راهکارهای افزایش فروش در بازارهای جهانی

راهکارهای افزایش فروش در بازارهای جهانی

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

زمانی که شما در یک محدوده جغرافیایی خاص هستید، برای ارتباط گرفتن با کشورها نیازمند آشنایی با شرایط فرهنگی و رفتارشناسی آن کشور میباشید. راه های افزایش فروش در بازارهای بین المللی نیازمند دستورات و راهکارهایی است که در ادامه مطالب آنها را با یکدیگر بررسی میکنیم.

کسب و کار جهانی (بین المللی) یعنی چه؟

در ابتدا باید بدانید که کسب و کار جهانی چیست و یک درک درستی از معنای آن داشته باشید. کسب و کار بین المللی که به آن international business گفته میشود به معنای مشاغل و حرفه هایی است که سطح فعالیتشان از محدوده جغرافیایی یک کشور فراتر میباشد.

این تعریف شاید اندکی برای یک تولیدکننده ای که تازه شروع به کار کرده است و نمی داند که از کجا شروع کند تا به یک برند تبدیل شود ترسناک به نظر برسد.

مهم ترین چیزی که شما را جزء مشاغل بین المللی قرار میدهد آن است که در حال مذاکره و معامله با یک کشور دیگر هستید.

تا اینجای مطالب در مورد بازارهای جهانی و بین المللی صحبت کردیم. توجه داشته باشید موضوعات گفته شده به صورت کلی عنوان شده است. شما اگر قرار است با یک کشور خاص ارتباط برقرار کنید و صادراتی به آن داشته باشید، می بایست در مورد شرایط فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آن اطلاعات کامل داشته باشید.

برندینگ را فراموش نکنید

مشهور شدن در سطح جهان آرزوی هر تولید کننده و فروشنده ای است. برای رسیدن به چنین آرزویی می بایست بر روی معروفیت نام تجاری و برندتان بسیار تمرکز کنید. شکل های مختلف شناخته شدن در فروش فوق العاده محصولاتتان به شما کمک میکند. بعنوان مثال، استفاده از ابزارها و فضاهایی مانند شبکه های اجتماعی یا حتی روش های تبلیغاتی که به آن مارکتینگ نیز گفته میشود بسیار در جا افتادن برندتان تاثیر گذار است.

گسترش وب سایت چند زبانه

یکی از اصلی ترین مواردی که باعث شناخته شدن برندتان میگردد، داشتن یک وب سایت است. اگرچه با پیدایش شبکه های اجتماعی و همچنین استفاده زیاد از گوشی های هوشمند، استفاده از وب سایت ها کم شده است اما هنوز افرادی بسیاری هستند که از طریق وب سایت با شرکت ها و فروشندگان در وهله اول ارتباط میگیرند.

داشتن یک وب سایت همانند شناسنامه  اینترنتی، کسب و کارتان را در سطح جهانی معرفی خواهد کرد. زمانی که با چند کشور در ارتباط هستید می بایست وب سایت چند زبانه داشته باشید.

با در نظر گرفتن کسب و کارتان وب سایت خود را چند زبانه کنید یعنی اگر تولیدکننده خرما هستید، داشتن یک وب سایت عربی بسیار الزامی است و همچنین باید توجه داشته باشید که اکثر کشورهای دنیا به زبان انگلیسی صحبت میکنند، در نتیجه وقتی در ایران مشغول فروش خشکبار هستید میتوانید یک وبسایت سه زبانه ایرانی، عربی، انگلیسی داشته باشید.

فعالیت مستمر در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی یا social media  طیف گسترده ای از افراد را شامل میشوند. طبق آمارهایی که نشان داده شده هر انسان حدودا ۲ ساعت از وقت خود را صرف فضاهای مجازی میکند و درصد بالایی از مردم برای پیدا کردن محصول خود از این شبکه ها بهره بسیار بالایی میگیرند.

چنین آمارهایی نشان میدهد که شبکه های اجتماعی در سرتا سر جهان محبوبیت های زیادی دارند و اگر شما از چند درصد این ظرفیت ها کمک بگیرید شاهد رشد و افزایش خود خواهید بود.

