۱۰ تا از محصولات آرایشی که با خریدشان فقط پولتان را هدر می‌دهید

۱۰ تا از محصولات آرایشی که با خریدشان فقط پولتان را هدر می‌دهید

بسیاری از خانم‌ها از محصولات آرایشی مختلفی استفاده و به طور مرتب به مجموعه‌شان لوازم جدیدی اضافه می‌کنند. اما گاهی محصولات پرطرفدار آن طور که باید و شاید جواب نمی‌دهند و در نتیجه فقط باعث اتلاف پول می‌شوند. در ادامه به برخی از این محصولات خواهیم پرداخت.

۱- جِید رولر

محصولات آرایشی

برخی بر این باورند که جید رولر از زمان سلسله چینگ تا کنون مورد استفاده بوده است. چینی‌ها اعتقاد داشتند که یشم (jade) خواص آرامش‌بخش و شفابخش دارد. در سال ۲۰۱۸ این رولرها در اوج محبوبیت بودند. متخصصین زیبایی مدعی بودند که آن‌ها به پاک‌سازی پوست از مواد سمی، کاهش پف‌آلودگی، از بین بردن چروک و تولید کلاژن کمک می‌کنند.

ولی متخصصین پوست می‌گویند که تنها ویژگی مثبت این نوع رولر، ماساژ است که به وسیله‌ی روشی دیگر و بدون این وسیله نیز قابل انجام است. به علاوه باید کاملاً رولرتان را تمیز کنید زیرا ذرات پوست و مواد دیگر روی آن جمع می‌شوند. یک رولر کثیف ممکن است به‌راحتی باعث عفونت پوست‌تان شود.

۲- ماسک اکلیلی

محصولات آرایشی

نه تنها این ماسک برای شما و محیط طبیعی خوب نیست، بلکه آن پلاستیکی که باعث برق زدن پوست‌تان می‌شود به پوست آسیب می‌رساند. ذرات براق باعث سوزش می‌شوند به‌خصوص در افرادی که پوست حساس دارند. به گفته‌ی متخصصین پوست، این ماسک می‌تواند باعث سایش پوست شود.

۳- ژل لایه‌بردار

محصولات آرایشی

وقتی از ژل لایه‌بردار استفاده می‌کنید، خوب می‌توانید حس کنید که چطور این ژل سلول‌های مرده و سایر ناخالصی‌های پوست را از آن می‌زداید. در حقیقت آن چیزهای قلنبه که روی پوست‌تان ظاهر می‌شود، سلولوزی‌ست که بخشی از محصول است. ژل لایه‌بردار واقعاً لایه‌ای برنمی‌دارد بلکه با ملایمت پوست را می‌ساید. متخصصین پوست بر این باورند که پیش از استفاده از این نوع ژل باید با یک پزشک متخصص مشورت کنید به‌خصوص اگر مبتلا به اگزما، آکنه، آکنه‌ی روزاسه و یا سایر عارضه‌های پوستی هستید.

۴- حلزون تراپی

محصولات آرایشی

بسیاری از محصولات کره‌ای مراقبت از پوست حاوی موسینِ حلزون هستند. ماده‌ی خلط‌مانندی که از بدن حلزون ترشح می‌شود، قرار است که به مرطوب کردن پوست کمک کند. برای این کار، فرآیندی هم وجود دارد: حلزون تراپی. حلزون‌ها بر روی صورت بیمار قرار داده می‌شوند و بر روی سرتاسر صورت وی می‌خزند. اما محققان می‌گویند که تحقیقات بیشتری نیاز است تا به طور رسمی فواید موسین برای پوست مورد تایید قرار بگیرد.

۵- ماسک‌های صورت خانگی

محصولات آرایشی

مقالات بسیاری در اینترنت وجود دارد که در آن‌ها کاربران طریقه‌ی ساخت ماسک‌های خانگی را از موادی که در خانه یافت می‌شود، توضیح می‌دهند. بعضی‌شان مفیدند و بعضی دیگر بی‌فایده، حتی شاید خطرناک. مثلا شما قطعا نباید از هیدروژن پراکسید، روغن نارگیل یا لاک ناخن در ماسک صورت استفاده کنید.

۶- ماسک‌های پیل آف

محصولات آرایشی

وقتی شما یک ماسک پیل آف را از صورت‌تان می‌کنید، چسب موجود می‌تواند باعث آسیب لایه‌ی بالایی پوست شود و این می‌تواند وضعیت پوست‌تان را وخیم‌تر کند. این صدمه منجر به تضعیف حصار طبیعی پوست می‌شود. این حصار از پوست در برابر تاثیرات خارجی محافظت و به پوست در حفظ رطوبت کمک می‌کند. اگر این حصار آسیب ببیند، پوست، بیشتر در معرض التهاب و سوزش قرار می‌گیرد. در حقیقت، راه‌های فراوان دیگری برای باز کردن منافذ پوست و زدودن سِبوم وجود دارد.

۷- آب ترمال

محصولات آرایشی

علیرغم این که آب ترمال از محبوبیت زیادی برخوردار است، فواید آن به اثبات نرسیده و این محصول عملاً بی‌خاصیت است. پژوهش عمده‌ای که درباره آن انجام شده، توسط شرکت‌های تولید کننده‌ی آن بوده است. یک بررسی در سال ۲۰۱۵ حاکی از آن بود که این نوع آب می‌تواند بیماری‌های پوستی التهابی را درمان کند اما عنوان شده بود که تحقیقات بیشتری در این رابطه نیاز است. همچنین متخصصین پوست اعتقاد دارند که نباید پوست‌تان را خیلی زیاد و به‌کرات مرطوب کنید چرا که این کار برعکس باعث خشکی‌اش می‌شود.

۸- محصولات بهداشتیِ ویژه برای جاهای خصوصی بدن

محصولات آرایشی

باوری رایج وجود دارد مبنی بر این که برای بهداشت نواحی خصوصی بدن، باید از صابونی با سطح معینی از pH استفاده کرد. این موضوع بر این اساس استوار است که محل‌های خصوصی، اسیدیته متفاوتی دارند و به همین خاطر صابون معمولی می‌تواند باعث سوزش شود.

با این حال، وقتی در مورد این نوع از بهداشت سخن می‌گویم، منظورمان اعضایی‌ست که داخل بدن واقع نشده‌اند و در نتیجه برای شستن این اعضا نیز همانند دست و سینه و صورت، صابون معمولی هم کفایت می‌کند.

۹- حنا

محصولات آرایشی

از آغاز دوران کودکی بر این باور بوده‌ایم که رنگ کردن مو با حنا کاملا برای مو بی‌خطر است. ولی موضوع به این سادگی نیست. حنا حقیقتاً رنگی طبیعی برای پوست و موست. اما همه‌ی حناها ایمن نیستند. بهتر است از حنای سیاه دوری شود. افزودنی‌های شیمیایی این نوع حنا می‌توانند باعث واکنش‌های آلرژیک، سوختگی و تاول شده و مو را خشک و شکننده کنند.

۱۰- شامپو بنفش

محصولات آرایشی

اشخاص بلوند برای نگهداری از رنگ مویشان از شامپو بنفش استفاده می‌کنند. این شامپو، زردی را خنثی می‌کند و باعث می‌شود که رنگ مو همانند زمانی که تازه رنگ شده بود، روشن بماند. جدای از شامپو، محصولات بنفش دیگری نیز ـ نظیر ماسک و نرم‌کننده ـ در بازار یافت می‌شود. اما اگر به طور روزانه از این محصولات استفاده کنید، احتمال دارد به موهایتان صدمه بزنید و آن‌ها را کم‌پشت و چرب کنید.

شما هم از این محصولات آرایشی استفاده کرده‌اید؟ موثر بودند؟ در بخش نظرات به‌مان بگویید.

بیشتر بخوانید:

با معنای علائم روی بسته محصولات آرایشی بهداشتی آشنا شوید

چگونه دریابیم، محصولات آرایشی و بهداشتی در حال آسیب زدن نامحسوس به پوستمان هستند؟

منبع: Bright Side
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود