کشتار دلفین ها در دانمارک؛ بیش از ۱۰۰۰ دلفین در جزایر فاروی دانمارک قتل عام شدند

کشتار دلفین ها در دانمارک؛ بیش از ۱۰۰۰ دلفین در جزایر فاروی دانمارک قتل عام شدند

تصاویر ناگواری که از بزرگترین کشتار دلفین ها در جزایر فارو (متعلق به دانمارک) ثبت شده آن‌ها را در حالی نشان می‌دهد که در ساحل به خط شده‌اند و خون‌شان دریا را سرخ کرده است. به گزارش Mirror، شکارچیان در این مجمع‌الجزایر دورافتاده در این هفته ۱۴۲۸ دلفین را کشته‌اند. این بیشترین تعداد مرگ ثبت شده در این شکار سنتی به شمار می‌رود.

عکس‌های منتشر شده از این شکار، صدها دلفین پهلوسفید را نشان می‌دهد که در سواحل به صف شده و بریدگی‌های عمیقی روی بدن‌شان به چشم می‌خورد.

این جشنواره‌ی مخوف grindadráp نام دارد و به زمان وایکینگ‌ها باز می‌گردد. بر اساس داده‌های نگه‌داری شده توسط جزایر فارو، که نیمه‌خودمختار و بخشی از سرزمین دانمارک است، هر ساله در طول این رویداد حدود ۱۰۰۰ پستاندار دریایی کشته می‌شوند. سال پیش این رقم تنها شامل ۳۵ دلفین پهلوسفید می‌شد.

کشتار دلفین ها

به عنوان بخشی از این سنت هولناک، قایق‌ها دلفین‌های پهلوسفید اطلس را به سمت خلیج کوچکی در جزیره‌ی Skálafjørður هدایت می‌کنند. در ساحل، مردانی با قلاب، چاقو و نیزه انتظار دلفین‌ها را می‌کشند.

گفته می‌شود اهالی جزایر فارو در خصوص این جشنواره اختلاف عقیده دارند اما خیلی از آن‌ها با اصرار از رسانه‌های خارجی و سازمان‌های مردم‌نهاد می‌خواهند که به فرهنگ سنتی‌شان احترام بگذارند. ماهیگیری جایگاه مهمی در این مجمع‌الجزایر دارد.

کشتار دلفین ها

کشتار دلفین ها توسط گروه‌های حامی حقوق حیوانات به عنوان «وحشیانه و غیرانسانی» محکوم شده است اما افراد محلی مدعی هستند که این بخش مهمی از رسم و رسوم‍‌شان است.

برخی از افرادی که از این کار دفاع می‌کنند نگران این هستند که شکار روز یکشنبه زیاده از حد توجه رسانه‌ها را به خود جلب کند چرا که خیلی از رویدادهای قبلی بزرگ‌تر بوده و بدون هماهنگی‌های معمول انجام شده است.

کشتار دلفین ها

طبق قوانین جزایر فارو، نهنگ خلبان، دلفین پوزه‌بطری، دلفین نوک‌سفید و گرازماهی بندر را می‌توان شکار کرد و اغلب اوقات گوشت و چربی‌شان به عنوان غذا استفاده می‌شود.

این سنت به زمانی برمی‌گردد که افراد محلی برای زنده ماندن به گوشت نهنگ و دلفین متکی بودند. با وجود مصرف گسترده، در مطالعه‌ای که اخیراً انجام شد، مشخص شد که این گوشت‌ها حاوی جیوه بوده و برای مصرف دائمی مناسب نیستند.

کشتار دلفین ها

این کشتارها توسط یک گروه فعال محیط زیست به نام Sea Shepherd که از اوایل دهه‌ی ۱۹۸۰ در جزایر فارو فعال هستند، به طور مرتب مستندسازی می‌شود. راب رید، مدیر عملیات این سازمان می‌گوید: «امروزه در جزایر فارو نیازی به این گوشت‌ها نیست و این کشتارها نباید صورت بگیرد.»

بیشتر بخوانید:

دلفین های انتحاری؛ جانوران آب‌زی که برای عملیات‌ جاسوسی و خرابکاری آموزش می‌بینند

منبع: Mirror
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۱۰ نظر

ورود

  • king شهریور ۲۴, ۱۴۰۰

    حالا اگر مسلمون ها این کا رو کرده بودند بوق های تبلیغاتی دنیا رو کر میکردن
    اما الان به یه خبر ساده عبور میکنند و سال بعد تکرار و تکرار

    • Queen شهریور ۲۴, ۱۴۰۰

      دقیقا

    • داداش هیتلر شهریور ۲۴, ۱۴۰۰

      جناب اقا کشتار انسان توسط تندرو های افراطی مسلمان خیلی فرق میکنه با کشتن حیوان .
      اره زورش دارن با رسانه جمعش میکنن

      • Queen شهریور ۲۵, ۱۴۰۰

        تندروهای افراطی “مسلمان”؟ اینها که مسلمان نیستند یک مشت گروه تروریستی که فقط به نام اسلام آن هم با قصد تخریبش عمل می کنند اگر مسلمان بودند که به اعتقادات دینی پایبند می بودند و به ناحق کشت و کشتار به راه نمی انداختند. کسی که فکر کند اینها کار مسلمانان واقعی است نشان می دهد که هیچگونه آشنایی با قوانین اسلام ندارد. شما روی عقل خودتان ببینید این همه به خوبی و نیکی دستور داده شده در دین. قطعا کسی که به این ایمان دارد با کسی که ناشیانه عمل می کند متفاوت است.

        • داداش هیتلر شهریور ۲۶, ۱۴۰۰

          جناب اقا هرکی از قران یک برداشت خاصی داره و اون ها این طور برداشت کردن و کتالشون قران و عمدتا سنی هستن و اگر از پیرو های اسلام نیستن م مرتد هستن چرا امام جمعه زاهدان از طالبان که یک گروه افراطی سنی که سابقه کشتار شیعه ها را داره حمایت میکنه؟

    • سامیار بهمن ۲, ۱۴۰۰

      گوسفندا چی؟

  • داداش هیتلر شهریور ۲۴, ۱۴۰۰

    مردن دلفین که مهم نیست از روزیاتو بعید به همچین چیز های مسخره اهمیت بده

    • پیام شهریور ۲۴, ۱۴۰۰

      تحقیقات علمی زیادی هست که ثابت میکنه دلفین ، هوش خیلی زیادی داره و از نظر عواطف و احساسات ، شباهت زیادی به نوع بشر داره . حتی دانشمندان زیست شناسی میگن دلفین همون انسان ولی در دریا هست .

    • Töte Hitler شهریور ۲۵, ۱۴۰۰

      شما که داداش هیتلری به کشتار انسانم که الکی مثلا خیلی فرق می کنه واردی تندرو و افراطیم که هستی ولی مسلمون که نیستی مرگ حیواناتم که واست مهم نیست روزیاتورم که نشناختی سلطان خبرهای زرده پَ کلا سکوت و خاموشی برات بهتر و نیکوتر بُود

  • داداش هیتلر شهریور ۲۶, ۱۴۰۰

    خبر های زرد ؟ اگر کمی نگاه بکنی به بخش اجتماعی متوجه میشی که کدوم سایت خبر زرد منتشر میکنه
    من افراطی هستم؟ وقتی کشور یهودی اسراییل هر روز هزاران نفر میکشه هیچی نمیگین ولی وقتی یک مشت دلفین اگر بمیرن فاز حمایت از حیوانات میگیرید
    کشتار ؟انسان؟ اگر کمی تاریخ بخونی متوجه کشتار انسان توسط امریکا و انگلیس میشی اگر به جای دیدن فیلم های هالیوود کمی کتاب جنگ جهانی دوم میخوندی میتوجه جنایات کسانی که ازشون حمایت میکنی میشی چرا وقتی ۱۰۰۰سرباز المانی که تسلیم شده بودن زنده سوختن هیچی نمیگی ولی وقتی حرف از کشتار چند تا دلفین میشه حرف میزنید