چراغ سبز به دِنی ویلنوو برای ساخت دنباله فیلم Dune؛ اکران اکتبر ۲۰۲۳

چراغ سبز به دِنی ویلنوو برای ساخت دنباله فیلم Dune؛ اکران اکتبر ۲۰۲۳

فیلم Dune دنباله خواهد داشت. کمپانی لِجِندری این خبر را در روز سه شنبه در یک توئیت منتشر کرد. کمپانی لجندری بخش اعظم سرمایه گذاری معادل ۸۰ درصد را انجام خواهد داد و کمپانی برادران وارنر وظیفه ی توزیع فیلم و ۲۰ درصد مابقی سرمایه گذاری را عهده دار خواهد بود.

این دنباله برخلاف فیلم اول که هفته ی پیش همزمان با اکران سینمایی در شبکه ی HBO Max نیز پخش شد، صرفاً در سالن های سینما به نمایش در خواهد آمد. فیلم اول به خاطر شرایط کرونایی این توزیع نامتعارف را تجربه کرد. قسمت دوم این فیلم سینمایی که Dune: Part 2 نام دارد در تاریخ ۲۰ اکتبر ۲۰۲۳ بر روی پرده ی نقره ای سینماها خواهد رفت.

فیلم جدید دنی ویلنوو

اولین قسمت از این فیلم علمی تخیلی که در ۲۲ اکتبر روی پرده ها رفت، موفق به فروش ۴۱ میلیون دلاری در هفته ی اول اکرانش شد. نتیجه ی کار بهترین افتتاحیه یک فیلم برای برادران وارنر در سال اخیر بود که نشان از اشتیاق هواداران برای دیدن فیلم بر روی پرده ی بزرگ بود. فیلم در عرصه ی جهانی نیز عملکرد خوبی داشته و فروش ۲۲۵ میلیون دلاری را تجربه کرده است.

دنی ویلنوو در مصاحبه ها بر این موضوع اصرار داشت که اقتباس او از رمان فرانک هربرت دو بخش خواهد داشت. در حقیقت در تیتراژ فیلم به طرز جسورانه ای نوشته شده بود: Dune: Part 1.

فیلم Dune

در مصاحبه ای با ورایتی در جشنواره ی فیلم تورنتو ویلنوو گفته بود: «من در ابتدا می خواستم دو قسمت را همزمان کار کنم. به دلایلی این اتفاق نیفتاد و من این چالش را قبول کردم که قسمت اول را بسازم و بعد صبر کنم ببینم آیا فیلم با استقبال مواجه می شود یا نه… وقتی قسمت اول را داشتم می ساختم، هر چه در توان داشتم را پای فیلم ریختم، مبادا قسمت دومی در کار نباشد. اما من در باره قسمت دوم خوش‌بین هستم.»

فیلم Dune

نظر منتقدان نیز در مورد فیلم اول مثبت بوده و جدای از این، ویلنوو کاری را به انجام رسانده که خیلی ها آن را غیرممکن می پنداشتند. به مدت چند دهه، کارگردانان گوناگون تلاش کردند تا رمان هربرت را روی پرده بیاورند و زمانی که دیوید لینچ این کار را انجام داد، نتیجه ی کار فیلم Dune ساخته ی ۱۹۸۴ بود که از هر نظر یک فاجعه محسوب می شد و خود لینچ نیز منتقدش شد. اما فیلم Dune دنی ویلنوو نه تنها موفقیتی تجاری است که بسیاری معتقدند پتانسیل برنده شدن چندین جایزه اسکار را دارد.

بیشتر بخوانید:

۵ سوال مهم و اصلی که بعد از تماشای قسمت اول فیلم Dune خواهید داشت

صحبت های زندایا از تجربه بازی در فیلم علمی تخیلی Dune و دنباله آن

منبع: Variety
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود