آیا یوگا و تمرینات ورزشی می‌تواند فشارخون بالا را کاهش دهد؟

آیا یوگا و تمرینات ورزشی می‌تواند فشارخون بالا را کاهش دهد؟

اگر از خوردن قرص برای کنترل فشار خون بالا خسته شده‌اید و به دنبال راه‌های طبیعی برای کنترل آن هستید، یوگا باید انتخاب شما باشد. بسیاری از افراد فعالیت بدنی باستانی هند را به خاطر فواید شگفت‌انگیز آن برای سلامتی تأیید کرده‌اند. تمرین منظم یوگا از آرامش ذهن شما تا مدیریت علائم بیماری مزمن می‌تواند به بازگشت فشار خون به حالت عادی کمک کند.

کنترل فشارخون در خانه

فشار خون بالا شرایطی است که هیچ علامتی از خود نشان نمی‌دهد، اما مطمئناً شما را در معرض بیماری قلبی قرار می‌دهد. فشارخون بالا را نباید نادیده گرفت. و پزشکان توصیه اکید نموده‌اند که فشار خود را با فشارسنج در منزل کنترل کرده و نتایج را با آ‌ن‌ها در میان بگذارید. زیرا که بیماران مبتلا به فشار خون بالا بیشتر در معرض بیماری‌های قلبی و سکته مغزی هستند. عوامل متعددی در فشارخون بالا مانند بی تحرکی، رژیم غذایی نامناسب، چاقی، سیگار کشیدن، استرس، سابقه خانوادگی و بسیاری دیگر دخیل هستند. مصرف یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم می‌تواند به شما در کنترل اعداد فشار خون کمک کند. یکی دیگر از روش‌های طبیعی و ایمن برای کنترل فشار خون بالا، تمرین یوگا است. یوگا یک روش قدیمی برای حفظ تناسب اندام است که می‌تواند راه حلی برای بسیاری از مشکلات سلامتی باشد.

یوگا و مزایای آن برای کاهش فشارخون

یوگا نه تنها رفاه و آرامش کلی شما را تضمین می‌کند. بلکه تضمین می‌کند که شما شاد زندگی کنید. با تمرین یک شیوه زندگی یوگایی، خواهید دید که اعمال شما بر اساس خرد درونی شما هدایت می‌شوند و بر اساس دنیای خارج شکل نمی‌گیرند. اگر تا کنون زندگی شما معمولی یا خسته کننده به نظر می‌رسید، با یوگا تغییرات پویایی را در داخل و اطراف خود مشاهده خواهید کرد. شما این قدرت را دارید که زندگی خود را به طور عظیم و مثبت تغییر دهید. و هنگامی که شیوه زندگی یوگایی را انتخاب می‌کنید، آگاهانه یک فرهنگ در اطراف خود ایجاد می‌کنید. و آرامش، شادی و سلامتی را به وفور جذب و به دست می‌آورید.

صرف‌نظر از این که فشار خون بالا تشخیص داده شده است یا خیر، کمی زمان برای از بین بردن فشار خون می‌تواند مزایای طولانی مدت سلامتی را به همراه داشته باشد. طبق گفته متخصصان، یوگا و مدیتیشن نه تنها می‌توانند بدن شما را تقویت کرده و به آرامش شما کمک کنند، بلکه ممکن است فشار خون سیستولیک شما را تا ۵ میلی‌متر جیوه یا بیشتر کاهش دهد. فقط کافیست یک دستگاه فشار خون خانگی تهیه کرده و با استفاده از آن تأییدی بر تأثیر یوگا بر کاهش فشارخون بگیرید.

حرکات یوگا شامل تنفس با الگوی خاصی است که می‌تواند فشار خون را کنترل کرده و همچنین استرس را از بین ببرد. همچنین عملکرد قلب شما را تقویت می‌کند. یوگا تأثیر مثبتی بر ذهن و بدن شما می‌گذارد. این یک روش مؤثر برای کاهش فشار خون است.

یوگا مزایای زیادی را ارائه می‌دهد و همچنین انجام آن سرگرم کننده است. برخی از افراد یوگا را به دلیل دارا بودن خواص درمانی و فوایدی که برای سلامت روانی و جسمی به همراه دارد، با داروی طبیعی مقایسه می‌کنند. یوگا عملی طبیعی و کاملاً رایگان است که می‌توانید همین الان برای بهبود رفاه عمومی خود انجام دهید.

فواید یوگا عبارتند از:

  1. کاهش اضطراب
  2. هضم بهتر
  3. بهبود تعادل
  4. رفع ناراحتی‌های قاعدگی
  5. کاهش سردرد و خستگی
  6. کمک به بهبود آسم و بیماری‌های تنفسی
  7. تسکین علائم یائسگی

بهترین تمرینات ورزشی برای کنترل فشارخون بالا

اگر قصد دارید ورزش را برای کنترل فشار خون بالا به برنامه معمول خود اضافه کنید، نیازی نیست که به باشگاه بروید. می‌توانید چند تمرین ساده را بدون آموزش انجام دهید. همچنین می‌توانید یکبار با پزشک خود مشورت کنید تا روال ورزش خود را با توجه به سطح فعالیت خود در حال حاضر بررسی کنید. همکاران ما در جانیتا استور در ادامه، برخی از بهترین تمرینات که برای فشار خون بالا مناسب هستند را برای شما عزیزان آورده‌اند که شامل موارد زیر می‌باشد:

  1. تمرینات قلبی

تمرینات قلبی برای سلامت قلب شما مفید هستند زیرا جریان خون را افزایش می‌دهند. این تمرینات همچنین مقدار زیادی کالری می‌سوزاند و باعث سلامت قلب می‌شود. به عنوان یک بیمار مبتلا به فشار خون بالا، می‌توانید برخی از تمرینات قلبی سبک مانند پیاده‌روی سریع، رقص، طناب زدن، شنا، دوچرخه سواری یا پرش با جک را انتخاب کنید.

  1. تمرینات قدرتی

تمرینات قدرتی برای ماهیچه‌ها و استخوان‌های شما مفید است. همچنین به سوزاندن مقدار زیادی کالری کمک می‌کند. در صورت داشتن فشار خون بالا می‌توانید تمرینات قدرتی را امتحان کنید. چند تمرین ساده که برای مبتدیان مناسب است را امتحان کنید.

  1. کارهای خانه

کارهای خانه نیز می‌توانند به شما در سوزاندن کالری کمک کنند. این باعث افزایش میزان حرکت شما در طول روز می‌شود. انجام کارهای خانه به صورت روال یک سری از تمرینات را در بردارد که باعث کاهش خستگی کامل بدن می‌شود. می‌توانید باغبانی، نظافت و سایر کارهای خانه را امتحان کنید.

  1. بالا رفتن از پله‌ها

بالا رفتن از پله راهی هوشمندانه برای تمرین است. این یک روش هوشمند برای حفظ تناسب اندام است.در صورتی که مشکلات زانو و کمر ندارید، از آسانسور بگذرید و پله‌ها را انتخاب کنید. پله به شما کمک می‌کند کالری بسوزانید و سلامت قلب را ارتقا دهید. این یک راه ساده برای کنترل فشار خون است.

  1. کشش

کشش باعث افزایش انعطاف‌پذیری می‌شود. از چندین جهت برای بدن مفید است. به طور خاص بر روی ماهیچه‌های شما تمرکز می‌کند و به شما در جلوگیری از صدمات کمک می‌کند. اساساً گردش خون به ماهیچه‌های شما را بهبود می‌بخشد. حرکات کششی، استرس و کمردرد را نیز برطرف می‌کند.

اگر شما مبتلا به فشار خون هستید، می توانید با پزشک خود برای تصویر واضح در مورد نوع، شدت و مدت تمرین مشورت کنید. شما همچنین باید تغییرات لازم را در رژیم غذایی خود برای کنترل فشار خون بالا مانند کاهش مصرف نمک، افزودن فیبر بیشتر به رژیم غذایی خود و موارد دیگر اعمال کنید.

 

بدون نظر

ورود