حفظ رابطه جنسی در میانسالی و سالمندی ؛ چه کار کنیم با افزایش سن از شوق نیفتیم ؟

حفظ رابطه جنسی در میانسالی و سالمندی ؛ چه کار کنیم با افزایش سن از شوق نیفتیم ؟

رابطه جنسی در میانسالی و سالمندی یکی از موضوعات نگران‌کننده با افزایش سن است. سلامت جنسی و افزایش سن با هم در ارتباط هستند اما خوشبختانه راه‌هایی وجود دارد که شما با کمک آنها می‌توانید اشتیاق را در خود زنده نگه دارید.

احساسات جنسی با افزایش سن از بین نمی روند. در اینجا نحوه زنده نگه داشتن این احساسات با شما صحبت خواهیم کرد.

سلامت جنسی در هر سنی مهم و میل به صمیمیت بی انتها است. با افزایش سن ، رابطه جنسی ممکن است مانند ۲۰ سالگی شما نباشد ، اما همچنان می تواند بسیار رضایت بخش باشد. دریابید که با افزایش سن چه جنبه هایی از سلامت جنسی تغییر می کند – و چگونه شما و همسرتان می توانید با آن سازگار شوید.

رابطه جنسی در میانسالی و سالمندی

ارتباطات مهم است

برای داشتن یک زندگی جنسی رضایت بخش ، با شریک زندگی خود صحبت کنید. زمانی را برای داشتن رابطه جنسی و جنسی اختصاص دهید. وقتی در حال گذراندن زمان صمیمی با شریک خود هستید ، افکار خود را در مورد عشق ورزیدن به اشتراک بگذارید. به شریک خود کمک کنید بفهمد از او چه می خواهید. در مورد آنچه از نظر جسمی و احساسی تجربه می کنید صادق باشید.

رابطه جنسی در میانسالی و سالمندی

سلامت جنسی و رابطه جنسی ایمن

زنان می توانند تا سن یائسگی باردار شوند – در اینجا یائسگی ۱۲ ماه مستقیم بدون قاعدگی تعریف شده است. اگر از نظر جنسی فعال هستید ، تا زمان یائسگی به طور مداوم از داروهای ضد بارداری استفاده کنید. اگر مطمئن نیستید که کدام نوع از روش های پیشگیری از بارداری برای شما مناسب است ، از پزشک خود راهنمایی بخواهید.

افراد در هر سنی باید بدانند چگونه از رابطه جنسی ایمن استفاده کنند. اگر با یک شریک جدید یا متفاوت رابطه جنسی دارید ، همیشه از کاندوم استفاده کنید. همچنین با پزشک خود در مورد روش های دیگر محافظت از خود در برابر عفونت های مقاربتی صحبت کنید.

اگر در رابطه طولانی مدت تک همسری هستید و هر دو از نظر عفونت های مقاربتی منفی بوده اید ، احتمالاً نیازی به نگرانی در مورد حفاظت ندارید. با این حال ، تا زمانی که به طور قطعی نمی دانید ، هنگام رابطه جنسی از کاندوم استفاده کنید.

رابطه جنسی در میانسالی و سالمندی

سالمندی و سلامت جنسی مردان

تستوسترون نقش مهمی در تجربه جنسی مردان دارد. میزان تستوسترون در مردان بسیار متفاوت است. با این حال ، به طور کلی ، مردان مسن تر کمتر از مردان جوان تر تستوسترون دارند. سطح تستوسترون به تدریج در طول بزرگسالی، به طور متوسط هر سال ۱ درصد پس از ۳۰ سالگی، کاهش می یابد -.

با افزایش سن ، ممکن است به نعوظ رسیدن آلت تناسلی بیشتر طول بکشد و نعوظ آنقدر محکم نباشد. رسیدن به برانگیختگی و کامش کامل و تجربه ارگاسم و انزال ممکن است بیشتر طول بکشد. اختلال نعوظ نیز شایع تر می شود. چندین دارو برای کمک به مردان برای ایجاد یا حفظ نعوظ کافی برای فعالیت جنسی وجود دارد.

سالمندی و سلامت جنسی زنان

با نزدیک شدن به یائسگی ، سطح استروژن خانم ها کاهش می یابد ، که ممکن است منجر به خشکی واژن و کند شدن تحریک جنسی شود. تغییرات احساسی می تواند احساس استرس را افزایش دهد و علاقه شما به رابطه جنسی را نیز تغییر دهد.

در حالی که برخی از زنان ممکن است بدون نگرانی از بارداری از رابطه جنسی لذت ببرند ، تغییرات طبیعی در شکل و اندازه بدن ممکن است باعث شود برخی دیگر از نظر جنسی مطلوب نباشند.

رابطه جنسی در میانسالی و سالمندی

شرایط پزشکی ، داروها و سلامت جنسی

هر شرایطی که بر سلامت عمومی شما تأثیر بگذارد ، ممکن است بر سلامت جنسی شما نیز تأثیر بگذارد. بیماریهایی که سیستم قلبی عروقی را درگیر می کنند – مانند فشار خون بالا ، دیابت ، مشکلات هورمونی ، افسردگی یا اضطراب – می توانند چالش هایی را برای فعالیت جنسی ایجاد کنند.

داروهای مورد استفاده برای درمان این بیماری ها نیز می توانند پاسخ جنسی شما را مهار کنند. به عنوان مثال ، برخی از داروهای فشار خون بالا می توانند بر توانایی شما برای برانگیختن تأثیر بگذارند. داروهای دیگر می توانند ارگاسم را دشوارتر کنند.

اگر فکر می کنید که از عوارض جنسی ناشی از مصرف دارو رنج می برید ، با پزشک خود مشورت کنید. ممکن است بتوان به یک داروی متفاوت با عوارض جنسی کمتری روی آورد ، یا داروی دیگری را مصرف کرد که عوارض جنسی را کاهش می دهد.

رابطه جنسی در میانسالی و سالمندی

جراحی و سلامت جنسی

هرگونه عمل جراحی که بر لگن و سیستم عصبی مرکزی شما تأثیر می گذارد ، ممکن است تأثیر قابل توجهی بر پاسخ جنسی شما داشته باشد. بدن اما مقاوم است. با توجه به زمان بهبودی و توجه محبت آمیز ، اغلب افراد می توانند بار دیگر از نظر جنسی واکنش نشان دهند.

وقتی یکی از طرفین بیمار می شود

اگر بیمار هستید ، ممکن است میل جنسی شما به طور موقت به نیازهای دیگر برسد. درد ، ناراحتی ، داروها یا نگرانی می تواند میل جنسی شما را تحت الشعاع قرار دهد. با شریک خود در مورد راه های دیگر نزدیک بودن در این مدت صحبت کنید.

اگر شما مراقب هستید ، خواسته های مراقبت از شریک زندگی شما می تواند بر میل جنسی شما تأثیر بگذارد. راهی پیدا کنید که هر از چند گاهی نقش مراقب را کنار بگذارید و در عوض شریک زندگی خود باشید – تا بتوانید آرامش داشته باشید و از طرف شریک خود احساس پرورش کنید. به این ترتیب ، می توانید از یک رابطه جنسی رضایت بخش لذت ببرید.

رابطه جنسی در میانسالی و سالمندی

مقابله با تفاوت در میل جنسی

تفاوت در میل جنسی در بین زوجین در هر سنی شایع است. زوجین ممکن است در الگویی گیر بیفتند که در آن یک نفر تماس را برقرار می کند در حالی که دیگری از آن اجتناب می کند. اگر عمدتا از رابطه جنسی اجتناب می کنید ، مسئولیت برخی کارها را بر عهده بگیرید. اگر معمولاً رابطه جنسی را شروع می کنید ، سعی کنید در مورد آنچه که نیاز دارید با شریک خود صحبت کنید.

اگر نگران آسیب رساندن به احساسات همسرتان هستید ، در مورد تجربه خود با استفاده از جملات “من” صحبت کنید ، مانند “من فکر می کنم بدن من بهتر پاسخ می دهد وقتی …”. به نوبه خود ، سعی کنید نیازها و خواسته های شریک زندگی خود را درک کنید. با هم می توانید راه هایی را برای رفع هر دو نیاز خود بیابید.

رابطه جنسی در میانسالی و سالمندی

به جلو نگاه می کنم نه به عقب

بسیاری از زوج ها می خواهند بدانند چگونه می توانند به سطح تحریک جنسی و فعالیتی که در ۲۰ ، ۳۰ و ۴۰ سالگی خود تجربه کرده اند بازگردند. در عوض ، راه هایی برای بهینه سازی واکنش بدن خود در برابر تجربیات جنسی پیدا کنید. از خود بپرسید چه چیزی رضایت بخش و قابل قبول است.

کتابهای زیادی در مورد چگونگی حفظ زندگی جنسی سالم با افزایش سن موجود است. علاوه بر این ، بسیاری از زوج ها مشورت با متخصص را مفید می دانند. پزشک شما ممکن است بتواند پیشنهادات مفیدی ارائه دهد یا شما را به متخصص ارجاع دهد.

به شما پیشنهاد می‌ کنیم این مطالب را هم بخوانید:

رابطه جنسی و بیماری : این ۱۶ بیماری‌ و مشکل جسمی مخرب رابطه جنسی اند

بهداشت بعد از رابطه جنسی ؛ بعد از نزدیکی، کدام کارها را باید (و نباید) انجام دهید؟

اگر زنان رابطه جنسی خوب می‌خواهند، باید خوب بخوابند!

علت دردناک بودن رابطه جنسی در زنان و مردان چیست؟

رابطه جنسی پس از حمله قلبی شانس زنده ماندن را زیاد می کند

چرا در ازدواج های طولانی مدتی رابطه جنسی کمرنگ می شود؟

۱۵ فایده اعجاب انگیز رابطه جنسی در زیبایی همسران

بعد از رابطه زناشویی چه کنیم؛ ۷ نباید بعد از رابطه جنسی

کالری سوزی به کمک رابطه جنسی و عشق بازی با همسرتان ؛ چقدر کالری می‌سوزانید؟

آیا داشتن رابطه جنسی زیاد برای همسران خوب و مفید است یا مخرب و خطرناک؟

فواید رابطه جنسی برای سلامت همسران؛ هر چه بیشتر باشد، بهتر است!

منبع: mayoclinic
بدون نظر

ورود