پل مک کارتنی: جان لنون گروه بیتلز را از هم پاشاند

پل مک کارتنی: جان لنون گروه بیتلز را از هم پاشاند

پل مک کارتنی گفته این جان لنون بود که استارت منحل شدن گروه موسیقی بیتلز را زد.

مک کارتنی در گفتگوی جدید خود با گاردین تلاش کرد ابهامات موجود درباره ی جدا شدن راه او، لنون، جرج هریسون و رینگو استار از یکدیگر را برطرف سازد. طرفداران این گروه عمده ی تقصیر را متوجه مک کارتنی می دانند.

مک کارتنی که از انحلال گروه بیتلز و دوران پس از آن به عنوان «سخت ترین دوره ی زندگی» خود یاد کرد، در پاسخ به سؤالی درباره ی فعالیت انفرادی اش در حوزه ی موسیقی به ماجرای جدایی اعضای این گروه از یکدیگر پرداخت.

مک کارتنی گفت: «من آنی نیستم که استارت فروپاشی گروه را زد. آه نه نه نه. جان یک روز آمد تو و گفت می خواهد از بیتلز برود. این باعث از هم پاشیدن گروه می شود یا نه؟»

او در ادامه گفت: «بیتلز گروهم بود، کارم بود، زندگی ام بود، پس می خواستم ادامه پیدا می کند.»

مک کارتنی ۷۹ ساله گفت لنون تصمیمش برای ترک گروه بیتلز را کاری مهیج و تا حدی شبیه به طلاق می دانست. با این حال، به گفته ی مک کارتنی، سه عضو دیگر گروه باید خود را جمع و جور می کردند.

او در ادامه گفت که آلن کلین، مدیر برنامه ی گروه، به اعضای بیتلز گفت که در مدتی که به قراردادهای کاری شان خاتمه می دهد، حرفی درباره ی منحل شدن گروه نزنند.

مک کارتنی گفت: «به خاطر همین چند ماه مجبور شدیم تظاهر کنیم. وضعیت عجیبی بود چون همه مان می دانستیم که کار بیتلز تمام شده اما نمی توانستیم پا پس بکشیم.»

مک کارتنی در ادامه گفت که او در نهایت از مخفی کردن منحل شدن گروه خسته شد و تصمیم گرفت این راز را برملا کند.

مک کارتنی در سال ۱۹۷۰ با خبرنگاری درباره ی موقت یا دائمی بودن توقف فعالیت گروه بیتلز صحبت کرد. با پاسخ مک کارتنی به این سؤال، روزنامه ها از پایان کار گروه بیتلز خبر دهند.

علاوه بر این، مک کارتنی بعدها شکایتی برای رفع مسأله ی شراکت تجاری گروه بیتلز طرح کرد.

همه ی این ها سبب شد این شایعه درگیرد که مک کارتنی مقصر از هم پاشیدن گروه بیتلز بود.

او در اینباره گفت: «من مجبور شدم تمام زندگی ام این بار را به دوش بکشم چون چیزی که مردم دیده بودند این بود. تنها کاری هم که از دستم برمی آمد این بود که بگویم نه من نبودم که این کار را کردم.»

بعد از فروپاشی گروه بیتلز، اعضای آن به دنبال پروژه های شخصی خود رفتند. لنون در سال ۱۹۶۸ از همسر اول خود جدا شد و یک سال بعد با یوکو اونو ازدواج کرد. او در سال ۱۹۸۰ مورد هدف گلوله قرار گرفت و در بیمارستانی در نیویورک درگذشت.

منبع: insider
۴ نظر

ورود

  • خسته آبان ۶, ۱۴۰۰

    به قول یه عزیزی “no shit sherlock”

  • مهدی آبان ۷, ۱۴۰۰

    لنون در سال ۱۹۸۶ از همسر اول خود جدا شد و یک سال بعد با یوکو اونو ازدواج کرد. او در سال ۱۹۸۰ مورد هدف گلوله قرار گرفت و در بیمارستانی در نیویورک درگذشت…مگه میشه؟ ….

  • Meh آبان ۷, ۱۴۰۰

    میخوام اشک بریزم من بیتلز رو میخواممم??