جنگجوی چچنی: ولادیمیر پوتین همسرم را کشته و قصد ترور من را نیز دارد

جنگجوی چچنی: ولادیمیر پوتین همسرم را کشته و قصد ترور من را نیز دارد

آدام اُسمایف، جنگجوی چچنی ۴۰ ساله که در مدرسه ی شبانه روزی معتبری در انگلیس درس خوانده تا کنون سه بار از ترور گریخته است. البته در یکی از این سه بار، همسرش اَمینا با گلوله کشته شده.

به گزارش Sun، اسمایف در خانواده ای چچنی و متمول بزرگ شد و در دانشگاه باکینگهام اقتصاد خواند. اما دست سرنوشت تقدیر دیگری برایش رقم زد و متهم به توطئه برای قتل پوتین در سال ۲۰۱۲ شد و حالا به عنوان رهبر نیروهای یاقی در اکراین، با طرفداران روسیه در جنگ است.

او و همسرش تصمیم گرفتند که دست به نبرد مسلحانه بر ضد نیروهای طرفدار روسیه بزنند؛ روسیه ای که در سال ۲۰۱۴ کریمه را به خاک خودش ضمیمه کرد. به همین خاطر اسمایف مجبور شده تا در خفا به فعالیت هایش ادامه بدهد چرا که تا کنون سه تلاش برای ترور وی صورت گرفته است.

آدام اسمایف و همسر تک تیراندازش، اَمینا اوکوئوا

همسر اسمایف در یکی از این تلاش ها در سال ۲۰۱۷ کشته و خود اسمایف نیز زخمی شد. اَمینا تک‌تیرانداز مشهوری بود. اسمایف می گوید که مرگ همسرش باعث انگیزه ای مضاعف برای او شده و باور دارد در سمت درستی در این نبرد ایستاده است. اسمایف می گوید که به اعتقادش او یکی از اهداف حکومت روسیه است و دولت پوتین قصد ترور او را دارد.

در آن روز بدیُمن، اسمایف و همسرش در اتومبیل در حال بازگشت به خانه شان در کی‌یف بودند که افراد مسلح با کلاشنیکف به روی آن ها آتش گشودند. او احتمال می دهد که دولت روسیه و یا شورشیان طرفدار روسیه پشت این حمله بوده باشند.

او می گوید: «حالا دیگر برای رفتن به جلسات و حضور در ملأ عام احتیاط می کنم. بعضی مواقع مجبورم جایی بروم و افراد زیادی من را محافظت می کنند. من افراد مورد اعتمادی دارم اما وقتی جایی می روم بایستی غذایم را چک کنم.»

اسمایف: دولت روسیه به دنبالم است

در سال ۲۰۱۲ اسمایف به اتهام به قول خودش واهیِ توطئه برای ترور پوتین (که آن زمان نخست وزیر بود) دستگیر و سپس تبرئه شد. او البته همه چیز را تکذیب می کند و می گوید جاسوسان روس می خواسته اند تا با استفاده از این اتهام چچنی ها را تحت تعقیب و آزار قرار دهند.

حالا اسمایف، این جنگجوی چچنی بر مبارزه برای پیروزی در اوکراین تمرکز کرده و رهبری گردان «دودائف» را علیه جدایی طلبان طرفدار روسیه بر عهده دارد و اکنون بیم این را دارد که روسیه در حال آماده شدن برای جنگی گسترده باشد.

بیشتر بخوانید:

رئیس جمهور اوکراین چطور با تشویق مردم به تماشای یک مستند جان ۱۳ گروگان را نجات داد

منبع: The Sun
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود