بازداشت یک خبرنگار به دلیل انتشار فیلم کول سواری مدیر کل محیط زیست لرستان

بازداشت یک خبرنگار به دلیل انتشار فیلم کول سواری مدیر کل محیط زیست لرستان

با شکایت مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان لرستان از احسان پارسا، این فعال محیط زیست دیروز شنبه ۱۵ آبان بازداشت شد.

همسر احسان پارسا با انتشار ویدئویی در فضای مجازی از بازداشت وی خبر داد. او علت بازداشت همسرش را بازنشر یک فیلم در فضای مجازی عنوان کرده است، فیلمی مربوط به کول سواری مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان لرستان که از چند روز قبل در فضای مجازی دست به دست می شود.

چند روز قبل فیلمی از مهرداد فتحی بیرانوند، مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان لرستان در فضای مجازی منتشر شد. در این فیلم فتحی در حالی که بر پشت فرد دیگری سوار شده، از یک مسیر آبی تقریباً دو متری عبور می کند.

فتحی ضمن تأیید شکایت از احسان پارسا می گوید این فیلم متعلق به سال ۱۳۹۵ است و انتشار آن در ابتدای کار دولت جدید، با هدف تخریب وی صورت گرفته است.

فتحی با تأکید بر اینکه منتشرکنندگان این فیلم به دنبال اهداف خاصی بودند می گوید در آن زمان مچ پایش آسیب دیده بود، به همین دلیل در حین مأموریت، یک دامدار به او کمک کرد تا از آن مسیر آبی عبور کند. فتحی گفت از نظر او این یک کمک انسانی است و از منظر اخلاقی هیچ ایرادی ندارد.

فتحی اما از بازداشت احسان پارسا اظهار بی اطلاعی کرد و گفت این فعال محیط زیست استان لرستان شاید به دلیل دیگری بازداشت شده باشد. او در ادامه گفت با این حال، اگر پارسا به خاطر شکایت او دستگیر شده باشد، حتماً قاضی شکایت او را برحق دیده چرا که حکم بازداشت بی دلیل صادر نمی شود. او گفت احتمالاً کار پارسا غیر قانونی شناخته شده و به همین خاطر دستور بازداشت وی صادر شده است.

مدیر کل محیط زیست استان لرستان می گوید پارسا باید پاسخ بدهد که به چه حقی آبروی او و خانواده اش را برده در حالی که پای او شکسته بود و رسانه ها هم باید این سؤال از این فعال محیط زیست بپرسند.

فتحی در پاسخ به این پرسش که حاضر به پس گرفتن شکایت خود از پارسا هست یا خیر گفت چون این فعال محیط زیست در فضای مجازی آبروی او را برده باید در همین فضا هم از او عذرخواهی کند. فتحی گفت اگر بازداشت پارسا به خاطر شکایت او بوده باشد، در صورت عذرخواهی پارسا، به احترام اصحاب رسانه و افکار عمومی او را می بخشد.

احسان پارسا دیروز برای دومین بار به دادگاه احضار شد اما آنطور که همسرش می‌ گوید در حدود ساعت یک بعد از ظهر طی تماسی تلفنی از بازداشت خود خبر داده بود.

منبع: عصر ایران
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • ایران آبان ۱۶, ۱۴۰۰

    بلا گفتی پاهات خیس نشن به سواری عادت کردین

  • علی آبان ۱۶, ۱۴۰۰

    حتما آدم خیلی خوبی بوده که همچین لطفی بهش کردن
    مسولین به فکر مردم باشن من خودم کولشون میکنم
    این است لر بله با افتخار لرم

  • میهمان آبان ۱۷, ۱۴۰۰

    با سلام
    فکر کنم این مسئول نامحترم مردم رو نفهم در نظر گرفتن
    ایشون فرمودن که مچ پام صدمه دیده بعد حتی توی فیلمهای بالیوودی هندی که کسی مچ پاش صدمه می بینه کفشاش و جوراباش رو در می یارن بفهمن صدمه چقدر جدیده نه که هر دو پا جوراب شیک پوشیده و کفش به پا لوکس لاکچری
    البته از وجنات این بزرگوار معلومه چقدر راستگو و پاک دامنه