تب مرموز و کشنده در میان کودکان هندی و ترس از وقوع یک اپیدمی شبیه کرونا در جهان

تب مرموز و کشنده در میان کودکان هندی و ترس از وقوع یک اپیدمی شبیه کرونا در جهان

یک تب مرموز که ده ها کودک را در هند به کام مرگ فرستاده و بیش از ۳۰,۰۰۰ نفر دیگر را نیز مبتلا کرده، باعث شده وحشت از شکل گیری یک اپیدمی دیگر شبیه کووید-۱۹ در جهان شده است. در حالی که به نظر می رسد هند پس از ماه ها توانسته کنترل شیوع کرونا در این کشور را در دست بگیرد، برخی مناطق در این کشور از موج دوم کرونا در هند خبر می دهند و در استان شمالی اوتار پرادش مواردی از یک بیماری متفاوت دیده شده است. اکنون بیش از یک هفته است که کودکان این منطقه با تب بسیار بالا از خواب بیدار شده و به شدت عرق می کنند. از دیگر نشانه های این تب مرموز، درد در مفاصل، سر درد، کاهش آب بدن و حالت تهوع است در حالی که برخی موارد با ایجاد چوش هایی روی پاها و دست ها همراه بوده است.

یک تب مرموز که جان ده ها کودک در هند را گرفته و بیش از 30,000 نفر دیگر را مبتلا کرده، باعث شده وحشت از شکل گیری یک اپیدمی دیگر شده است.

دستکم ۵۰ نفر که اغلب آن ها کودکان هستند، در نتیجه این بیماری جدید جانشان را از دست داده و در ۶ شهرستان نیز صدها نفر در بیمارستان ها بستری شده اند در حالی که هیچ یک از این افراد به کرونا مبتلا نبوده اند. پزشکان برخی از مناطق درگیر، از جمله آگرا، ماتورا، مینپوری، اتاه، کاسکنج و فیروز آباد، بر این باورند که این عفونت ویروسی تب دنگی که توسط پشه ها منتقل می شود عامل این شیوع متفاوت است. در شدیدترین موارد این تب استخوان شکن، کاهش شدید پلاکت های خونی دیده می شود که باعث می شود انعقاد خون به سختی صورت گیرد. دکتر نیتا کولشرثتا، ارشدترین مقام بهداشتی در منطقه فیروزآباد می گوید: «بیماران، به خصوص کودکان، در بیمارستان به سرعت جانشان را از دست می دهند».

یک تب مرموز که جان ده ها کودک در هند را گرفته و بیش از 30,000 نفر دیگر را مبتلا کرده، باعث شده وحشت از شکل گیری یک اپیدمی دیگر شده است.

تنها در هفته اخیر در فیروزآباد ۴۰ نفر در اثر این تب مرگبار جانشان را از دست داده اند که ۳۲ نفر آن ها کودکان بوده اند. وزیر ارشد ایالت اوتار پرادش نیز می گوید که شیوع این تب کشنده باعث افزایش فشار بر بیمارستان های فیروزآباد شده و بخشی از بیمارستان ها که برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده بود اکنون به بیماران مبتلا به این تب کشنده اختصاص یافته است. تاکنون بیش از ۴۴۰,۰۰۰ نفر در هند در اثر ابتلا به کرونا جانشان را از دست داده اند در حالی که سویه دلتا به شدت در حال گسترش است.

منبع: mirror
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود