صحبت های عجیب وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در جلسه رأی اعتماد مجلس

صحبت های عجیب وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در جلسه رأی اعتماد مجلس

صحبت های عجیب حسین باغگلی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت ابراهیم رئیسی خبرساز شد.

از دیروز بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت جدید در مجلس یازدهم آغاز شد و یکی از وزرای پیشنهادی که برنامه ی وی توسط نمایندگان مجلس مورد بررسی قرار گرفت حسین باغگلی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بود.

باغگلی پس از شنیدن اظهارات نمایندگان موافق و مخالف وی، در پشت تریبون مجلس قرار گرفت تا به دفاع از برنامه های خود برای وزارت آموزش و پرورش بپردازد. اما نطق باغگلی حاوی نکات عجیبی بود که مورد توجه قرار گرفت.

او در جایی خطاب به نمایندگان مجلس گفت «بهتون می فرمایم!» و در جایی دیگر از سخنانش تأکید کرد «مادران همه ی دانش آموزان، خانم هستند».

یکی از مواردی که حسین باغگلی دیروز در اظهاراتش به عنوان برنامه ی خود در این وزارتخانه بر آن تأکید داشت مقابله ی شدید با سند ۲۰۳۰ بود.

او در اینباره گفت:

«اگر گروهی از آدم ها راه می افتند دنبال اجرای سند ۲۰۳۰ یکی از دلایلش خلأ اجرا نشدن سند تحول آموزش و پرورش است. قول می دهم سند تحول خودمان را اجرا کنیم و با کمک همه ی معلمان بر دهان کسانی بزنیم که فکر می کنیم سند تحول ما کارایی ندارد و باید پیرو سند ۲۰۳۰ باشیم. متعهد می شود سند ۲۰۳۰ را در هر روزنه ای از بین ببرم. رویکرد من تربیت اسلامی و معنوی است.

یکی از موضوعات سند ۲۰۳۰ حذف جنسیت است. این را داریم انجام می دهیم! امروز نیازمند تربیت دخترانه هستیم که لازمه اش فعالتر شدن جامعه ی معلمان خانم است که بتوانیم فهم دنیای دختران را داشته باشیم. امروز تصمیمات ما جنس مردانه دارد در حالی که تعداد زیادی از دانش آموزان ما و مادران آن ها خانم هستند.»

در نهایت اما کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس مخالفت خود را با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ابراز کرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس دیروز نظر نهایی این کمیسیون درباره ی حسین باغگلی را اینگونه اعلام کرد:

«در برنامه او پیشنهاد مناسبی دیده نشده است. بنابراین ضمن احترام به او و رییس جمهور، کمیسیون تصدی او برای پست آموزش و پرورش را موافق نبوده و ایشان فاقد صلاحیت لازم است.»

حسین باغگلی در صورت تأیید شدن صلاحیتش از سوی مجلس از وزرای جوان دولت سیزدهم به حساب می آید. وی متولد ۱۳۵۷ و دارای دکترای علوم تربیتی ‏‏ (فلسفه تعلیم و تربیت) از دانشگاه فردوسی مشهد و هم اکنون عضو هیئت علمی این دانشگاه است.

از سوابق اجرایی باغگلی می توان به مدیرعاملی بنیاد فرهنگی رضوی از سال ۱۳۹۷ تا کنون اشاره کرد. وی در ‏سال ۹۷ توسط ابراهیم رئیسی به این عنوان منصوب شد و سابقه همکاری مستقیم با ابراهیم رئیسی را دارد. ‏این بنیاد مدیریت مجموعه مدارس آستان قدس رضوی (مدارس امام رضا ع) را بر عهده دارد.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • کلر مرداد ۳۱, ۱۴۰۰

    یعنی شما بعد از این همه سال، از حرفهای متحجرانه اینها تعجب میکنید و شگفت زده میشین؟ خخخخ