی – اسپانیایی جا خوش کرده بودند.

این مجموعه که شامل چند تابلوی نقاشی، تعدادی اثر کاغذی و یک اثر سرامیکی است، تخمین زده می شود در مجموع ۱۰۴/۲ میلیون دلار به فروش رود.

رئیس خانه حراج ساتبی که مسئول برگزاری این حراجی است می گوید: «این مجموعه ی جامعی از آثار پیکاسو است و دربرگیرنده ی آثاری از سال ۱۹۱۷ تا ۱۹۶۹، یعنی تقریباً کل دوران کاری او است. این مجموعه دید جامع خوبی از تنوع و غنای شگفت انگیز کاری او می دهد.»

در میان این ۱۱ اثر یک تابلوی رنگ روغن از ماری ترز والتر به نام Femme au béret rouge-orange وجود دارد، یک مدل جوان فرانسوی که پیکاسو در دهه های ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ سال ها با او در رابطه ی عاشقانه بود. پرتره های متعدد پیکاسو از والتر که مادر دخترش مایا بود، سرشار از رنگ های زنده و حس صمیمیت هستند.

رئیس خانه حراج ساتبی می گوید: «دوره ی ماری ترز را خیلی دوست دارم چون به طرز فوق العاده ای خالصانه ترین و رمانتیک ترین دوره ی کاری پیکاسو است.» او خاطر نشان کرد که برخی از انتخاب هایی که پیکاسو از نظر سبک در این نقاشی داشته مانند چهره ی کوبیستی و کلاه بره والتر، یادآور نقاشی های معروف پیکاسو از معشوقه ی دیگرش، دورا مار، عکاس فرانسوی است.

دیگر آثار این مجموعه که به فروش گذاشته شده اند عبارتند از یک تابلوی نقاشی متعلق به سال ۱۹۶۰ به نام Buste d’homme که روی دیوار پشت بار رستوران لاس وگاس قرار گرفته بود، یک تابلوی طبیعت بی جان به نام Nature morte au panier de fruits et aux fleurs که در دوران اشغال پاریس به دست نیروهای نازی، کشیده شده بود و یک گلدان سفید سفالی به نام Aiguière – Visage که در سال ۱۹۵۴ ساخته شده بود.

به گفته ی خانه حراج ساتبی، این حراج بزرگ ترین و مهم ترین حراج هنری ای خواهد بود که تاکنون در لاس وگاس برگزار شده است. این اقدام بخشی از تلاش ها برای تغییر وجهه ی لاس وگاس است که به شهر قمار و تفریح شهرت دارد.

 

بیشتر بخوانید:

نگاهی به عادت‌های عجیب و غریب نوابغ تاریخ؛ از هیچکاک ترسو تا پیکاسوی هفت تیرکش

تخریب تابلوی ۲۰ میلیون پوندی پیکاسو برای کسب شهرت!

مادر ایتالیایی با بلیت بخت آزمایی برنده تابلو نقاشی میلیون دلاری پابلو پیکاسو شد

بازسازی بسیار خلاقانه آثار پابلو پیکاسو به صورت سه بعدی

روزی که پیکاسو دو تابلو کشید

منبع: cnn
بدون نظر

ورود