سفر تفریحی دانشجوی انگلیسی به کابل و گیر افتادن در جمع طالبان

سفر تفریحی دانشجوی انگلیسی به کابل و گیر افتادن در جمع طالبان

یک دانشجوی انگلیسی که مدعی بود برای تعطیلات و به خاطر هیجان و خطر به افغانستان رفته و حالا در کابلِ تحت فرمان طالبان گیر افتاده، نهایتاً نجات پیدا کرد.

مایلز راوتلجِ ۲۱ ساله گفته که سفارت بریتانیا او را در پایتخت افغانستان رها کرده و او پس از چند تلاش نافرجام برای فرار از شهر، در خانه‌ی امنی در سازمان ملل متحد مخفی شده بوده.

طالبان

راوتلج که اهل بیرمنگام است در سایت‌های ۴chan و Twitch عکس‌هایی از سفرش در این کشور جنگ‌زده منتشر کرده بود. حالا این دانشجوی فیزیک دانشگاه لافبورو می‌گوید که از قلمرو طالبان نجات پیدا کرده و موفق شده با پروازی به دبی برود.

راوتلج در فیسبوکش نوشت: «حدود ساعت ۴ پرواز کردیم. (حالا ساعت ۲ صبح است) ۱۰۰ تا هم غیر نظامی بودند. آن وقت نمی‌شد پیام داد چون ماشین‌هایی بودند که با علامت‌شان بمب‌هایی منفجر می‌شد. airpod من را بلوکه کرده بود و فکر می‌کنم کلا دیتا و وای‌فای را بلوکه کرده بود.»

طالبان
عکس های راوتلج از چرنوبیل

راوتلج پیش از این به چرنوبیل هم رفته و عکس‌هایی از محل رخداد فاجعه هسته‌ای منتشر کرده بود.

راوتلج در پست‌هایی که در دو سایت مذکور گذاشته، ادعا کرده که در مسیر فرودگاه بین‌المللی کابل، مبارزان طالبان او را سوال‌پیچ کرده‌اند. یکی‌شان از او پرسیده اهل کجاست و او در جواب گفته ولز. او ادعا می‌کند که از آن‌جایی که اعضای طالبان نمی‌دانسته‌اند ولز کجاست، گذاشته‌اند برود.

طالبان

او در مصاحبه‌ای گفته که بعد از دیدن یک سری ویدیو درباره‌ی گردشگری تصمیم گرفته به افغانستان برود و پس از شروع تصاحب کشور توسط طالبان، از آنجایی که بلیطش را پس نمی‌گرفته‌اند، به همین خاطر تصمیم به رفتن می‌گیرد.

او همچنین می‌گوید که پیه مردن در افغانستان را به تنش مالیده بوده. در پیامی خطاب به دوستانش در شبکه‌های اجتماعی چنین نوشته بوده: «لقمه‌ی بزرگ‌تر از دهانم برداشته‌ام. اوضاع مطابق برنامه پیش نرفته و حالا در این وضعیت گیر کرده‌ام. من ریسک‌های این کار را می‌دانستم. برخلاف اعتماد به نفس و شوخی‌هایی که می‌کردم این قماری بود که در آن بازنده شدم.»

طالبان

وی دیروز گفت: «من کاملاً برای مرگ آماده بودم و آن را قبول کرده بودم. این سفر آزمایش الهی بوده است. من خیلی مذهبی هستم و به همین خاطر اعتقاد داشتم خدا از من محافظت خواهد کرد. قبل از این که بروم یادداشتی برای دوستانم نوشتم و گفتم اگر مُردم، به عنوان آدمی خوشحال و مذهبی و پرغرور خواهم مرد.»

برای اثبات گفته‌های او با وزارت امور خارجه بریتانیا و سازمان ملل متحد تماس گرفته‌ایم ولی هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

لازم به ذکر است که اشرف غنی، رئیس جمهور مورد حمایت امریکا چند روز پیش به تاجیکستان گریخت و بدین ترتیب به اشغال ۲۰ ساله‌ی افغانستان توسط غرب پایان بخشید.

بیشتر بخوانید:

تاریخچه، چگونگی شکل گیری و خواسته های گروه طالبان در افغانستان

منبع: Dailymail
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • . شهریور ۴, ۱۴۰۰

    آخه بریتانیا کبیر را ول کردی ، گیر دادی به طالبان؟

  • ازاد شهریور ۵, ۱۴۰۰

    اره اینا همشون میرن سفر بعد مشخص میشه جاسوسن