زندگی مجلل فرزندان اشرف غنی رئیس جمهور فراری افغانستان در آمریکا

زندگی مجلل فرزندان اشرف غنی رئیس جمهور فراری افغانستان در آمریکا

دختر اشرف غنی، رئیس جمهور پیشین افغانستان در حالی زندگی مجللی در شهر نیویورک دارد که پدرش پس از فرار از کشور خود با هلیکوپتری – بر اساس شنیده ها – مملوء از ۱۶۹ میلیون دلار پول نقد به دبی پناهنده شده است.

مریم غنی ۴۲ ساله در یکی از واحدهای آپارتمان مجللی در بخش بروکلین ِ شهر نیویورک زندگی می کند.

مریم غنی که یک هنرمند تجسمی و فیلمساز است و در آمریکا متولد و بزرگ شده، سبک زندگی ای بسیار متفاوت از زنان کشور افغانستان دارد.

نیویورک تایمز در مصاحبه ای که در سال ۲۰۱۵ با مریم غنی داشت آپارتمان او را ترسیمی از هویت چند لایه ی او توصیف کرد؛ آپارتمانی با قفسه هایی از سقف تا کف مملوء از کتاب، بالش های گلدوزی شده توسط گروهی در سوریه و یک فرش ترکمنستانی که هدیه ی پدرش به او بود. یخچال خانه اش به نوشته های انگیزه بخش مزین شده بود و در قفسه های آشپزخانه اش شیشه های ترشی گوجه فرنگی به چشم می خورد که خودش آن ها را درست کرده بود.

مریم غنی که از صحبت با رسانه ها درباره ی تحولات اخیر افغانستان خودداری کرده، مردم آمریکا را به حمایت از افغان هایی تشویق می کند که سلطه ی طالبان بر کشور افغانستان زندگی آن ها را تحت تأثیر قرار داده است.

او هفته ی گذشته در صفحه ی اینستاگرام خود به این سؤال که «در حال حاضر چه کمکی می توان به مردم افغانستان کرد» پاسخ داد.

مریم غنی از احساس خشم، غم و وحشت زیاد خود به خاطر خانواده، دوستان و همکارانش در افغانستان گفت و مردم آمریکا را به تماس با مسئولین منتخب خود تشویق کرد تا از آن ها بخواهند به اخراج پناهجویان افغان از آمریکا پایان دهند و روند اعطای ویزای ویژه مهاجرت به آن ها را تسهیل سازند.

او نوشته علاوه بر این کار شهروندان آمریکا می توانند به خیریه هایی که به پناهجویان و آوارگان کمک می کنند، پول اهدا کنند.

مریم غنی همچنین گفت مؤسسات و انجمن های هنری می توانند با حمایت علنی از فعالان حوزه ی فرهنگ در افغانستان در به رسمیت شناخته شدن خطرات زندگی تحت حکومت طالبان برای آن ها نقش داشته باشند. او همچنین از بنیادها، مؤسسات هنری و نهادهای آموزشی خواست تا با حمایت مالی، مهاجرت هنرمندان، روزنامه نگاران و فعالان افغانی که زندگی آن ها در معرض خطر قرار دارد را ممکن سازند.

مریم غنی متولد بروکلین است و در زمینه ی هنر و تدریس فعالیت دارد.

آثار هنری او در موزه های سرتاسر دنیا به نمایش درآمده است.

او در دانشگاه نیویورک و دانشکده هنرهای تجسمی منهتن تحصیل کرده است. در سال ۲۰۱۸ او عضو هیأت علمی کالج بنینگتون در ایالت ورمانت شد.

مریم غنی در آمریکا بزرگ شد و تا سال ۲۰۰۲ یعنی زمانی که ۲۴ سال داشت امکان سفر به افغانستان را نداشت. با این حال، اغلب تحت تأثیر زادگاه خانواده اش و ترتبیت چند فرهنگی خود بوده است.

از سویی دیگر برادر ۳۹ ساله ی مریم یعنی طارق غنی نیز ساکن آمریکا است.

طارق غنی به همراه همسرش الیزابت پیرسون در خانه مجللی به ارزش ۱/۲ میلیون دلار در واشنگتن دی سی زندگی می کند.

طارق هم مانند خواهرش متولد آمریکا است و گفته می شود از طرفداران پر و پاقرص مد و فشن است. او به تازگی پس از دو سال فعالیت به عنوان اقتصاددان ارشد گروه بین المللی بحران اکنون به نقش سابق خود به عنوان استادیار استراتژی در دانشگاه خصوصی واشنگتن در سن لویی بازگشته است. این گروه یک سازمان غیر انتفاعی است که خود را متعهد به جلوگیری و حل درگیری های مرگبار توصیف می کند. با این حال وقتی رسانه ها برای کسب نظر طارق غنی درباره ی اوضاع کنونی افغانستان به سراغش رفتند از پاسخ خودداری کرد.

او مدرک کارشناسی خود را در زمینه ی امنیت بین‌ الملل از دانشگاه استنفورد دریافت کرد و سپس در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری از دانشکده بازرگانی دانشگاه برکلی کالیفرنیا، که همسرش هم در آنجا تحصیل کرده بود، فارغ التحصیل شد.

همسر طارق، مدیر اجرایی سناتور الیزابت وارن دموکرات است. او پیش از آن به عنوان مشاور سیاسی حوزه سلامت و اقتصاد فعالیت می کرد. او همچنین مانند بیل کلینتون، رئیس جمهوری سابق آمریکا موفق به دریافت بورس تحصیلی رودز برای تحصیل در دانشگاه آکسفورد شد.

پدر مریم و طارق، اشرف غنی تا پیش از رفتن به افغانستان و شروع به کارش در دولت حامد کرزای به عنوان وزیر دارایی در سال ۲۰۰۲، در سازمان ملل و بانک جهانی کار می کرد. او دکترای خود را از دانشگاه کلمبیای در شهر نیویورک دریافت کرده است.

غنی و همسر لبنانی اش، رولا غنی، دو فرزند خود، مریم و طارق را در ایالت مری لند ِ آمریکا بزرگ کردند، ایالتی که غنی در دانشگاه جان هاپکینز آن تدریس می کرد.

اشرف غنی اخیراً پس از تصرف کابل، پایتخت افغانستان به دست نیروهای طالبان، به طور مخفیانه از کشور گریخت.

سفارت روسیه در کابل هفته ی گذشته اعلام کرد اشرف غنی با چهار خودرو و هلیکوپتری مملوء از ۱۶۹ میلیون دلار پول نقد از افغانستان متواری شده است. گفته می شود که غنی به دلیل کمبود جا موفق نشد همه ی پول ها را با خود ببرد.

اشرف غنی روز چهارشنبه ی هفته ی گذشته گزارش ها درباره ی بردن مقادیر زیادی پول از افغانستان به همراه خود را رد کرد. او این اتهامات را بی پایه و اساس و دروغ خواند.

غنی با دلایل بشردوستانه به دبی پناهنده شده است.

همچنین گزارشات جدید از حمایت برادر اشرف غنی، حشمت غنی احمدزی از طالبان حکایت دارد.

گفته می شود حشمت غنی احمدزی رئیس شورای عالی کوچی ها، حمایت خود را از این گروه ابراز کرده است.

منبع: dailymail ، indiatoday
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲ نظر

ورود

  • نجم الدین مرداد ۳۰, ۱۴۰۰

    اشرف غنی شانس اورد و گرنه آمریکا بدش نمی اومد بلایی که سر رئیس جمهور هائیتی اورد، سر اینم بیاره.

  • Hamzeh مهر ۶, ۱۴۰۱

    ?????