علت بازنشستگی‌ الکس فرگوسن از مربیگری فاش شد

علت بازنشستگی‌ الکس فرگوسن از مربیگری فاش شد

سر الکس فرگوسن ۲۷ سال پس از حضور شگفت انگیز و سراسر موفقیتش بازنشستگی خود را از مربیگری منچستر یونایتد اعلام و از اولدترافورد خداحافظی کرد. اما علت بازنشستگی‌ الکس فرگوسن چه بود؟ بازنشستگی این مرد اسکاتلندیِ افسانه‌ای به افول باشگاه منجر شد و پس از خروج او، شیاطین سرخ همچنان در به دست آوردن عنوانی قابل توجه ناتوان بوده اند.

به گزارش Mirror، فرگوسن از علت بازنشستگی اش پرده برداشته و گفته که به خاطر حمایت از همسرش کتی که خواهرش به تازگی فوت کرده بوده، خود را بازنشسته کرده است. فرگوسن ۷۹ ساله گفته که پس از بازنشستگی، لحظه ای که دلش هوای فوتبال را کرده، پس از دیدن فینال لیگ قهرمانان بین رئال و اتلتیکو مادرید در سال ۲۰۱۴ در لیسبون پرتغال بوده است.

علت بازنشستگی‌ الکس فرگوسن

در آن مسابقه، پس از آن که راموس بازی را در دقایق آخر وقت های تلف شده نیمه دوم به تساوی کشاند، بازی به وقت های اضافه رفت و رئال مادرید ۳ گل دیگر در وقت های اضافه به اتلتیکو زد که آخرین گل را نیز رونالدو برای رئال از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. همان وقت بود که حس کرد دلش برای فوتبال تنگ شده است.

در مصاحبه ای با پادکست UTD از علت بازنشستگی‌ الکس فرگوسن از وی پرسیده شد و این که آیا به بازگشت فکر می کند و او در جواب گفت: «نه. اگر آدم خودخواه باشد، ممکن است در لحظه هایی چنین فکری به سرش بزند. من به خاطر فوت خواهر کتی و تنهایی او تصمیمم را گرفتم. من سال بعد از بازنشستگی، کتی را با خودم به فینال لیگ قهرمانان اروپا جایی که رئال و اتلتیکو مقابل هم در لیسبون بازی می کردند بردم. و آن جا بود که برای اولین بار با خودم گفتم “خدای من. واقعا دلم برای فوتبال تنگ شده.”»

علت بازنشستگی‌ الکس فرگوسن

وی ادامه می دهد: «بعد از بازی رفتم پایین تا رونالدو را ببینم و کارلو آنچلوتی مربی شان بود. او آدم فوق العاده ای است. او مرا در کریدور دید و گفت رونالدو دارد می رود تا یک آزمایش پزشکی بدهد و به من گفت که پیش آن ها بروم و همه ی بازیکنان آمدند و با من دست دادند. لحظه ی واقعاً خوبی بود.»

 

علت بازنشستگی‌ الکس فرگوسن

فرگوسن به تمجید از کریستیانو رونالدو و بازگشتش به اولدترافورد هم پرداخت. فرگوسن با رونالدو رابطه ی نزدیکی دارد و گفته می شود در تصمیم رونالدو برای انتخاب یونایتد به عنوان مقصد بعدی نقش موثری داشته است.

بیشتر بخوانید:

ساخت مستند مبارزه الکس فرگوسن با عوارض خونریزی مغزی به کارگردانی پسرش

بازگشت کریستیانو رونالدو به منچستر یونایتد بعد از ۱۲ سال

منبع: Mirror
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود