راهکارهایی برای رفع پف صورت

راهکارهایی برای رفع پف صورت

اگر صبح ها بعد از بیدار شدن از خواب با صورت ورم کرده ی خود مواجه می شوید، این یعنی باید بیشتر از بدن تان مراقبت کنید. کارهایی هست که می توانید انجام دهید، نه فقط به خاطر ظاهرتان، بلکه برای کنترل اندام های داخلی بدن که باعث این مشکل می شود.

با چند راهکار برای رفع پف صورت همراه باشید.

۱- ۳ دقیقه ماساژ لنفاوی انجام دهید

برای کاهش پف صورت، باید گردش خون را بهبود بخشید. برای تغییر جریان خون می توانید از یک ماساژ مخصوص استفاده کنید. برای این منظور به این ترتیب عمل کنید:

  • دست هایتان را مثل تصویر بالا به شکل ضربدری قرار دهید. دو انگشت خود را در هر دو طرف روی جایی قرار دهید که گردن آغاز می شود.
  • انگشتان خود را روی گردن تان به سمت پایین بکشید. اندکی فشار وارد کنید. این کار را ۱۰ بار تکرار کنید.
  • حالا انگشتان خود را در مرکز گردن تان قرار دهید. این بار هم انگشتان را به سمت پایین بکشید. این کار را ۱۰ بار تکرار کنید.
  • دو انگشت از هر دو دست تان را وسط قفسه سینه ی خود قرار دهید. انگشتان خود را به صورت عرضی به دو طرف قفسه سینه ی خود بکشید. این کار را ۱۰ بار تکرار کنید.

۲- از کرم ویتامین K استفاده کنید

از ویتامین K در محصولات مراقبت از پوست زیاد استفاده می شود. این ویتامین به ترمیم پوست، رفع سرخی و کاهش ورم آن کمک می کند. به همین دلیل است که در اغلب کرم های زیر چشم ویتامین K وجود دارد.

۳- پتاسیم و سدیم را باهم مصرف کنید

کلیه های ما تعادل مناسبی میان میزان سدیم، پتاسیم و آب در بدن برقرار می کنند. اگر سدیم زیاد مصرف کنید، بدن سعی می کند با نگه داشتن آب در خود، تعادل ایجاد کند و این امر باعث پف کردن صورت می شود.

بعد از خوردن مواد غذایی شور، مواد غذایی ای مصرف کنید که پتاسیم زیادی دارند تا تعادل برقرار شود.

۴- صورت خود را زیر دوش نشویید

کارشناسان توصیه می کنند صورت خود را پای روشویی با آب سرد بشویید تا ورم آن کمتر شود. از شستشوی صورت خود به همراه باقی بدن زیر دوش خودداری کنید.

۵- با آب داغ حمام نکنید

حمام با آب داغ ممکن است باعث کاهش مایعات و خونی شود که به صورت می رسد. این امر باعث پف کردن صورت می شود. اگر نمی توانید بدون آب داغ حمام کنید، در انتها به صورت خود آب سرد بزنید.

۶- سطح استروژن بدن تان را تنظیم کنید

نامیزان بودن سطح استروژن در بدن نشانه هایی دارد که برخی از آن ها عبارتند از:

  • تیره شدن رنگ پوست
  • پف کردن صورت
  • ظاهر شدن ترک های پوستی بنفش رنگ

با انجام آزمایش، سطح هورمون های خود را بررسی کنید تا مانع از بروز مشکلات جدی شوید.

۷- مصرف پروتئین خود را کنترل کنید

یکی از علل ورم صورت می تواند داشتن یک رژیم غذایی کم پروتئین باشد. وقتی بدن کمبود پروتئین دارد، مایعات درون عروق خونی می توانند نشت و به درون سلول ها نفوذ کنند. بنابراین باید رژیم غذایی متعادلی داشته باشید.

۸- وضعیت غده تیروئید خود را کنترل کنید

یک علت ورم صورت می تواند کم کاری تیروئید باشد. دیگر نشانه های این مشکل عبارتند از: احساس خستگی، افزایش وزن و یبوست.

در صورت داشتن هر یک از این علائم، به پزشک مراجعه کنید.

منبع: brightside
بدون نظر

ورود