به آتش کشیدن یک زن افغان بدست طالبان به دلیل بد آشپزی کردن

به آتش کشیدن یک زن افغان بدست طالبان به دلیل بد آشپزی کردن

گفته شده که تفنگ‌به‌دستان طالبان خانه به خانه می‌روند و روستایی‌ها را شکنجه می‌دهند. مردم افغانستان دوزخ را به چشم خود می‌بینند. نجلا ایوبی، قاضی سابق و مدیر ائتلاف و برنامه‌های جهانی «معاهده‌ی هر زن» (Every Woman Treaty) که کارش تشکیل کمپین برای پایان دادن به خشونت علیه زنان کمپین است، گفت که داستان‌های دلخراشی از «بدرفتاری و خشونت طالبان علیه زنان» شنیده است.

وی به اسکای نیوز گفت که روز قبل، یک زن در شمال افغانستان «به اتهام آشپزی بد برای مجاهدان طالبان به آتش کشیده شده است.»

خشونت طالبان علیه زنان
نجلا ایوبی، قاضی سابق افغانستانی

ایوبی اضافه کرد: «آن‌ها دارند مردم را مجبور می‌کنند که به‌شان غذا بدهند و برایشان آشپزی کنند. همچنین زنان جوان بسیاری طی هفته‌های اخیر درون تابوت به کشورهای اطراف فرستاده شده‌اند تا از آن‌ها به عنوان برده‌ی جنسی استفاده شود. طالبان همچنین خانواده‌ها را مجبور می‌کنند که دخترهای جوان‌شان را به عقد مجاهدین درآورند. آن‌ها گفته‌اند که زنان می‌توانند به سر کار بروند. ولی وقتی این خشونت‌ها را می‌بینیم، نمی‌توانیم آن حرف‌ها را باور کنیم.» ادعاهای ایوبی مستقلاً اثبات نشده است.

وی زندگی تحت حکومت طالبان را یک «کابوس» توصیف کرده و می‌گوید که تا روز قبل از به قدرت رسیدن طالبان او در «جایگاه مهمی» بوده اما مجبور به «فرار برای حفظ جانش» شده است چرا که پیش از این مرتباً درباره‌ی حقوق زنان به نطق می‌پرداخته.

خشونت طالبان علیه زنان

او می‌گوید که به عنوان یک قاضی مجبور بوده برای رفتن به سوپرمارکت، پسر چهارساله‌ی همسایه‌اش را با خود همراه کند و این یعنی پسرک ارزش بیشتری از وی به خاطر زن بودنش داشته.

این فعال حقوق بشر نقش مهمی در فرآیند تدوین قانون اساسی افغانستان داشته است. او دادستان ارشد ناحیه در دفتر دادستان کل و نیز قاضی ولایت پروان بوده است.

خشونت طالبان علیه زنان

ادعاهای نجلا ایوبی تنها نمونه‌ای از فهرست خشونت طالبان علیه زنان است که گفته می‌شود روند افزایشی دارد. چند روز پیش نیز گفته شد که زنی به دلیل نداشتن برقع در خیابان هدف گلوله قرار گرفته است. بنابر گزارش فاکس نیوز، این زن به علت نداشتن برقع در تالُقان، مرکز ولایت تَخار، در ملا عام اعدام شده است.

پس از این که پیروزی برق‌آسای طالبان دنیا را شوکه کرد، حالا این گروه تندرو در حال اعمال قدرت بیشتر در این کشور هستند. ویدیویی که اخیراً به دست فاکس نیوز رسیده بود، کاروانی از مجاهدین طالبان را نشان می‌داد که در جستجوی فعالان و کارکنان دولت در خیابان هیاهو به پا کرده بودند و با مردم بدرفتاری می‌کردند.

بیشتر بخوانید:

تفریح و سرگرمی اعضای طالبان در شهربازی کودکان پس از سقوط کابل + ویدیو

منبع: The Sun
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود