ابراز مخالفت دوباره همسر بنیامین بهادری با واکسیناسیون کرونا

ابراز مخالفت دوباره همسر بنیامین بهادری با واکسیناسیون کرونا

هفته ی گذشته گروهی از مخالفان واکسن کرونا مقابل ساختمان وزارت کشور در تهران تجمع کردند و اعتراض خود را به واکسیناسیون اجباری نشان دادند.

در حالی که بسیاری از اقدام این افراد اظهار تعجب و انتقاد کردند، همسر بنیامین بهادری، شایلی محمودی، حمایت خود را از مخالفین واکسیناسیون ابراز کرد.

شایلی محمودی در یک استوری اینستاگرامی با شعار «استقلال آزادی جمهوری اسلامی» برای این تجمع ضد واکسن تبلیغ کرد.

این اما نخستین باری نبود که همسر بنیامین بهادری عقاید ضد واکسن خود را ابراز می کرد.

او سال گذشته در یک لایو اینستاگرامی به والدین توصیه کرد به کودکان خود واکسن نزنند.

همسر بنیامین بهادری در لایو ایسنتاگرامی خود گفت: «مادرانی که کودک دارند و زمان واکسیناسیون آن‌ ها رسیده، یک ساعت زمان بگذارند و درباره ی کمپانی‌ های تولید کننده ی واکسن تحقیق کنند و ببینند که تولیدکنندگان این واکسن‌ ها و خانواده ی آن‌ ها چه کسانی هستند و چه تاریخچه‌ ای دارند. بسیاری از واکسن‌ ها حاوی مواد خطرناکی هستند که دلیلی بر وجود آن‌ ها در واکسن ها نیست. این مواد با اهداف غیر انسانی در واکسن‌ ها وجود دارند و می‌ توان درباره ی آن بحث کرد.»

این اظهار نظر واکنش های بسیاری به دنبال داشت.

کیانوش جهانپور، همان زمان در کسوت مشاور وزیر بهداشت و مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت، در توییتی در صفحه ی شخصی خود به صحبت های همسر بنیامین بهادری واکنش نشان داد و گفت: «آندرو ویکفلد پزشک شیادی که جنبشی ضد واکسن راه انداخته بود ده سال پیش به دلیل رفتار‌های غیراخلاقی، سوء رفتار علمی، فریبکاری و کلاهبرداری محاکمه و پروانه طبابتش لغو شد، در سال‌ های اخیر شیاد‌هایی اینجا این دکان را دایر کرده‌اند و اخیرا نیز همسر! یکی از خوانندگان؟!»

جهانپور در اظهار نظری دیگر در اعتراض به ویدئوی شایلی محمودی اظهار داشت: «در کشورها و جوامع مختلف افراد با علل و انگیزه‌ های مختلف به جریانات ضد واکسن دامن می‌ زنند؛ افرادی که ممکن است بعضاً حتی اختلالات شخصیتی و یا اختلالات اجتماعی داشته باشند و یا افرادی که ممکن است دارای انگیزه‌ های دیگری مانند تعارض منافع و یا انگیزه‌ های مالی خاصی باشند، متأسفانه به جریان‌ های ضد واکسن دامن می‌ زنند و البته افراد ناآگاه و کم‌ اطلاع هم بعضاً ممکن است که تحت تأثیر این افراد قرار گیرند؛ به‌ طوری که حتی به نوعی در روند واکسیناسیون فرزندان و کودکان اختلال ایجاد شده و مشکلاتی را برای سلامت آن ها و سلامت افراد جامعه ایجاد کند.»

وی افزود: «به هر حال اصل این رفتار، رفتار بیمارگونه‌ای است که فاقد هر گونه مستند و مدرک است و بر اساس اوهام و توهمات برخی است. این درحالی است که بزرگ ترین خدمت و سلامت بشریت در تمام دهه‌ ها و قرون اخیر موضوع واکسیناسیون و ایجاد مصونیت در برابر بیماری‌ های واگیر بوده است.»

جهانپور تأکید کرد: «این اقدامات هم به نوعی مجرمانه است و به نوعی نشر اکاذیب در جهت تشویش اذهان عمومی تلقی می‌ شود و رفتارهایی است که از سوی مراجع قضایی قابل برخورد خواهد بود و حتی دادستان به عنوان مدعی‌ العموم می‌ تواند ورود کند. به هر حال سلامت یک حق عمومی است و هر عامل یا فردی که سلامت جامعه را تحت‌ الشعاع قرار دهد، به عنوان مخل یک حق عمومی دادستان می‌ تواند به عنوان مدعی‌ العموم ورود کرده و این موارد را پیگیری کند.»

مطالب مرتبط
دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • آزاد شهریور ۲۹, ۱۴۰۰

    حالا اگر تبریزیان این حرف ها زده بود جوری با سیاه نمایی و زرد خبر رو می زدید که بیا و ببین اما حالا یه سلبریتی واکنش نشون داده خیلی ملایم خبر رو انتشار می دید!
    آیا چیزی از رسالت رسانه می دانید؟

    • سهراب شهریور ۳۰, ۱۴۰۰

      هرکس بدون دلیل و شواهد علمی حرفی بر خلاف یافته های اثبات شده علمی بزنه احمقی بیش نیست می خواد یک آخوند دوزاری مثل تبریزیان باشه یا یک سلبریتی شل مغز.

  • ارژنگ شهریور ۲۹, ۱۴۰۰

    هرکس دوست نداره واکسن نزنه . اجباری نیست . نوبت ما جلوتر می‌افته .