وحید یامین پور ، معاون امور جوانان وزارت ورزش کیست؟

وحید یامین پور ، معاون امور جوانان وزارت ورزش کیست؟

در ششمین جلسه ی شورای معاونین که عصر دیروز برگزار شد، دکتر سید حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان، طی حکمی دکتر وحید یامین پور را به عنوان سرپرست معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان منصوب کرد. سید حمید سجادی در این جلسه همچنین از زحمات محمد مهدی تندگویان، معاون پیشین امور جوانان تقدیر کرد.

وحید یامین پور متولد ۱۳۵۹ دزفول است. او که دارای کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم شناسی از دانشگاه امام صادق و دکتری همین رشته از دانشگاه علوم تحقیقات است، در سال ۱۳۹۹ به عنوان چهره ی هنر انقلاب برگزیده شد.

یامین پور از سال ۱۳۸۱ فعالیت خود را در صدا و سیما آغاز کرد و در کنار سردبیری برنامه های رادیویی، گویندگی و اجرا در رادیو و تلویزیون را نیز تجربه کرد. از مهم ترین برنامه های تلویزیونی که یامین پور نقش مجری را در آن ها به عهده داشت می توان به «دیروز، امروز، فردا» اشاره کرد. از دیگر برنامه های جنجالی تلویزیونی که او با آن ها همکاری داشته می توان به «جهان آرا» و «ثریا» اشاره کرد.

وحید یامین پور

سال گذشته یامین پور طی چند توئیت گفته بود که روابط عمومی صدا و سیما به برخی صفحات و کانال ها پول پرداخت کرده تا برنامه های «جهان آرا» و «ثریا» را بکوبند. وی در ادامه نوشته بود: «یکی از کانال ها با شکایت ما، ضمن عذرخواهی افشا کرد که رسماً پول گرفته برای انتشار اخبار کذب علیه جهان آرا و ثریا.»

یکی از جنجالی ترین مطالب منتشرشده توسط یامین پور به سال ۹۳ برمی گردد؛ زمانی که در پاسخ به برخی که قصد تلاش برای گرفتن حکم ارتداد برای مسیح علی نژاد را داشتند، او را کمتر از این حرف ها معرفی و اظهار کرد که او «فاحشه»ای بیش نیست.

وحید یامین پور در سال ۱۳۹۷ اولین رمان خود را با نام «نخل و نارنج» منتشر کرد که ظرف ۱ سال به چاپ ۳۸اُم رسید. وحید یامین پور هم اکنون عضو هیئت علمی گروه حقوق دانشگاه آزاد تهران شرق است و سابقه ی تدریس در دانشگاه های هنر، باقرالعلوم و امام صادق را نیز در کارنامه دارد.

بیشتر بخوانید:

درگیری لفظی وحید یامین پور با صدا و سیما؛ ماجرا چیست؟

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود