مورد عجیب زنی که ۴۰ سال است نخوابیده

مورد عجیب زنی که ۴۰ سال است نخوابیده

مورد عجیب زنی که از زمان بچگی تا حالا یک شب هم نخوابیده، دکترها را مات و متحیر کرده است. به گزارش Mirror، لی ژانگ‌یین، اهل استان شرقی هِنان در چین در گفتگو با رسانه‌های محلی گفته که آخرین باری که خوابیده پنج سالش بوده است.

بعد از این که رسانه‌های محلی با او مصاحبه کرده و از بی‌خوابی‌اش گزارش تهیه کردند، لی در روستای کوچک خود تبدیل به یک سلبریتی شده است. چند سال پیش، برخی از همسایه‌های لی که ادعای او را باور نداشتند، سعی کردند که با او شب را بیدار بمانند و پاسور بازی کنند. کم کم خواب بر آن‌ها غلبه کرد، در حالی که لی انگار نه انگار که نزدیک صبح است همچنان گرم بازی بود.

زنی که 40 سال است نخوابیده

لیو سوکین، شوهر لی تایید می‌کند که هرگز همسرش را در حال خواب ندیده است. او می‌گوید که همسرش به جای خوابیدن در طول شب، خانه را تمیز می‌کند. لیو که نگران همسرش بوده برای او قرص خواب‌آور تهیه می‌کند. اما قرص‌ها تاثیری ندارند.

لی برای وضعیت خواب خود به دنبال توضیحات پزشکی گشت اما پزشکان از ارائه‌ی توضیحات قانع‌کننده عاجز بودند. نهایتاً پزشکان مرکز خواب پکن با مطالعه‌ی وضعیت او تشخیص خود را اعلام کردند. آن‌ها توضیح دادند که لی می‌خوابد ولی به شیوه‌ای بسیار عجیب.

زنی که 40 سال است نخوابیده

با مشاهده‌ی لی هنگام صحبت با همسرش، پزشکان متوجه شدند که حرکت چشم‌های لی آهسته می‌شود و با وجود ادامه‌ی صحبت با همسرش در حقیقت به خواب می‌رود. آزمایش دیگری که امواج مغزی او را نشان می‌داد، حاکی از این بود که چشم‌های او هرگز بیش از ۱۰ دقیقه در روز بسته نبودند.

مرکز خواب پکن توضیح داد که این پدیده‌ی عجیب شبیه زمانی است که بدن خوابگردها با وجود خواب بودن مغز، فعال است.

بیشتر بخوانید:

چگونه بی خوابی را درمان کنیم؟

حتی یک شب کم خوابی سلامت تان را به خطر می اندازد

باورهای رایج اما غلط درباره خواب خوب و بی خوابی

منبع: Mirror
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود