داستان آنجلینا جولی و مدوکس؛ چطور آنجلینا با یک نگاه عاشق پسربچه کامبوجی شد

داستان آنجلینا جولی و مدوکس؛ چطور آنجلینا با یک نگاه عاشق پسربچه کامبوجی شد

آنجلینا جولی فعالی است که مهربانی و عدالت را در سرتاسر جهان ترویج می‌دهد. او در سال ۲۰۰۲ وقتی مدوکس را از کامبوج به فرزندی پذیرفت، نظرها را بار دیگر به خود جلب کرد. در ادامه این مطلب نگاهی به داستان آنجلینا جولی و مدوکس می‌اندازیم.

آنجلینا جولی در آن زمان نمی‌خواست مادر باشد

آنجلینا جولی و مدوکس

امروز آنجلینا جولی مادر ۶ بچه است که سه تا از آن‌ها به فرزندی پذیرفته شده‌اند. و اگرچه شاید برایمان باور این مطلب سخت باشد که این بازیگر مشهور هرگز نمی‌خواست بچه‌دار شود، ولیکن او خود این مطلب را تایید می‌کند: «من هرگز نمی‌خواستم باردار شوم. هرگز به خودم به عنوان یک مادر فکر نمی‌کردم.» بعد از سفرش به کامبوج، دیدگاهش تغییر و نگاهی نو به همه چیز پیدا کرد.

سفر جولی به کامبوج

آنجلینا جولی و مدوکس

کامبوج جایگاه ویژه‌ای در قلب جولی دارد؛ کامبوج جایی است که فیلم پرفروش «مهاجم مقبره» را در آنجا بازی کرده است. از آن زمان به بعد، او عاشق مردم آنجا شد و وقایع آن کشور برایش جذابیت خاصی پیدا کرد.

این کشور بخش بشردوستانه‌ی شخصیت جولی را فعال کرد و او با کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان تماس گرفت تا در سال ۲۰۰۱ تبدیل به سفیر حسن نیت سازمان شود. او به خاطر می‌آورد: «آن سفر باعث شد متوجه شوم که چقدر کم می‌دانم و باعث شد در جستجوی دانش بروم.» او در همین سفر سری به یک پرورشگاه زد و آنجا مدوکس را ملاقات کرد.

جولی مدوکس را از میان صدها کودک یتیم در آن کشور انتخاب کرد

آنجلینا جولی و مدوکس

جولی به همراه شوهرش، بیلی باب تورنتون، از یک پرورشگاه دیدن کرد و آنجا مدوکسِ نوزاد را دید و همین دیدار سرنوشت مدوکس را تغییر داد. یکی از دوستان جولی می‌گوید: «این طور که برایم گفته، وقتی از این پرورشگاه دیدن می‌کند، مدوکس را می‌بیند و او بر خلاف سایر بچه‌ها که داشتن گریه می‌کردند، به جولی لبخند می‌زند و از جایش بلند می‌شود. همین جولی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به همین خاطر او را انتخاب می‌کند.»

مدوکس تنها کسی نبود که در آن روز زندگی‌اش تغییر کرد. در آن روز جولی تمایلش را برای کمک به کودکان کم‌برخوردار در سرتاسر جهان کشف کرد.

پذیرفتن مدوکس به فرزندخواندگی کار ساده‌ای نبود

آنجلینا جولی و مدوکس

به خاطر شیوع قاچاق نوزاد در کامبوج در آن دوران، به فرزندی قبول کردن یک کودک کامبوجی برای یک خارجی کار ساده‌ای نبود. موانعی قانونی بر سر راه جولی قرار داشت. به همین خاطر او از یکی از دوستانش درخواست کمک کرد و او کاری کرد که جولی بتواند به طور قانونی مدوکس را از یک پدر کامبوجی به فرزندی قبول کند.

مدوکس به طور رسمی در تاریخ ۱۰ مارس ۲۰۰۲ توسط جولی به عنوان تک‌والد به فرزندی پذیرفته شد. جولی نام کودک را مدوکس گذاشت در حالی که اسم تولدش راث ویبول بود.

رابطه‌ی آنجلینا جولی و کامبوج باعث شد تا او در سال ۲۰۰۳ «بنیاد مدوکس جولی» را که در نهایت به بنیاد «مدوکس جولی-پیت» تبدیل شد بنیان‌گذاری کند. رسالت این بنیاد کاهش فقر در نواحی روستایی، محافظت از محیط زیست و حیات وحش در شمال غربی کامبوج است.

نظر شما درباره داستان زندگی مدوکس و جولی چیست؟ در قسمت نظرات برایمان بگویید.

بیشتر بخوانید:

با ۶ فرزند آنجلینا جولی و برد پیت آشنا شوید

منبع: Bright Side
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود