دلیل عمل جراحی علی دایی مشخص شد + ویدیو

دلیل عمل جراحی علی دایی مشخص شد + ویدیو

علی دایی، اسطوره ی فوتبال ایران و جهان که چند روز پیش در بیمارستان نیکان بستری شده بود طی پستی در اینستاگرام از هواداران به خاطر این که جویای حالش بودند تشکر کرد.

او در این پست نوشت: «تشکر می کنم از همه ی شما مردم بزرگوار که جویای حال من بودید. علت عمل جراحی من برمی گردد به بازی های آسیایی ۱۹۹۴ هیروشیما و ضربه ی بدی که دروازه بان بحرین به شکم من وارد کرد و طحالم به شدت آسیب دید و در ژاپن جراحی شدم. یک سال بعد مجددا مجبور به عمل جراحی شدم و این بار سوم است که از همان ناحیه مورد عمل جراحی قرار گرفتم و خدا را شکر در حال حاضر خوب هستم. تشکر ویژه می کنم از آقایان دکتر تابش، دکتر زمانی، دکتر رزم جو و سایر کادر پزشکی بیمارستان نیکان که بسیار زحمت کشیدند.»

عمل جراحی علی دایی

در بازی های آسیایی ۱۹۹۴ (۱۳۷۳) تیم فوتبال ایران با تیم های چین، ترکمنستان، یمن و بحرین هم‌گروه بود. تیم ملی با استانکو پابلوکوویچ مربی کروات و ترکیبی متفاوت پا به بازی ها گذاشته بود.

بازی اول تیم ملی ایران در تاریخ ۱۱ مهر با تیم بحرین برگزار شد. در دقیقه ی ۲۰ بازی، توپی در عمق برای دایی ارسال می شود. دایی و دروازه بان بحرین هر دو همزمان به توپ می رسند و دروازه بان که پای خود را بیش از حد بالا آورده با کف پا ضربه ای سخت به شکم دایی وارد می کند.

دایی به هر زحمتی که هست تا پایان نیمه اول در زمین باقی می ماند و به بازی ادامه می دهد اما در استراحت بین دو نیمه در رختکن بیهوش شده و به بیمارستان منتقل می شود. آسیب دیدگی دایی به قدری شدید بود که وی تا پایان بازی های آسیایی دیگر قادر به حضور در زمین نبود. اما هر چه بود، به قول یکی از نشریه های ورزشی اروپایی، دایی «مرگ را دریبل زد» و به کسب موفقیت های بیشتر ادامه داد.

عمل جراحی علی دایی

خدا را شکر می کنیم که عمل جراحی علی دایی موفقیت آمیز بوده است. روزیاتو برای شهریار فوتبال ایران آرزوی سلامتی دارد.

بیشتر بخوانید:

علی دایی همچنان رکورددار باقی ماند

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • نیما مهر ۲۰, ۱۴۰۰

    آقای دایی بسکن بابا ساده گیر آوردی