در نظر گرفتن هنجارهای فرهنگی

اگر بخواهید محصولاتتان را صادر کرده و سود خوبی نیز نصیبتان شود اول از همه باید کشور مقصد را به خوبی بشناسید. این شناخت حاصل رفتارنگری است بدین معنی که آشنایی با سلیقه مردمان، مدل فکری، اعتقادات و شرایط فرهنگی و توان خرید و هزینه کرد به محصول و کالای مدنظر ارسال به آن کشور رفتار آنها را تشکیل میدهد.

مرتبط بخوانید: استعلام قیمت آنلاین جعبه و کارتن بسته بندی صادراتی در کمتر از ۲ دقیقه

باید این واقعیت را پذیرفت که مردمان یک کشور محصولی را که با فرهنگ آنها مشکل داشته باشد را خریداری نمیکنند. اگر شما نگاهی جهانی بر کسب و کار خود دارید باید با توجه به فرهنگ کشورهای مختلف رفتار کنید. تا به حال به این موضوع فکر کرده اید چرا محصولات وارداتی از چین آمیخته با فرهنگ و مذهب ما ایرانیان است؟

کمک از فروشندگان محلی

متاسفانه حقیقیت تلخی که گریبان تولیدکنندگان را در کشورمان گرفته است وجود تحریم ها میباشد که اجازه تجارت آزاد را از آنها گرفته است. میتوان برای دفع چنین مشکلی گاها از فروشندگان محلی استفاده کرد چرا که آنها آشنایی بیشتری با جامعه مشتریان داشته و شانس شما را در فروش افزایش میدهند.

مطالبی که به صورت موردی و توضیحی ذکر شدند از عوامل مهم و حائز اهمیت در سطح بازارهای بین المللی و جهانی میباشند که هر یک تاثیر بسزایی در افزایش فروش خواهند داشت. به عنوان مثال میخواهید محصولی همچون زعفران را از تهران به فرانسه صادر کنید میتوانید محصول را ابتدا از طریق یک شریک یا رابط به کشور گرجستان یا ترکیه رسانده سپس به مقصد مدنظر ارسال کنید.

درست است که برای افزایش فروش در سطح جهانی می بایست یکسری نکات را رعایت نمود اما اولین چیزی که هر محصول را به یک برند تبدیل می نماید بسته بندی آن است.

یک بسته بندی مناسب خود همانند یک استند تبلیغاتی پویا عمل می نماید به گونه ای که نیازی به تبلیغات انسانی نباشد. پک یک کالا در فروش و برندینگ آن بسیار تاثیرگذار است که چگونگی آنرا در ادامه برایتان روشن میکنیم.

مرتبط بخوانید: نمونه تصاویر جعبه و کارتن بسته بندی انواع  محصولات بازار داخلی و صادراتی

کیفیت

هرچه قدر سطح تبلیغات کسب و کار شما فعال و بی رقیب نیز باشد مهم ترین فاکتور یک محصول داشتن کیفیت است. مشتری که قرار است محصول شما را خریداری نماید اگر از کیفیت آن راضی نباشد و محصول نیازهای او را برآورده نکند، عملا کارایی نداشته و باعث سلب اعتماد میشود.

عرضه یک محصول با کیفیت از لحاظ جنس کالا و بسته بندی آن نشانه اهمیت شما به خواسته و نیاز مشتریان و مصرف کنندگان است.

طراحی بسته بندی

طراحی بسته بندی کالا از دیگر عوامل مهم در سطح بازارهای داخلی و جهانی میباشد. شاید اگر برند شما در بازارهای داخلی شناخته شده باشد نیاز بروز کردن طرح های روی بسته بندی و ترفندهای جذاب کمتر احساس شود.

اما در سطح بازارهای بین المللی به دلیل آنکه شما فروشنده خارجی محسوب می شوید، عرضه محصولاتتان با ظاهری زیبا و جذاب و همچنین ارائه آنها با شکل های متفاوت طی یک بازده زمانی در برندینگ کالاها تاثیر میگذارد.

بهترین بسته بندی که پاسخگوی استانداردهای بین المللی باشد کدام است؟

با یک نگاه اجمالی به اطرافمان میبینیم که انواع و اقسام بسته بندی ها وجود دارند اما کدام بسته بندی که ویژگی های ظاهری جذاب داشته باشد و به کیفیت محصول داخلی آسیب وارد نکند مناسب است؟

در یک کلام میتوان گفت: ” پک های کارتنی و مقوایی” شاید گفته بنده اندکی اغراق آمیز باشد اما برای چنین جوابی دلایلی نیز وجود دارد.

  • اولا، بسته بندی های کارتنی و مقوایی دارای کیفیت بالایی از نظر جنس میباشند و با توجه به ابعاد و وزن محصولتان تولید میشوند مثلا اگر قرار است لوازم خانگی صادر کنید از کارتن ۵ لایه و یا ۷ لایه با ترکیب های لایه های با کیفیت تر استفاده میشود تا کالا را همانطور که هست سالم و بدون آسیب به دست مصرف کننده برساند.

یا اگر برای مثال میوه و صیفی جات صادراتی دارید کارتن های ۳ لایه و ۵ لایه با چاپ افست همراه با فرآیند لمینتی با برش دایکاتی با خدمات چاپی همانند سلفون براق نیز به همراه دارد که از ترکیدن بسته بندی از سرما درون سردخانه یا له شدن آنها در رطوبت بالا بسیار می کاهد.

  • دوما، قابلیت چاپ بالا یکی دیگر از ویژگی های کارتن و مقواست. چاپ هایی که برای این پک ها قابل اجراست شامل سه دسته چاپ سیلک، فلکسو و افست میباشد که با توجه به نظر و خواسته مشتری قابل درج است.

از معمول ترین چاپی که برای محصولات صادراتی استفاده میشود، چاپ افست است. این نوع چاپ با توجه به طیف رنگی گسترده و خدمات پس از چاپی که دارد نظر مشتریان و تولید کنندگان بسیاری را به خود جلب کرده است. وضوح تصاویر، رنگ آمیزی زیبا، امکان یووی و ورنی، سلفون، طلاکوب کردن و دیگر عناصر از امکانات خدمات پس از چاپ افست میباشد.

  • سوما، با توجه به شرایط حاکم بر کره زمین کشورها از ورود بسته بندی های آسیب زا به شدت خودداری میکنند. بسته بندی های که همان پک های کارتنی و مقوایی هستند، طرفداران ویژه ای در خارج از مرزهای جغرافیایی دارند و خواستار آن اند که جنس محصولات وارداتی به کشورشان از نوع جعبه های کارتنی و مقوایی باشند.

و در آخر، باید بدانیدکه فقط کارتن و مقواست که از ایزو  بین المللی برخوردار است. ایزو TC122 یکی از ایزوهای جهانی است که برای مشتریان و کاربران جعبه و کارتن بسته بندی تعریف شده است. ایزو TC122 یک راهنمای بین المللی است و با رعایت آن به حقوق مصرف کنندگان اهمیت داده میشود تا به انتخاب آگاهانه آنان کمک نماید.

چکیده

در این مقاله قصد داشتیم علل ها چگونگی افزایش فروش جهانی را برایتان بازگو کنیم که دو علل مهم حاکم میباشد. یکی کیفیت محصول که میبایست آن را در واحد تولیدی و تامین مواد اولیه جویا شد و دیگری بسته بندی محصول است که اکثر شرکت ها با برون سپاری این نیاز را پوشش میدهند. یکی از بهترین ها در صنعت بسته بندی، گروه کارتن سازی آوین پک میباشد که با ورود به لینک وبسایت این شرکت میتوانید با تصاویر نمونه جعبه های تولیدات گذشته این واحد صنفی و تیم تولید این مجموعه آشنا شوید.

بدون نظر

ورود