سگی با پنجه‌ های سر و ته پس از یک عمل جراحی موفق، توانست دوباره راه برود + ویدیو

سگی با پنجه‌ های سر و ته پس از یک عمل جراحی موفق، توانست دوباره راه برود + ویدیو

از خیلی جهات «سیگی» یک توله سگ معمولی بود: ناز، بشاش، و خیلی خیلی بازیگوش. اما این سگ از نژاد تریر موش‌گیر، ویژگی عجیبی داشت. او سگی با پنجه های سر و ته بود. به خاطر یک نقص مادرزادی، پنجه‌های جلویی سیگی سر و ته بودند. به گزارش CNN، تیمی از کالج دامپزشکیِ دانشگاه دولتی اکلاهما پس از انجام یک عمل جراحی ترمیمی برای بازگرداندن پنجه‌های سیگی به وضعیت رو به پایین، موفق شد به او شانس مجدد یک زندگی عادی را بدهد.

به گفته‌ی مسئولان دانشگاه در یک گفتگوی رسانه‌ای در ۳۱ اوت، بخش VTH دانشگاه تنها یک بار پیش از این چنین عملی را انجام داده بود. سگ قبلی که از نژاد کونهوند بود و «میلو» نام داشت در سال ۲۰۱۹ تجربه‌ی عمل ترمیمی موفقی را از سر گذرانده بود. یک گروه نجات حیوانات در دالاس، سیگی را زمانی که ۱۳ هفته سن داشت به امید این که او هم سرنوشت میلو نصیبش بشود، به بخش VTH آورده بود.

سگی با پنجه‌ های سر و ته

دکتر اریک کلری، جراح حیوانات در این کنفرانس خبری گفت: «مشکل سیگی هم در ابتدا به نظر می‌رسید که در پنجه‌ها باشد، اما در واقع در آرنج‌هایش بود. به دلایلی، آرنج‌های او در اوایل زندگی‌اش از مفصل بیرون آمده بود و نتیجه، چرخش شدید دست‌های جلویی و در نتیجه ناتوانی در راه رفتن بود. در بدترین حالت، حیوانی با این مشکل شاید رو به خزیدن بیاورد که زیاد هم راحت نخواهد بود و برای زندگی یک سگ اصلا مناسب نیست.»

بر روی سیگی عمل جراحی پیچیده‌تری نسبت به میلو انجام شد چرا که بنابر گفته‌ی کلری، در آزمایش سی تی اسکنش یک انحراف اساسی در استخوان‌های آرنج پایینی دیده می‌شد. چند هفته بعد از عمل جراحی، استخوان‌های سیگی به اندازه‌ی کافی برای فرآیند بازپروری و یاد گرفتن مجدد راه رفتن قوی شده بودند.

سگی با پنجه‌ های سر و ته

کلری می‌گوید: «از سیگی مراقبت و نگهداری شد چرا که داستان میلو به اشتراک گذاشته شده بود. میلو برای اشخاص بسیاری شادی به ارمغان آورده و انتظارم این است که سیگی هم همین کار را خواهد کرد.»

بیشتر بخوانید:

استفاده از سگ های بویاب برای تشخیص مبتلایان کرونا

منبع: CNN
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود