علی دایی همچنان رکورددار باقی ماند

علی دایی همچنان رکورددار باقی ماند

چند وقت پیش و در کوران مسابقات یورو بود که سرانجام رونالدو از لحاظ تعداد گل ملی به رکورد علی دایی رسید. علی دایی هم یک خوش و بش اینستاگرامی با رونالدو داشت و به او تبریک گفت و او هم این خوش و بش را پاسخ داد.

اما حذف پرتغال از گردونه‌ی بازی‌ ها باعث شد که رونالدو فرصت شکستن رکورد ۱۰۹ گله‌ی دایی را پیدا نکند. هر چند که به نظر می‌ رسید این رکوردزنی دیر و زود دارد ولی سوخت و سوز ندارد. و همین طور که پیش‌ بینی می‌ شد، چهارشنبه شب در بازی تیم ملی پرتغال و ایرلند، رونالدو با دو گل دیرهنگامی که به ثمر رساند به تنهایی در صدر گلزنان ملی تمام ادوار ایستاد. اگرچه به عنوان ایرانی دوست داشتیم که همچنان رکورد آقای گلی جهان نزد شهریار فوتبال‌مان باقی بماند اما هر رکوردی روزی شکسته خواهد شد.

رکورد علی دایی

با این وجود با نگاهی به آمار درمی‌ یابیم که همچنان علی دایی رکوردی را برای خود نگه داشته است. رکوردی که احتمالا حالا حالاها شکسته نخواهد شد. چه رکوردی؟ رکورد تعداد گل ملی در ۱۰۰ بازی ملی. علی دایی در ۱۰۰ بازی نخست ملی خود ۷۶ گل به ثمر رسانده که آمار خیره‌ کننده‌ای است.

رکورد علی دایی

بعد از او، روملو لوکاکوی بلژیکی قرار دارد که در بازی مقابل چک صدمین بازی ملی خود را انجام داد و دست بر قضا با گلزنی مقابل این تیم تعداد گل ملی‌اش را به ۶۷ رساند؛ یعنی ۶۷ گل ملی در ۱۰۰ بازی. نیمار با ۶۱ گل، رابرت لواندوفسکی با ۵۵ گل، زلاتان ابراهیموویچ با ۵۰ گل، لیونل مسی با ۴۶ گل و کریستیانو رونالدو با ۳۷ گل در رده‌ های بعدی قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

مصاحبه تازه علی دایی: از استقلالی بودنش در جوانی تا گلایه از وضعیت مرغ

استفاده از سبیل علی دایی برای آموزش ریاضی توسط مجله ورزشی آلمانی

مصاحبه فردوسی پور با علی دایی درباره سبیل معروفش + ویدئو

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود