رهبر کره شمالی به مردم گفت که باید تا سال ۲۰۲۵ کمتر غذا بخورند

رهبر کره شمالی به مردم گفت که باید تا سال ۲۰۲۵ کمتر غذا بخورند

کیم جونگ اون به مردم کره شمالی گفته که تا چند سال آینده باید غذای کمتری بخورند. به گزارش Mirror، مقامات کره شمالی گفته اند که تا زمان بازگشایی مرزها با چین در سال ۲۰۲۵، مردم باید با کمبودها کنار بیایند. این در حالی است که همین الآن هم مردم نگرانند که نتوانند از پس کمبود مواد غذایی در زمستان بربیایند.

این کشور پنهان‌کار که تا حد زیادی از بقیه دنیا دور افتاده، در سال ۲۰۲۰ به خاطر ویروس کرونا مرزهایش را با چین بست. بستن مرزها با یکی از شرکای تجاری عمده، ضربه ای سخت به اقتصاد این کشور وارد آورده و منجر به کمبود اقلام متعدد و افزایش قیمت ها شده است.

یک شهروند کره شمالی به رادیو آسیای آزاد گفت: «دو هفته ی پیش در جلسه ای مطرح شد که وضع اضطراری تا سال ۲۰۲۵ ادامه خواهد یافت. مقامات تاکید کردند که امکان بازگشایی مرزها بین کره شمالی و چین خیلی کم است. وضعیت مواد غذایی همین الآن هم اضطراری است و مردم به سختی دارند با کمبودها دست و پنجه نرم می کنند. وقتی مقامات به مردم می گویند که باید تا سال ۲۰۲۵ کمتر غذا مصرف کنند، مردم افسرده تر می شوند.»

کره شمالی

در کنار گزارش هایی مبنی بر گرسنگی مردم و قحطی قریب الوقوع، فائو (سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد) تخمین زده که کره شمالی حدود ۸۶۰ هزار تن کمبود غذا دارد.

برنامه جهانی غذای ملل متحد تخمین زده است که قریب به ۴۰ درصد جمعیت کره شمالی دچار سوء تغذیه است. پاسخ کره شمالی این است که مردم می بایستی خود اتکایی داشته باشند و محصولات خود را پرورش بدهند.

این شهروند کره ای می گوید که مردم از دست مقامات رنجیده اند و خیلی ها بر این باورند که گفتن این به مردم که تا سال ۲۰۲۵ دوام بیاورند مثل این است که به آن ها بگویی «از گرسنگی بمیر.»

دولت کره شمالی عوامل خارجی نظیر تحریم های ایالات متحده امریکا و انگلیس و نیز بلایای طبیعی را مقصر اصلی کمبود مواد غذایی ذکر می کند. سال گذشته سیل بدی گریبان مردم را گرفت و در سال ۲۰۲۱ نیز سیل و خشکسالی به تناوب این کشور و مردمش را گرفتار کرد.

در همین حال در ماه آوریل، مقامات به مردم گفتند که شاید نیاز باشد خودشان را برای شرایطی مشابه قحطی میانه ی دهه ی ۹۰ میلادی که طبق برخی گزارشات میلیون ها نفر را کشت آماده کنند.

بیشتر بخوانید:

پیام تبریک ملکه بریتانیا به کیم جونگ اون به مناسبت روز ملی کره شمالی

منبع: Mirror
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • حامد آبان ۱۰, ۱۴۰۰

    لعنت به دیکتاتور کره و سایر نقاط که نمیشه گفت