نماینده مجلس انگلیس هواداران نیوکاسل را به خاطر رقص و پایکوبی عربی «بی‌عقل» خواند

نماینده مجلس انگلیس هواداران نیوکاسل را به خاطر رقص و پایکوبی عربی «بی‌عقل» خواند

دیروز یکی از نماینده های مجلس انگلیس هواداران نیوکاسل را به خاطر «رقص و پایکوبی با دستمال سرهای عربی» بیرون استادیوم سنت جیمز پارک در واکنش به تملک باشگاه توسط مالکان سعودی، «بی عقل» خطاب کرد.

به گزارش دیلی میل، جان نیکلسون، نماینده ی حزب ملی اسکاتلند در جلسه ی کمیته ی دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش در لندن بیان کرد که هواداران اهمیتی نمی دهند که عربستان سعودی چه پیشینه ی تیره و تاری در مسائل حقوق بشر دارد.

وی گفت که با خدیجه چنگیز، همسر جمال خاشقچی مرحوم ابراز همدردی می کند و قطعا دیدن صحنه های جشن و پایکوبی که پس از تصاحب باشگاه در ۷ اکتبر در حال رخ دادن است برای او دردآور است.

باشگاه نیوکاسل یونایتد

حدود ۸۰ درصد از ۳۰۵ میلیون پوندی که برای تملک این باشگاه پرداخت شده را صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی ـ که رئیسش محمد بن سلمان، ولیعهد پادشاهی عربستان است ـ پرداخت کرده.

این صندوق توسط محمد بن سلمان ۳۶ ساله که در عمل حاکم پادشاهی عربستان است، اداره می شود. و او کسی است که دستور ربودن، شکنجه و قتل خاشقچی را در سال ۲۰۱۸ در ترکیه داده اما هرگونه دخالت در این ماجرا را تکذیب می کند.

باشگاه نیوکاسل

در همین اثنا، سازمان ضد نژادپرستی Kick It Out در حال گفتگو با باشگاه است تا از هواداران نیوکاسل بخواهد دستمال خشک کردن ظرف را در نکوداشت مالکان سعودی باشگاه به سرشان نپیچند.

صدها تن از هواداران نیوکاسل در روز یکشنبه در بازی مقابل تاتنهام دستمال سر دست‌ساز به سرشان پیچیده بودند که این منظره یأس و نگرانی Kick It Out و شخصیت های اتحادیه فوتبال انگلستان را در پی داشت.

نیوکاسل یونایتد

تصاحب باشگاه نیوکاسل توسط مالکان خارجی، این باشگاه را تبدیل به یکی از پولدارترین باشگاه های جهان کرده چرا که صندوق سرمایه گذاری عربستان حدود ۳۰۰ میلیارد پوند دارایی دارد. پیش بینی می شود این دارایی ها تا سال ۲۰۲۵ به ۷۳۰ میلیارد پوند افزایش یابد.

منتقدان سعی داشتند از این انتقال جلوگیری به عمل بیاورند تا به مسائل حقوق بشر در این کشور حاشیه خلیج فارس پرداخته شود و سازمان عفو بین الملل نیز اعلام کرد که این تملک به طور مستقیم با دولت سعودی مرتبط است.

نیوکاسل بازی روز یکشنبه مقابل تاتنهام را ۲-۳ واگذار کرد و در لیگ برتر با تنها ۳ امتیاز از ۸ بازی آغازین فصل، در جایگاه یکی مانده به آخر جدول رده بندی قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

نگرانی فعالان حقوق بشر از تصاحب باشگاه نیوکاسل توسط مالکان سعودی

راز مرگ «جمال خاشقچی»: تماس تلفنی ولیعهد عربستان با قربانی قبل از سلاخی شدن

منبع: Daily Mail
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود