۲۰ تا از حقایق عجیبی که شما را مات و مبهوت می‌کنند

۲۰ تا از حقایق عجیبی که شما را مات و مبهوت می‌کنند

دنیای پیرامون ما حیرت‌انگیز و غیرقابل پیش‌بینی‌ است. ذهن‌های بزرگ هرگز از تلاش برای حل معماها دست نخواهند کشید. در ادامه ۲۰ تا از این حقایق عجیب را از نظر می‌گذرانیم.

۱- قهوه مزه را کلا تغییر می‌دهد. به همین خاطر است که دوست داریم با این نوشیدنی، چیز شیرینی بخوریم.

حقایق عجیب

۲- طرد شدن و درد جسمی برای مغز شما یکسان است. وقتی شما طرد می‌شوید، گیرنده‌های مو-اپیوئیدی فعال می‌شوند و همین گیرنده‌ها نیز زمانی که درد حس می‌کنید، به کار می‌افتند.

۳- یک هواپیما می‌تواند بیش از ۱۶۰ کیلومتر با سوراخی در پیل سوختی‌اش و در حالی که هر دو توربین‌اش خاموش است پرواز کند. در حقیقت یک بار چنین چیزی اتفاق افتاده است.

حقایق عجیب

۴- میمون‌ها بر روی اشیاء بی‌جان، صورت می‌بینند. آن‌ها دچار خطای دید می‌شوند چرا که همیشه زندگی‌شان را در خطر می‌بینند. همچنین احتمال این که میمون‌ها دشمنان‌شان را در چیزهای اطراف‌شان تخیل کنند، بیشتر از سایر حیوانات است.

۵- وزن یک تشک بعد از ۱۰ سال استفاده و جذب گرد و خاک و حشره‌ی هیره، دو برابر می‌شود. در تمام این مدت، حشرات موذی بخش‌های ریزی از پوست ما را می‌خورند و این‌ها بر روی چروک‌های تشک می‌افتند.

حقایق عجیب

۶- مغز شما در برابر وظایف کلامی و غیر کلامی واکنش متفاوتی از خود نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد که زبان اشاره را در سطح نیمه‌خودآگاه بهتر درک می‌کنیم.

۷- در طول شب، دیسک‌های بین مهره‌ای استراحت می‌کنند و بزرگ می‌شوند. به همین خاطر شما در صبح ۱ درصد قدبلندتر از شب هستید.

حقایق عجیب

۸- بر روی پوست انسان، اَشکال بیشتری از زندگی وجود دارد تا بر روی کره زمین. هر روز بدن‌مان را با ۹۰ هزار میلیارد باکتری «شریک می‌شویم.»

۹- سمورها هنگام خوابیدن، خوردن و شناور بودن در آب دست‌هایشان را به هم می‌دهند تا همدیگر را گم نکنند.

حقایق عجیب

۱۰- موهای الویس پرسلی به طور طبیعی بلوند بود. این پادشاهِ راک اند رول اعتقاد داشت موی تیره رنگ چشم‌هایش را نمایان‌تر می‌کند.

حقایق عجیب

۱۱- ما در هنگام گرفتن یک تصمیم با فکر کردن درباره‌ی آن به زبانی دیگر، می توانیم بهتر عمل کنیم.

۱۲- پانزده درصد هوایی که در مترو استنشاق می‌کنیم، از سلول مرده‌ی پوست تشکیل شده است.

۱۳- احتمال مردن شما (دور از جون!) در مسیر رفتن به سوپرمارکت برای خرید بلیط بخت‌آزمایی از احتمال برنده شدن‌تان بیشتر است.

۱۴- ساختار موی یک نوزاد تازه متولد شده به طور کامل در طی سال اول زندگی‌اش تغییر می‌کند. پس اگر یک وقت موهای نوزاد موبورتان یکدفعه قهوه‌ای شد تعجب نکنید.

۱۵- خرس‌های قطبی با پوشاندن دماغ‌های مشکی‌شان در برف سعی می‌کنند نامرئی شوند.

حقایق عجیب

۱۶- منفی‌نگری خصیصه‌ای ژنتیکی‌ست. افرادی که منفی فکر می‌کنند اغلب یک ژن جهش‌یافته‌ی ADRA2b دارند.

۱۷- تعداد افراد چاق در جهان از کسانی که از زور گرسنگی در حال مرگند بیشتر است. ۳۰ درصد جمعیت جهان چاق است و ۵ درصدشان به خاطر این بیماری می‌میرند.

۱۸- ما ۳ نوع لبخند داریم با ۳ کارکرد متفاوت: لبخند جذابیت، برتری و تحسین. علاوه بر این، ماهیچه‌ی بزرگ‌تر استخوان گونه هر بار رفتاری متفاوت از خود بروز می‌دهد.

حقایق عجیب

۱۹- در آغاز ظهور عکاسی، مردم عکس‌هایی می‌گرفتند در حالی که صورت‌شان زخمی ناسور و یا یک بیماری داشت. گرفتن عکس از مردگان هم محبوب بود؛ مرده را جوری قرار می‌دادند که انگار هنوز زنده است.

حقایق عجیب

۲۰- اولین «فتوشاپ‌کارها» از آبرنگ برای خلق جلوه‌های مختلف بر روی عکس‌های چاپ‌شده استفاده می‌کردند.

بیشتر بخوانید:

مغز راننده‌های تاکسی با بقیه مردم فرق دارد؛ با عجایب شگفت‌انگیز مغز آشنا شوید

منبع: Bright Side
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود