کیم جونگ اون در نمایشگاه تسلیحات نظامی به امریکا هشدار داد

کیم جونگ اون در نمایشگاه تسلیحات نظامی به امریکا هشدار داد

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در حین به نمایش گذاشتن آخرین موشک های اتمی کشورش، امریکا و کره جنوبی را به تنش‌زایی متهم کرد. به گزارش Mirror، یکی از این موشک ها Hwasong-16 بود؛ بزرگ ترین موشک بالستیک قاره پیما که نخستین بار سال پیش در یک رژه نظامی رونمایی شده بود. تحلیلگران این موشکِ «هیولا» را بزرگ ترین موشک بالستیک قاره پیما با قابلیت حمل در جاده توصیف کرده اند.

در سخنرانی ای که در شبکه خبری دولتی پخش شد، کیم گفت که تنها به خاطر مسائل دفاعی در حال بالا بردن توان نظامی کشورش است. وی گفت که با توجه به سیاست های خصمانه ی ایالات متحده و افزایش توان نظامی کره جنوبی، توسعه ی تسلیحات پیونگ یانگ امری لازم است. اظهار نظرهای کیم در حالی بیان می شد که وی در «نمایشگاه توسعه ی تجهیزات دفاعی» با موشک های بالستیک قاره پیما و عکس های بزرگ از خودش با اونیفرم نظامی احاطه شده بود.

رهبر کره شمالی گفت: «ما به دنبال جنگ با هیچ کس نیستیم، و به منظور محافظت از استقلال ملی، تنها به دنبال پیشگیری از جنگ و افزایش بازدارنگی جنگ هستیم. اما امریکا با تصمیم ها و کارهای غلط در حال ایجاد تنش در منطقه است.»

کیم جونگ اون

کیم جونگ اون اضافه کرد که اقدامات نظامی امریکا نظیر مانورهای مشترک با کره جنوبی «خطراتی را در آینده به همراه خواهد داشت و این نیاز مبرم ما برای تقویت قوای نظامی را بیش از پیش مشخص می سازد.»

او همچنین رویکرد کره جنوبی را «دوگانه، نامعقول و گانگستر گونه» خواند. این اظهارات در حالی بیان می شود که تنش های بین دو کره بالا گرفته و کمتر از یک ماه قبل هر دو کشور موشک های بالستیک جدید خود را آزمایش کردند. کره جنوبی نیز اخیراً اولین موشک بالستیک مستقر در یک زیردریایی را آزمایش کرد و از قصدش برای خرید جنگنده ی امریکایی رادارگریز F-35 گفت.

کیم جونگ اون

سفیر کره شمالی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نطق خود گفت: «هیچ کس نمی تواند حق طبیعی کره شمالی برای توسعه، آزمایش، ساخت و مالکیت سامانه های تسلیحاتی به منظور دفاع از خود را نفی کند.»

سو هون، مشاور امنیت ملی کره جنوبی قرار است ملاقاتی را در روز سه شنبه با جیک سالیوان، همتای امریکایی خود برای بحث حول محور کره شمالی داشته باشد. سو هون در روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در واشنگتن گفت که قصد دارد درباره ی پیشنهاد رئیس جمهور مون جائه برای اعلان رسمی پایان جنگ ۱۹۵۳-۱۹۵۰ دو کره و کاهش تحریم های کره شمالی به بحث و گفتگو بپردازد.

بیشتر بخوانید:

کره شمالی امریکا و انگلیس را مجرمان اصلی وضع موجود در افغانستان خواند

منبع: Mirror
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود